Prachtig merk met een mooie historie en tijdloos design. Veel en vaak nageaapt of regelrecht gejat, maar er gaat niets boven het origineel.
Het leuke aan Rolex is de echt grote variatie in modellen, van ingetogen chique tot een regelrechte meest foute glitterklok. En natuurlijk graag gezien bij celebrities.
Toen ik me bezig begon te houden met kwaliteitshorloges was Omega mijn favoriet en vond ik Rolex eigenlijk niets voor mij.
Na een aantal jaren begon ik toch interesse te krijgen voor het kroontje,vooral na er een paar vastgehouden te hebben en om te hebben gehad.
Aanschaf van de Explorer was het gevolg.
Hele fijne klok om te dragen ondanks bescheiden formaat.
En als er een klokje is wat geen patserige uitstraling heeftā¦juist
Bijna niemand herkent deze klok als een Rolex,alleen horloge liefhebbers.
De verfijning en afwerking verbaast me nog dagelijks(fotoās doen een Rolex geen goed)om de pols.
Daarna steeds meer interesse in vintage sport Rolex.
Nu ook al weer een poos een 5513 in bezit,zo mooi in het echtā¦
Ook erg mooi op verschillende leren banden.
Zelf vind ik de oude modellen mooier dan het nieuwe werk,qua uitstraling.
Dat er nog een derde gaat komen is haast wel zekerā¦1016/5508 of oude gmt staan op het verlanglijstje!
Zoals een aantal mensen al aanhaalde; in het begin hoefde ik er niet perse 1 te hebben. Na verloop van tijd heeft dat geresulteerd in een mooie submariner zonder datum, ceramic bezel. Als ik hem draag zie ik zelf een brokje degelijkheid en voor mij een van de mooiste duikers.
Ik had al in dit draadje gereageerd maar nog niet gezegd wat ik van Rolex vind,
Dus bij deze alsnog,
Ik heb ooit de Submariner 16610 gepast en een GMT-Master II Pepsi pre ceramic,
Ik vond de Sub toch meer trekken dan de GMT-Master II en ben bijna tot aanschaf overgegaan.
Toch vanaf gezien omdat ik eerst echt even bij mezelf te rade wilde gaan of dat echt āhetā horloge zou worden waar ik aardig wat geld aan wilde spenderen.
Verder heb ik altijd tegen mezelf gezegd als er een nieuwe Dweller komt⦠(die is er nu!) dan koop ik er 1!
Omdat die mij het meeste doet samen met de Day-Date.
Rolex is in mijn ogen absoluut een topmerk, maar ik heb geen goed gevoel bij die prijsstijgingen daar krijg ik mezelf niet overheen getild, Mits ik een lottowinnaar wordt en het geld komt even aanwaaien dan wordt het een ander verhaal, dan ren ik naar een AD!
Qua merkā¦
Een Dweller en een Day-Date en ik beschouw mezelf als klaar met horlogejagenā¦
Voor mij is vooral het metaal dat Rolex gebruikt zo ontzettend mooi, beetje een soort van satijnen finisch lijkt het wel. En de banden van de sub, explorer2, etc. zijn zo ontzettend goed!
Als horloge liefhebber ben ik niet alleen geinteresseerd in het specifieke model maar gaat het mij vooral om het gevoel dat een horloge bij mij oproept. Dit gevoel (noem het de X-factor), heeft een aantal ingredienten. Merk, geschiedenis, materiaal, uiterlijk, hoe het horloge aanvoelt. Rolex is in mijn ogen een prachtig merk, met een rijke geschiedenis. Er zijn merken te over met een prachtige geschiedenis. Dat wil niet automatsch zeggen dat ik een dergelijk horloge wil. Breitling is een mooi merk, maar ik vind een breitling Bentley verschrikkelijk. Een gouden Rolex idem. Een Rolex Cosmo Daytona weer wel. Helaas hoort bij de Rolex-legende het verhaal van neppers en replicaās. Als horlogeliefhebber kijk je snel door het patserverhaal heen, voor een leek is het een onbetaalbare klok. Collegaās dachten dat mijn Bell & Ross phantom chrone niet meer dan 200 euro had gekost terwijl de Breitling colt van een collega nep was maar werd geschat op 7000 euro.
Zoals veel mensen hier, geloof ik, had ik eerst niet zoveel met het merk Rolex. Sinds een jaar begin ik er steeds meer interesse in te krijgen. Het beeld wat veel mensen van Rolex hebben is nogal misplaatst. Wat patser klokken betreft zijn er merken die het heel wat bonter maken. Ik zie mezelf in de toekomst wel een Sea Dweller kopen. Het liefst een 16660 met matte wijzerplaat uit mijn geboortejaar
Ik associeerde Rolex met kampers en rijke stinkerds.
Sinds ik hier op het forum vertoef ben ik er achter dat Rolex in alle lagen van de (liefhebbers)bevolking gedragen wordt.
Ik ben Rolex steeds meer gaan waarderen.
Alhoewel ikzelf nooit voor het merk zou kiezen mocht ik het geld ervoor hebben.
Ik denk dat de kampers vaak de neppers dragen. Ieder merk heeft een bepaalde doelgroep en daarnaast een draaggroep die je er bij kreeg. Kijk naar AP. Kijk naar de Mercedes bestuurder enz, z.
Ik denk dat de kampers vaak de neppers dragen.
Ieder merk heeft een bepaalde doelgroep en
daarnaast een draaggroep die je er bij kreeg. Kijk
naar AP. Kijk naar de Mercedes bestuurder enz, z.
Nou ik kan je uit bertouwbare bron vertellen dat kampers in 99% van de gevallen een echte dragen.
Zoals bij bijna alle horloges, hangt het mijns inziens toch vooral af van de drager. En de dragers die je ooit hebt onthouden. Net zoals je een naam vaak mooi/niet mooi vindt doordat je deze associeert met andere dragers van de naam. Ik vind Breitling eerder patserig maar dat is ook maar mijn beeld. Ik ben in ieder geval druk aan het sparen voor een submariner.
Het nadeel van Rolex is dat je volgens mij telkens
de vraag krijgt of het een echte is
Ik heb nu dik een jaar mijn 114060, maar ik ben nog nooit iemand tegengekomen die geconstateerd heeft dat ik überhaupt een rolex om had, laat staan dat er gevraagd werd of het een echte was. Ik vind daarnaast rolex helemaal geen patserige klok en zeker de 114060 niet. Heb je weinig met horloges dan herken je volgens mij sowieso niet zo snel een rolex.