Na mijn NA ( topic komt de 24e) kwam ik op een topic van Venezianico terecht. Eigenlijk tijdens mijn zoektocht en ik ben wel erg gecharmeerd van dit merk. Geen idee waarom. De naam, italuaans of/en het design? Ik weet het niet maar het merk blijft me trekken. De prijzen spelen zeker een rol maar ook het familiare gevoel wat ik krijg. Wat vinden jullie van dit merk?
Het merk komt me net te vaak als reclame op Instagram voorbij, maakt me wantrouwend…
In welk opzicht?
Als in (mogelijk) veel geld in reclame en minder in kwalitatief goed spul… Maar goed, nooit een in mn handen gehad, dus enkel wantrouwen, geen feitelijkheden
Was ik al bang voor🥴
Dat is hun strategie,
ze klappen er vol in met hun marketing.
Leuk merk, prijs kwaliteitverhouding is perfect.
Als ook de after-sale.
Ik verneem toch best veel positieve verhalen over het merk op dit forum. Kennelijk ook vriendelijke eigenaren die zeer bereid zijn korting uit te delen.
Het was letterlijk wat ik zei, dus had je niet bang voor hoeven zijn.
Verder denk ik dat 500 vragen voor een horloge met een NH35 uurwerk ook ruim is. Enige model waar ik ooit naar gekeken heb, met zon diep zwarte wijzerplaat.
Ok, die insteek had ik nog niet bekeken. Mij bevreemd het gebrek aan dealers in NL een beetje. Toch trekt het merk mij.
Het lijkt wel de nieuwe standaard van microbrands te zijn en ik ben het met jou eens.
Er is een Venezianico only topic ook btw
Het EU consumentenrecht is best wel sterk.
Ik zie ook een Zwitsers uurwerk.
Automatic Cal. Sellita SW200-1 Swiss Made
Snap ik maar als juweliers er niks in zien, vraav ik me af waarom.
Ah, nouja dat is een prima uurwerk. Zoals gezegd ken ik niet alle modellen of samenstellingen, ook nergens gezegd dat het een slecht merk is. Enkel dat ik zelf wat wantrouwen voelde.
Sluit niet uit dat het best goed spul kan zijn (behoudens dan een NH35 voor 500+, dat is gewoon wat teveel).
Klopt, die heb ik, loopt strak.
Best een leuk merk met eigen modellen. Idd wat actief id sales maar wel persoonlijk contact (via de app).
Ik heb er wel schik van.
Ik heb me nu al drie keer ingehouden. Zijn eigenlijk drie modellen die ik wil al heb ik mijn zinnen gezet op drie horloges en ik er bijna twee heb.
Ze hebben er leuke modellen tussen zitten en met de kortingscode van 20% best aardig geprijsd. Helaas vind ik ze vaak 1mm a 2mm te groot, anders had ik er zeker een besteld.
Klopt, aardige gast allesandro… tot je iets wil retourneren
I know. Ik wilde ook meningen die wat kritischer zijn.
Ok, vertel.