Wat vinden jullie van deze Steinhart premium?

Persoonlijk is dit een van de eerste Steinhart’s waarvan ik denk: ’ hey, serieus leuke klok’.

http://www.steinhartwatches.de/en/OCEAN-Titanium-500-premium,974.html

Krijg er nu ook een keer geen kloon-gevoel bij.
Leuk ontwerp. Date erop. Titanium. Stuk platter dan een sub…

I like

4 likes

Mooi inderdaad :+1:
Nu wachten dat ze 2de hands op de markt komen :slight_smile:

Ik kreeg hem net ook binnen in m’n mail. Vind het ook een erg leuk horloge. Denk alleen niet dat ik hem zal kopen… Hij doet me een (klein) beetje denken aan een titanium Citizen horloge dat ik vorig jaar had:

2 likes

Zeker een leuk horloge, ook een keer wat anders dan altijd de standaard eta uurwerken en voor een mooie prijs.

Dit ding doet mij toch wel erg aan een R^&%$# denken :smiley:

1 like

Maar waarom zo prominent titanium in het blauw op de wijzerplaat?

1 like

Opzich een leuk horloge! Mooie plaat, wijzers en bezel. Maar die achterkant… Man, man, man! Ik kan niet wennen aan een open achterkant op een duikershorloge, te klein uurwerk (waar niets aan te zien valt) en die rare rotor…

2 likes

Gave citizen! De Steinhart laat ik voor wat ie is: een mooi horloge, maar niet een waar ik snel ruimte voor maak in m’n box.

Eens… Dat had mooier met een dichte kast geweest.

Ziet er leuk uit, maar eigenlijk weer de zoveelste variant van hetzelfde horloge. Echt vernieuwend zijn deze Steinharts niet.

Mooie blauwe accenten en altijd mooi om te zien die lume bezels!

Ha, je was me voor.
Ik opende net ook mijn mail en zag toch een hele gave nieuwe Steinhart. Alleen de Sec wijzer lijkt mij te licht blauw
Beetje mix match Pelagos/ Subc, maar door die blauwe accenten moest ik ook gelijk aan MKII Fulcrum denken.

6 likes

Inderdaad een leuk horloge de Steinhart (ook gezien de prijsklasse) echter ben het met @vierport eens. Ik vindt de MKII Fulcrum mooier. eens googlen wat deze kost :smile:

2000 usd :slight_smile: + een wachtlijst

2 likes

Inderdaad…moet een beetje op COMEX lijken waarschijnlijk, maar niet doen Steinhart! :confused:

Zoals ze zelf zeggen: “is our contemporary interpretation of a divers watch classic par excellence”. Niks origineels, een typische Steinhart.

Niet echt mijn ding … op de één of andere manier … denkelijk die blauwe accenten en de prominente tekst.

Vroeger zelf nog Steinhart fan geweest … maar je kan niet ontkennen dat ze steeds dezelfde thema’s blijven uitmelken … ooit is het op IMO.

Het is blijkbaar in, die blauwe accenten😉

4 likes

Ik vind t geen verkeerde kleuren combi titanium en blauw. Best n leuke klok vh geld. En zonder mercedes wijzers staat t imho alweer iets verder weg v n sub look.

Mooie kleurencombinatie. Strakke klok.
De datum hadden ze van mij weg mogen laten en de wijzers mogen ietsje smaller.