Wat vinden jullie van deze Steinhart premium?

Je CAPS doen vermoeden dat je nog steeds iets tussen verbaasd en geïrriteerd bent over de afwijking en dan heb je de antwoorden die je kreeg nog niet goed gelezen. Lees nou even aandachtig de reacties tussen je 2 posts. En kijk eens naar dat youtube filmpje van nog geen 20 minuten.
@Fate_Amenable_To_Change kan niet rekenen en maakt er 12spd van, en de rest neemt dat over. Maar als ik 60 deel duur 7 (ik weet het, je hebt niet heel nauwkeurig gemeten) kom ik op 8.5 spd, en dat is gewoon behoorlijk goed.

Ik ben zelf anders dan velen hier overigens wel een nauwkeurigheidsliefhebber dus al mijn horloges worden gereguleerd naar het maximaal haalbare. (binnen een paar seconden voor mijn moderne uurwerken, en met vintage moet je soms rekening houden met een minuut per dag). Maar dat is omdat ik dat leuk vind.
Je kunt er zeker meer uit halen door hem te laten reguleren, maar het beter voor je gemoedsrust én het respect wat het mechaniek verdient dat je verwachtingspatroon op het juiste level staat :slight_smile:

Verder loont het de moeite om te experimenteren met de positie waarin je het horloge laat rusten 'snachts. Dat kan zomaar 3 tot misschien 6 seconden schelen en met een beetje geluk heb je misschien al de verbetering die je zou willen. (kroon laag, kroon omhoog, 12 omhoog, 6 omhoog, glas omhoog, deksel omhoog).

2 likes

+10 is binnen fabriek specs dus niks aan de hand.
Ik ben benieuwd of ze ook naar amplitude en beat error hebben gekeken.
Dit zijn veel belangrijker parameters dan 8.5 sec in de plus.

En als het echt op de seconde moet kan ik deze aanraden.
Loopt sync met de atoomklok.
Is ook solar powered dus geen batterij wissel nodig.
Geen omkijken naar en zo goed als bomb proof.

http://www.shopcasio.com/product/g-shock-gwm5610-1-black

1 like

Koper heeft het over 10 spd, dan over 60 sec per vijfx24 uur, wat op 12 spd neerkomt trouwens, en noemt vijf minuten per maand. Allemaal binnen de spec van +/- 20 spd van een ETA. Conclusie blijft dat ze het niet fixen. :grinning::grinning::grinning:

Beiden … ; Commentaar Steinhart : '‘10 sec. in 24 Stunden ist richtig gut’'
Ik wil een afwijking van max. +5 sec/ 24 uur terwijl het horloge 24 uur /dag wordt gedragen .

Zoek alleen nog een vakman in de randstad die dit wil & kan doen …

Nietes.

Dat wel ja.

Dat zeker. :slight_smile:

Zie het antwoord van Klokkengek.

En dat vind U normaal voor een horloge wat NIEUW aangeschaft is en nog in de garantie …

:joy: :joy: :joy: :joy: :joy:

Welles. 5 min per maand is 300 sec per 30 dagen, dus 10 spd. 1 min per 5x24 uur is 60/5=12 spd.

We kunnen allebei wel rekenen, maar we kiezen andere stukjes uit om op los te gaan.

1 like

Lees nou even de vele antwoorden die je gehad hebt. :slight_smile: Vraag gerust wat je niet begrijpt.

1 like

Ik heb WEL nauwkeurig gekeken en ook het filmpje bekeken , maar i.d.d niet helemaal nauwkeurig geformuleerd hier & daar …
De afwijking IS & blijft vooralsnog 10 spd …

Wie Oh wie in de randstad kan & wil dit voor mij evt. reduceren tot een max. van +5 spd … ? (zonder dat hij achter gaat lopen binnen 24 uur …)

De strekking van de vele antwoorden is: dat is normaal. Maar:

Dit moet wel haalbaar zijn.

Zoek er een uit en bel op:
https://uurwerkherstellers.nl/

Of kijk bij de ervaringen hier bij ons of er een bij jou in de buurt zit:

1 like

Voor een non-chronometer grade automaatje van 580 ballen? Absoluut.

Als je beter wilt, af fabriek, kom je met automaten in andere prijzen terecht.

Als je beter en goedkoper wilt? Quartz kopen, of het nu UHF, solar, kinetic of HEMA is, allemaal beter.

Spring drive kan ook nog. Da’s niet goedkoop.

En genderneutraal bovendien.

5 likes

Steinhart heeft op zich gelijk. Het is binnen de specificaties. Maar vind het wel raar dat, naar ik aanneem na voorafgaand overleg over de situatie, ze het horloge niet beter afgeregeld retour sturen. Suggereert dat ze er naar gekeken hebben maar geen beter resultaat hebben weten te bereiken…

Of ze hebben hem op de timegrapher gelegd en geoordeeld dat ze de kast niet eens open zouden schroeven. Ik kan ze geen ongelijk geven.

Edit- over de service van Steinhart ben ik zeer te spreken.

1 like

Ik dus ook niet. Maar waarom laten ze je dan wel het horloge opsturen? Maar, wellicht horen we hier 1 kant van het verhaal.

1 like

Dat zo’n ETA nieuw wat te snel loopt geeft niks.
Een tijd later loopt het van zelf langzamer en langzamer en langzamer…
Op een gegeven moment gaan ze in de min lopen en zelfs ver in de min.
Dan wordt het tijd voor een service en zetten ze hem weer iets in de plus.
De ETA’s zijn erg gevoelig voor verouderde olie, dat is mijn ervaring.

In dit geval ( 8.5 sec. + ) zie ik geen reden voor paniek of boosheid.
Het zou wellicht iets nauwkeuriger kunnen maar dit verloopt ook weer.
Tja ja, het is me wat met die mechanische klokkies :grin:

1 like

Ik wil een poging wagen, maar je bent 'm wel tenminste een week kwijt. In die periode gaat-ie enkele dagen op de winder, en draag ik 'm zelf een paar dagen (aan een eigen bandje). En 't is niet helemaal gratis. Maar ik ben dan ook geen prutser. Ik hoor 't wel. :smile:

Garantie op de langere termijn geef ik niet. Niets zo wispelturig als een mechanisch horloge…

5 likes

Even inhaken hierop. Ik ken een goede, derde generatie, uurwerkhersteller, die er van overtuigd is dat een (automatisch) horloge bij iedereen anders loopt. We hebben het hierbij uiteraard over fractionele verschillen. Nu is het niet mijn vraag of het dan zinnig is om zelf het horloge te dragen :wink:, maar meer, is dit een echt verschijnsel?

Misschien iets te maken met lichaamstemperatuur?

1 like