Overigens vond ik Rolex eerst een beetje een fout
karakter hebben. Veel kermisvolk dat met namaak
rondloopt. Naam is een beetje besmet. Tot ik er
een om mijn pols had hangen, ik was verkocht.
Weet je dat er ook Kermisvolk met echte Rolexen zijn. En er zijn ook heel veel “keurige” mensen met een nepper.
Ik zie ze dagelijks.
Het nadeel van Rolex is dat je volgens mij telkens de vraag krijgt of het een echte is.
Het merk wordt inderdaad vaker door patsers gedragen en er zijn veel merken die het model bijna namaken in de looks, maar dat betekend voor mij niet dat ik de 114060 nooit zal kopen. Ik koop een horloge voor mezelf en niet voor mij omgeving!
Ik hou van duikhorloges en vind deze no date uitvoering simpelweg een mooi horloge met een mooie merkhistorie.
Maar voordat er ooit een Rolex komt, komt er eerst een Omega Planet Ocean.
Mijn vriendin vind de Omega ook mooier dan de Rolex en ikzelf eigenlijk ook.
Bij Rolex dacht ik vroeger aan vreselijk dure horloges…
nu denk ik “werkpaarden”… Ik ben niet zo weg van de sub… maar dat is niet de schuld van Rolex, maar van alle merken die op het succes van Rolex mee willen liften… ( die mercedesster op de urenwijzer )…
Ik vind alleen de loupe op het glas storend… ik zal dus niet snel voor een datum-model vallen…
op mijn “Grail-list” staan 2 Rolex modellen… de Millgauss (ultieme toolwatch) en de Airking, omdat ie zo mooi ingetogen is…
't is me opgevallen dat de mensen die “te koop” lopen met hun “Rolex” meestal GEEN Rolex hebben, maar een FAKE… de mensen die ik ken met een Rolex, lopen er niet mee te koop…'t zijn eigenlijk mensen waarbij je het niet verwacht dat ze een Rolex dragen… maar als je dan verder kijkt… ja… over het algemeen wel mensen die geld uitgeven aan zaken waar ze lang mee doen… kwaliteit boven kwantiteit… en in dat plaatje past een Rolex natuurlijk wel weer…
zoals mijn oude buurman… reed jaaaaaren rond in een doodgewone VW passat… hij ruilde em pas in toen er 4 ton op de teller stond… je koopt iets, bent er zorgvuldig mee, en hebt er lang plezier van… dat verklaarde in een klap waarom hij een Datejust droeg… zelfde verhaal… één keer een aanschaf… jaaaaren plezier… betrouwbaar en onopvallend… net als zijn Passat…
Ik krijg NOOIT vragen over welk horloge dan ook, ook niet over mijn Rolex. Geen idee waarom, maar het forum vertekent je beeld denk ik fors als je bang bent dat er naar (de echtheid van) je horloge wordt gevraagd. Voor veel niet-liefhebbers is een Fossil, Breil of klokkie van de Hema al opvallender dan het gros van wat hier wordt getoond.
Ik krijg NOOIT vragen over welk horloge dan ook,
ook niet over mijn Rolex. Geen idee waarom, maar
het forum vertekent je beeld denk ik fors als je
bang bent dat er naar (de echtheid van) je horloge
wordt gevraagd. Voor veel niet-liefhebbers is een
Fossil, Breil of klokkie van de Hema al
opvallender dan het gros van wat hier wordt
getoond.
Ik krijg NOOIT vragen over welk horloge dan
ook,
ook niet over mijn Rolex. Geen idee waarom,
maar
het forum vertekent je beeld denk ik fors als
je
bang bent dat er naar (de echtheid van) je
horloge
wordt gevraagd. Voor veel niet-liefhebbers is
een
getoond.
Eens met Jeroen…
Da’s dan +2 nu!
Ik krijg alleen van de mensen die weten dat ik horloges verzamel de vraag: Wat heb je vandaag om?
Ik begon met de hobby op mn veertiende.
Toen zei ik dat ik nooit een Rolex wilde. Ik deed ze af met patserig.
Naarmate ik meer te weten ben gekomen over horloges en het merk, ben ik tot de conclusie gekomen dat rolex toch wel mijn “pickle tickles”
Heb reeds een 14060, 1601 en antieke Rolex gehad.
Allemaal verkocht en een mooie vintage 1680 teruggekocht.
Ik was nooit zo van de Rolex tot ik er één kocht toen viel het kwartje. En wat dat nou precies is weet ik niet. Het is zo’n vader ding die je aan je zoon wil geven wanneer hij er de leeftijd voor heeft bijvoorbeeld.
Ik krijg NOOIT vragen over welk horloge dan
ook,
ook niet over mijn Rolex. Geen idee waarom,
maar
het forum vertekent je beeld denk ik fors als
je
bang bent dat er naar (de echtheid van) je
horloge
wordt gevraagd. Voor veel niet-liefhebbers is
een
getoond.
Eens met Jeroen…
ik krijg ook nooit vragen …dacht er toevallig ook net aan!!
Ik heb ook nog maar zelden “de” vraag gehad.
Een keer antwoorde ik “citizen”, amaaai dat zijn dure.
Een andere keer antwoorde ik longines, reactie…“hmmm nooit van gehoord”.
Een collega vraagt het me telkens hij een diesel of fossil wil verpatsen, zijn pa heeft een horlogewinkel!
Máár…Rolex kennen ze allemaal, “heb er zelf ook een, niet goedkoop maar wel degelijk, meer dan 300 euro betaald!” Hahaha…
Leuk om te horen dat veel mensen vooraf het zelfde gevoel hebben: Rolex is patserig. Totdat ze er mee in aanraking komen. De afwerking, de eenvoud en het verhaal zijn de dingen waar 90% van de liefhebbers voor vallen. Daarbij komt dat ik merk dat veel mensen eigenlijk nog nooit een Rolex hebben gezien waardoor bijna nooit de vraag komt ‘‘of dat er één is’’ omdat hij niet zo in het oog springend is.
Mooi logo is eigenlijk één van de eerste associaties die ik heb. Eerst vond ik ze eigenlijk niet zo denderend, maar dat kwam vooral doordat ik constant modellen met zo’n datumloep tegenkwam en dat vind ik echt geen postzegel. Maar toen ik een Rolex Daytona zag was ik wel om. Zeker in het goud vind ik hem heel gaaf. Heel veel mensen zullen dat fout vinden, maar dat foute past wel bij me en vind ik wel lekker.
Rolex is een iconisch merk met een sterke marketingmix. Met name op gevoelswaarde wordt goed ingespeeld. Veel nagemaakt met vele associaties naar alle lagen van de mensheid, van koningshuis tot kermisklanten. Hoe zou dat toch komen? Ik ben zelf geen fan van Rolex, vanwege de kleine maatjes voor mijn pols en dat ik ze veel te duur vind t.o.v. andere evenzo mooi merken. Maar voor iedereen die het merk draagt en er trots en fier mee uitgaat… Hulde!
naar alle lagen van de mensheid, van koningshuis
tot kermisklanten.
Dat maakt me niet uit. Hoewel, kermisklanten voorzien in hun eigen onderhoud, het koningshuis onderhouden wij. Kermisklanten moet hem zelf betalen, het koningshuis krijgt ze gratis. Dus de de mening van kermisklanten neem ik zeker serieus.
Maar ik vindt het merk niks
Ik vind het juist jammer dat Rolex als patserig of
protserig gezien wordt. Zelf vind ik de Rolex
114060 de mooiste klok die er op het moment te
koop is. Niet omdat het een Rolex is, maar om de
looks, de gebruikte materialen en de kwaliteit.
Ik weet zeker dat, wanneer ik hem aanschaf, mensen
in mijn omgeving mij scheef zullen aankijken en
denken dat ik met mijn bezit te koop loop. Als je
een klokje koopt van pak hem beet €5000,- vraagt
iedereen zich af waarom? terwijl wanneer je
bijvoorbeeld een boot of motor koopt van €5000,-
bijna iedereen je complimenteert met je goede
keuze. Terwijl ik van het horloge het hele jaar
plezier heb en het qua investering een veel
verstandigere keuze zou zijn.
Het merk Rolex wordt door leken gelijk
geassocieerd met het hebben van geld en dat graag
willen laten zien. Vraag mensen een duur
horlogemerk te noemen en 9 van de 10 zal Rolex
zeggen. Terwijl wanneer ik met een Patek Philippe
op een feestje zou verschijnen niemand zou weten
dat het klokje van €40.000 is
Voor mij komt die Rolex er ooit, ongeacht wat
anderen er van denken!
Helemaal mee eens, een aantal collega’s weten dat ik “iets” met horloges heb, 2 zijn zelf liefhebbers pur sang…de rest snapt niet dat ik er zoveel aan uitgeef…in het bijzonder voor de Rolex, tja dat mag maar een van die collega’s heeft voor 5000 euri aan foto apparatuur, daar hoor ik verder niemand over:-)
Voor de rest koop ik een horloge in eerste plaats voor mezelf, interesseert me niet wat anderen ervan denken maar tis natuurlijk altijd leuk positieve reacties op je horloge te krijgen.
Na jaren sparen en met inruil van een andere klok via een forumlid een 14060m gekocht, leuke klok maar die blikkerige band vond ik Rolex onwaardig en zat eigenlijk ook niet lekker, kon net niet klein genoeg gemaakt, ook niet met microverstelling, jaartje later ingeruild en sinds vorig jaar de trotse bezitter van 114060, ik sluit niet uit dat die op enig moment ook weer mag gaan maar voorlopig is het de fijnste klok met stalen band die ik heb, kan overal bij en dat glide-lock systeem is een uitkomst.