Wat vinden jullie van deze Steinhart premium?

Haha… Steinhart bij W2D? Volgensmij haal je even wat merken door elkaar nu.

Ga eerst nog even wachten op reviews van de Titanium 500. Op het oog lijkt het me wel wat, in plaats van mijn 1st gen OVM. Wie weet, voor op termijn.

Ziet er goed uit. Veel horloge voor relatief weinig geld zoals we gewend zijn van Steinhart. Ben benieuwd naar de look en feel en ervaringen. Ik zou hem zelf niet kopen denk ik maar zeker een meer eigen look dan de meeste kloons uit hun collectie.

Hahaha, ik denk het ook. Er worden bij W2D veel Duits-klinkende werken verkocht, maar Steinhart is er daar niet 1 van… :wink:

1 like

August Steiner.

Ook mooi spul.

Ik heb er een besteld in Duitsland en na een levertijd van een paar maanden werd hij thuisgestuurd ; was even tevreden … maar op een gegeven moment na een maand of zo begon hij behoorlijk meer VOOR te lopen … .
Ongeveer een minuut per 7 dgn .
In overleg het horloge opgestuurd onder garantie .
Het probleem is nog hetzelfde ; loopt nog NET zoveel voor … - 1 minuut in 5x 24 uur-

Commentaar Steinhart : '‘10 sec. in 24 Stunden ist richtig gut’'
Feit is dat hij dus voor loopt . Kan iemand /deskundige mij zeggen of dit normaal is …? ; het gaat dus om ruim 5 minuten per maand .

watch-ing1

1 like

10 Seconden per dag in de plus is niet idioot veel. Het is een mechanisch horloge- dus niet zo accuraat als een quartz- en het is geen chronometer uurwerk. Daarnaast is het een Steinphart…:relaxed:

Een horlogemaker kan hem voor je afstellen, zodat hij zuiverder gaat lopen. Klein klusje, kost bijna niets.:+1:

Misschien is dit interessant om te kijken

12 seconden in 24 uur is richtig gut, zeker als het sneller loopt. Ik zou me ergeren als het langzamer liep.

Er vanuit gaande dat we het hier hebben over dit horloge:

https://www.steinhartwatches.de/en/diver-watch/ocean-titanium-500-premium.html

Die premium zou dus een Elabore uitvoering van de 2892-A2 aan boord moeten hebben, en die zouden gemiddeld op +/- 5 seconden per 24 uur afgeregeld moeten kunnen worden, met een maximale afwijking van +/- 20 seconden per 24 uur.

12 seconden is dus heel erg middle-of-the-road voor dit uurwerk. Je zou kunnen overwegen 'm verder te reguleren of te laten reguleren, maar op zich loopt het uurwerk volgens de ETA specificatie.

Gewoon richting einde van de maand 5 minuten eerder van huis weggaan.

12 sec. Per dag is meer dan ik gewend ben van deze uurwerken, mij zou het storen.
Binnen de opgegeven specs, ja dat is zo. Maar zou er toch iets aan laten doen.

1 like

Klopt,behalve als je 'm in een watchwinder bewaart,dan is het gemakkelijker om 'm even iets naar voren te zetten als je 'm weer gaat dragen.

Gaat Steinhart niet doen, neem ik aan. Dus gewoon naar een horlogemaker brengen om te reguleren dan maar? Zijn er clubs die dit doen inclusief een WR test tot 50atm?

1 like

Goedemorgen Klokkengek ,

Ik heb hem opgestuurd naar Steinhart maar kreeg hem na een maand weer terug zonder dat zij er ook maar IETS aan hadden gedaan …
Verder geven ze niet thuis ; Weet U misschien een goede horlogemaker in de randstad die een Steinhart -zoals deze- WEL goed kan afregelen ? -; 0 / +5 sec. per 24uur

Ik begrijp echt niet dat mensen zich kunnen druk maken over 10sec op 24u, echt niet :slight_smile:

6 likes

Hahaha Andy…ik begrijp het ook niet echt, maar ja…als het zo iemand echt dwars zit, dan moet het worden opgelost! :relaxed:

1 like

Begrijp het niet helemaal. Hebben ze hem teruggestuurd met de mededeling “zoek het maar uit” of heeft Steinhart niet het door jou gewenste resultaat weten te bereiken?

Ligt er maar net aan wat de Delta van het uurwerk is. Da’s de grootste afwijking tussen verschillende posities. Bij een - noem 's een echt goed uurwerk - Rolex is dat een seconde of 2 a 3, bij een high-grade ETA pakweg 5 a 6 per dag. Met die variabele moet je dus rekening houden, en er van uitgaan dat een horloge in de praktijk meestal geneigd zal zijn naar de langzaamste positie.

Plus 10 sec/24h is wat mij betreft nog net acceptabel, maar ik kan niet beloven of ik 'm blijvend tussen 0 en plus 5 krijg. Moet-ie in elk geval enkele dagen ter observatie achterblijven op de winder.

Afregelen wordt vaak onderschat. Ik heb nu een behoorlijk brakke chrono uit de jaren '40 van iemand, die 'm goed genoeg lopend wil hebben om door te kunnen verkopen. De Delta van dit horloge is een minuut of 4 (!), dus dan moet je zoeken naar een compromis - en zelfs een dag testdragen om te zien wat-ie in de praktijk doet. In dit geval plus 30 sec. per dag; ik vind 't best zo. :sweat_smile:

2 likes

Mijn horloge loopt binnen een uur 60 minuten achter.

Da’s er zo een die twee keer per dag gedurende een split-second de atoomtijd weergeeft?

1 like

Precies :smile:

1 like