Wat vinden jullie van Fortis Watches?

Mijn vraag aan jullie kenners is :

Wat vinden jullie van Fortis Watches ?

Hoe vinden jullie de modellen-policy ?
Hoe vinden jullie de prijspositionering ?
Wat vinden jullie van de prijs-kwaliteit-imago verhouding ?
Marketing van het merk ?

Kortom, ik ben erg benieuwd naar jullie mening over het merk.
(Het lijkt erop dat Fortis internationaal veel meer wordt gewaardeerd dan in ons land.)

Ik hoor graag jullie reactie.
Alvast dank voor jullie input.

Ik vind ze mooi;)

Ropa Schreef:

Mijn vraag aan jullie kenners is :

Wat vinden jullie van Fortis Watches ?

Hoe vinden jullie de modellen-policy ?
Hoe vinden jullie de prijspositionering ?
Wat vinden jullie van de prijs-kwaliteit-imago
verhouding ?
Marketing van het merk ?

Kortom, ik ben erg benieuwd naar jullie mening
over het merk.
(Het lijkt erop dat Fortis internationaal veel
meer wordt gewaardeerd dan in ons land.)

Ik hoor graag jullie reactie.
Alvast dank voor jullie input.

Ik ben er niet zo weg van. Het is teveel van hetzelfde en fliegers zijn sowieso niet mijn dingen, dit is natuurlijk persoonlijke smaak.

Wel geloof ik dat Fortis een erg goede prijs-kwaliteit verhouding heeft. Dit heeft weinig ondersteuning nodig, aangezien dit nog wel onderbouwd word door Fortis liefhebbers.

Succes met je zoektocht.

Ik heb geen eigen ervaring met het merk.
Als ik ze zie, vind ik ze wel leuk, maar ze zitten in een prijssegment waar erg veel moois in te koop is. En als ik ga vergelijken vind ik ze dan niet mooi genoeg…

Groeten,

Martin

2 likes

MartinB Schreef:

Als ik ze zie, vind ik ze wel leuk, maar ze zitten
in een prijssegment waar erg veel moois in te koop
is. En als ik ga vergelijken vind ik ze dan niet
mooi genoeg…

Groeten,

Martin

Dit is de omschrijving die ik ook had kunnen geven ;).

Na 25 jaar een Omega Seamaster en 8 jaar een echt Richemont quartzklokje was deze Fortis Official Cosmonauts automaat mijn tweede serieuze horloge! En ik ben er wel tevreden mee. De kleur van de wijzerplaat en de band is apart te noemen:) De afleesbaarheid is echter super! En met een iets donkerder blauwe band een prima horloge. In mijn geval was de prijs/performance met 50% korting helemaal OK:D

Hier met de ‘iets’ te blauwe band:

En nu met een donderder band:

1 like

Ypuh Schreef:

MartinB Schreef:

Als ik ze zie, vind ik ze wel leuk, maar ze
zitten
in een prijssegment waar erg veel moois in te
koop
is. En als ik ga vergelijken vind ik ze dan
niet
mooi genoeg…

Groeten,

Martin

Dit is de omschrijving die ik ook had kunnen geven
;).

Inderdaad! Als ik de prijzen van Fortis zie, kies ik liever een mooie Omega uit voor dat geld. Heb daar ook meer gevoel bij, maar ach…dat blijft persoonlijk.

MP

Fortis horloges zien er leuk uit, maar ik zou niet weten waarom ik een Fortis zou kopen voor het bedrag dat ervoor gevraagd wordt.

Ik heb echter weinig weet van historie van Fortis en kwaliteit van hun producten, of ze alles inhouse doen of niet etc, dus bovengenoemde redenering heeft, zoals zo vaak het geval is met horloges en andere luxe producten, vooral ook met ongrijpbare zaken als smaak en gevoel te maken.

Grtz,

Brt

Hallo,

vorig jaar bij toeval in Barcelona een fortis square gekocht.
Deze stak bij de presentatie van diverse merken er bovenuit.
Zeer degelijke kwaliteit en afwerking.
Betrouwbaar, 2min. per maand naast.
Superliminova is fantastisch in donker .
Kortom , het was voor mij een gok van 1050.€ maar nog geen minuut beklaagd.
Gr F.

2 likes

mp Schreef:

Ypuh Schreef:

MartinB Schreef:

zitten
in een prijssegment waar erg veel moois in te
koop
niet
mooi genoeg…

Groeten,

Martin

Dit is de omschrijving die ik ook had kunnen
geven
;).

Inderdaad! Als ik de prijzen van Fortis zie, kies
ik liever een mooie Omega uit voor dat geld. Heb
daar ook meer gevoel bij, maar ach…dat blijft
persoonlijk.

MP

Dat dacht ik aanvankelijk ook, maar een nieuwe Omega heb je niet meer voor de prijs van een Fortis, tenminste, niet een Chrono voor de prijs van een Chrono, etc.

Maar als je een jong gebruikte Omega vergelijkt met een nieuwe Fortis, zou ik wel voor de Omega kiezen denkik. Zogauw ze een jaartje oud zijn, krijgen ze opeens een realistische prijs :wink:

Groeten,

Martin

goed niks mis mee alleen de marketing doen ze niet veel aan
en het is niet op iedere straat hoek tekoop wat wel weer goed is

MartinB Schreef:

mp Schreef:

Ypuh Schreef:

MartinB Schreef:

zitten
in een prijssegment waar erg veel moois in
te

koop

niet
mooi genoeg…

Groeten,

Martin

Dit is de omschrijving die ik ook had kunnen
geven
;).

Inderdaad! Als ik de prijzen van Fortis zie,
kies
ik liever een mooie Omega uit voor dat geld.
Heb
daar ook meer gevoel bij, maar ach…dat
blijft
persoonlijk.

MP

Dat dacht ik aanvankelijk ook, maar een nieuwe
Omega heb je niet meer voor de prijs van een
Fortis, tenminste, niet een Chrono voor de prijs
van een Chrono, etc.

Maar als je een jong gebruikte Omega vergelijkt
met een nieuwe Fortis, zou ik wel voor de Omega
kiezen denkik. Zogauw ze een jaartje oud zijn,
krijgen ze opeens een realistische prijs :wink:

Groeten,

Martin

Klopt. Helemaal doordat Omega afgelopen jaar een (forse) prijsverhoging heeft doorgevoerd. Bijv. 400 euro bovenop de 2300 die een Speedy pro voorheen moest kosten…

(maar t blijft mooi spul) :wink:

MP

Ik heb een Fortis Pilot Professional en daar ben ik in alle opzichten dik tevreden mee. Kwalitatief een goede klok. En zoals Tom ook al aangeeft over zijn Cosmonaut: de afleesbaarheid is super! Onder alle omstandigheden.
Wel heb ik in het begin een paar keer wat gedoe gehad met de stift waar de kroon aan zit, maar dat is mooi binnen de garantie verholpen door Fortis.

Kortom: ik vind Fortis oké! (tu)

1 like

Allereerst dank voor jullie reacties ! (meer reacties zijn natuurlijk welkom!)

Kan ik concluderen dat de horloges over het algemeen mooi gevonden worden (natuurlijk een kwestie van smaak), de kwaliteit goed is, maar dat door een “slechte” marketing het imago van het merk niet helemaal overeenkomt met de prijsstelling?

Zou het zo zijn dat, als er een goede importeur/agent voor het merk in NL komt met een goede marketingstrategie, het merk een beter imago zou kunnen opbouwen waardoor er meer waardering komt voor het merk ?

Het valt mij op dat er internationaal meer waardering is en dat Fortis zeer regelmatig in de prijzen valt bij b.v. horlogeverkiezingen.
Komt nog bij dat Fortis op het gebied van ruimtevaart in zekere zin de tegenhanger is van Omega.

@Ropa: Dat laatste vraag ik mij af. Volgens mij is het pure marketing en/of wishfull thinking van Fortis, dat hele space-gebeuren. Ik geloof niet dat ik ooit een astronaut of cosmonaut heb gezien met een Fortis aan z’n pols.
Maar zeg het vooral als ik me vergis.

Paul G. Schreef:

@Ropa: Dat laatste vraag ik mij af. Volgens mij is
het pure marketing en/of wishfull thinking van
Fortis, dat hele space-gebeuren. Ik geloof niet
dat ik ooit een astronaut of cosmonaut heb gezien
met een Fortis aan z’n pols.
Maar zeg het vooral als ik me vergis.

Ze profileren zich als zijnde het merk dat in de ruimtevaart wordt (of werd) gedragen door cosmonauten. (niet door astronauten)
Ik neem toch aan dat je dit soort stellingen niet op je website mag vermelden als het niet waar zou zijn, toch ?

1 like

Ik volg niet al die historische verhalen van de verschillende merken, dat geeft mij niet echt meerwaarde bij een horloge.
Toch geloof ik dat Fortis wel wat connecties heeft met de ruimtevaart, in de catalogus staan hier wel wat voorbeelden van.

Zelf heb ik de B-42 Pilot Professional Chronograph. Ik heb al eens geprobeerd hem te verkopen maar ik vind hem toch eigenlijk te mooi om weg te doen.

De vergelijking met een Omega Speedmaster vind ik wel wat vergezocht.
De enige overeenkomst is dat het een zwarte chronograaf betreft, ze lijken toch niet bepaald op elkaar.
Wat mij betreft is Fortis een mooi en stoer merk, als je een Fortis hebt heb je toch echt wel een horloge van formaat om je pols. Al is het alleen al de dikte van de kast.

Fotis B-42 Official cosmonauts.
Prachtig. En de prijs: relevant…zeker niet te duur…zeker weten.
In Belgie 1 probleem : Fortis dragen herinnert natuurlijk aan de financiele val van FORTIS-bank.
Sommige buitenstaanders denken dat het uurwerk als cadeau gekregen is van de bank als je er een vette rekening hebt staan…(grapje)…maar toch.

a117123 Schreef:

Fotis B-42 Official cosmonauts.
Prachtig. En de prijs: relevant…zeker niet te
duur…zeker weten.
In Belgie 1 probleem : Fortis dragen herinnert
natuurlijk aan de financiele val van FORTIS-bank.
Sommige buitenstaanders denken dat het uurwerk als
cadeau gekregen is van de bank als je er een vette
rekening hebt staan…(grapje)…maar toch.

Dan zullen ze wel extra goedkoop worden in België:)

In eerste instantie komt het merk Fortis op mij sober en Spartaans over, geen smuk of franje. Vond ze voorheen ook aan de prijs in verhouding wat je er aan horloge voor terug kreeg. Maar na de Fortis Flieger Chrono langer in mijn bezit te hebben, ging ik steeds meer stijlelementen waarderen, alles klopt aan dit horloge en de kwaliteit is 1 van de hoogste die ik ken in dit segment.

b.v. als je een bandje probeerd te verwisselen viel het me op dat bij het terugplaatsen van de pennetjes van de band in de kast het er als vanzelf zo ingleed ipv te prutsen. Dat is geen toeval, er is gewoon heel goed over nagedacht over het hele Fortis concept, valt steeds meer op namate je het horloge langer hebt.

Dit is wat ik zeer heb leren waarderen van dit merk, en de prijzen zijn 2de hands inderdaad niet (te) hoog omdat onbekend onbemind maakt. Merk het ook aan de verkoop van mijn Flieger chrono, die alleen weg gaat omdat ik teveel horloges in mijn collectie krijg en hij mooi zit te wezen in zijn doosje, het loopt wel maar wat aarzelend.

Genesis