Ik heb zelf een aantal Longines gehad, mooie horloges met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Zeker de heritige en master collecties zijn erg interessant. De punten welke in het filmpje naar voren komen zoals dunne bandjes, eentonige case afwerking en een groot scala aan modellen kloppen inderdaad wel. Maar dit is de manier waarop Longines kwalitatief goede horloges kan leveren voor een nette prijs.
Ik heb ook wel eens serieus gekeken naar Longines, bijv de Hydroconquest series. Nooit de finale knoop doorgehakt…tot nu toe. Maar als merk volgens mij prima.
Ik heb nooit een Longines gehad, simpelweg omdat ik ze (te) duur vind. En dat duur mag je genuanceerd zien. Qua techniek,afwerking en materiaal zal het niet te duur zijn, maar ik heb dat er niet voor over. Bijzondere complicaties die ik onnodig vind, of zoals die op het plaatje gewoon niet mooi (persoonlijk).
Mijn voordeel is dus dat ik er geen twijfel over heb of ik een Longines moet kopen.
Ik vind ze niet verkeerd. En zoals @rmen9 al zei, de heritage en master collectie kan ik erg waarderen.
Maar ook de breedte maakt t moeilijker n status aan t merk te geven. Met de gs vind ik juist dat ze n duidelijker onderscheid maken (voor de kenners en in Azië).
De eentonige kastafwerking? Totaal geen moeite mee. Vind ze vh geld degelijk gemaakt.
De dunne bandjes ben ik t wel eens. Op m’n lld staat t originele bandje veel minder dan als ik er n dikkere band op zet. Dan valt ie ook veeeeeeeeeeel beter om de pols. Ineens geen overhang gevoel meer.
Maar ja, er zijn zoveel uurwerken die ik best wel zou willen. Ik heb het ooit gepast in de winkel, maar dat van die dunne bandjes herinner ik me niet !?
Mooie horloges, die vaak goed geprijsd zijn.
Ik vind ze qua positie een beetje naast Oris staan.
Afwerking is netjes en de uurwerken zien er goed uit.
De grand classic serie is een beetje jammer inderdaad maar goed als dat voor hun geld in het laadje brengt.
Ik zie het vooral als entry level in het luxe segment en daar is niks mis mee.
Leuke maar verder redelijk conservatieve modellen voor niet al teveel. Het merk was vroeger echt vooruitstrevend maar als onderdeel van de groep helaas als budget merk gepositioneerd.
Ik vind dat ze mooie horloges in de collectie hebben, met naar mijn idee wel een redelijke prijs/kwaliteits verhouding. Het model dat je laat zien vind ik zeker mooi, dus ik zeg doen!
Deze met witte wijzerplaat en Heuer Monza kast is erg mooi.
Verder loop ik niet warm van de meeste moderne Longines. Bij dat merk heb ik meer met de vintage modellen.
Ik vind Longines een mooi merk. Zelf gekeken naar div horloges uit de Master Collection. Fraaie klokken tegen voor mij nog wel enigszins betaalbare prijzen. Toch heb ik deze nog niet gekocht. Ik vind de Longines Legend Diver ook een bijzondere klok. Vrij uniek qua stijl en zeer geschikt als bandenswapper.
Ik vind de vintage horloges ook erg stijlvol, zou er graag 1 hebben. Over de kwaliteit kan ik niet oordelen, heb er nooit 1 gehad. Maar lees goede dingen.
Hieronder nog een plaatje, anders telt het bericht niet mee. Deze versie is mij wel wat aan de drukke kant, maar wel een mooie klok!