Wat vinden jullie van Venezianico?

Is ook balen dat de dichtstbijzijnde dealer in Duitsland zit. Wil ook liever eerst passen.

Had een horloge besteld bij Venezianico, ik geloof mijn derde.
Deze was in het echt toch niet zoals verwacht en wilde deze retourneren.
Toen ineens sloeg zijn vriendelijkheid om, waarna ze mijn retour aan de deur in Italië geweigerd hebben.
Mijn pakket lag wekenlang ergens bij de Italiaanse post… (Ja t kan erger als PostNL)
Om vervolgens uiteindelijk retour te komen, toen maar met flink verlies verkocht.
Voor mij in iedergeval nooit meer.

7 likes

Zo, dat is vervelend inderdaad.

Denk eerder dat ze zelf juweliers niks vinden…

Dat kan ook ja. Al ljjkt dat onwaarschijnlijk. Verkoop is zo belangrijk dat ze makkelijk 20% korting geven dus meer verkooppunten zou een logische stap zijn.

Denk het niet, juwelier wil ook marge, dus online verdienen ze meer en hebben ze meer regie

2 likes

Dit vind ik toch ernstig. :rage:
@MichielBE jij bent toch woordvoerder van het merk op HF? Dit is geen reclame hoor.

Ja vooral omdat ze ook totaal niet behulpzaam waren de problemen met de Italiaanse post te helpen oplossen.
Wat overigens te verwachten was na deze actie

1 like

En toch verkoop je minder. Zelf wil ik niet kopen zonder te passen. Zo zullen er meer zijn. En toch trekt het merk mij wel aan. Word er gek van :see_no_evil::rofl:

Ze zijn standaard 20% te duur en met die marketingpraktijken heb ik enigzins moeite, maar dat neemt niet weg dat ze leuk spul maken. De nieuwe release zag er ook goed uit

Staat mij ook tegen maar dat vind ik nog een zakelijke keuze. Het niet kunnen passen omdat er geen dealers zijn, maakt mij terughoudend. Heb net een NA gedaan en dat had zomaar een Venezianico kunnen zijn maar is een FC geworden.

Hey John.
Even voor de duidelijkheid :sweat_smile:.
Ik ben een enthousiast en liefhebber van het merk.
Ok, ik heb ondertussen al veel contact gehad met de eigenaren en heb hier en daar al wat goeie deals kunnen verkrijgen (net zoals vele andere forum leden hier) … Maar me bestempelen als woordvoerder is toch wel wat te veel ‘credit’ haha :sweat_smile::grimacing:.

Persoonlijk heb ik zelf al tot 2x toe een retour ingezonden (1x minuten track die voor mijn oog niet 100% uitgelijnd was en 1x was het horloge gewoon echt te groot voor me)

Ik heb de retours telkens zonder enig probleem doorlopen, let wel, hierbij had ik steeds binnen de 2 uur na ontvangst reeds rechtstreeks contact met de eigenaren, inclusief voldoende foto’s/argumentvering.
Én ! Alles 100% in sticker gelaten.

Dus van mij uit, niks anders dan lof tot nu toe voor de customer service van venezianico.
Het is jammer te horen dat het soms toch verkeerd loopt. De heren zijn doorgaans wel aanspreekbaar voor dergelijke zaken.

De discussie over de polariserende marketingpraktijken, prijzen, designs etc hebben we reeds gehad in het VZ-topic.
Maar laat ons eerlijk zijn, deze discussies gelden voor elke (micro)brand… Het is en blijft een subjectieve hobby nietwaar?

Ik ben (en blijf) tot op heden een fan… De nieuwe Arsenale zal normaal gezien ook binnenkort eens op m’n pols te vinden zijn… Dus ik ben nog steeds benieuwd wat ze nog te bieden hebben.

Nog een fijne avond!
M.

9 likes

Trouwens, ze zijn aan het bekijken waar de strategische plaats zou zijn voor boutiques ( in samenwerking met juweliers) binnen de Benelux.

Fijn te horen dat het mislukte retour kennelijk een uitzondering betrof. :slightly_smiling_face:

[quote=“Swashy, post:32, topic:529963”] Ze
zijn standaard 20% te duur en met die marketingpraktijken heb ik enigzins moeite, maar dat neemt niet weg dat ze leuk spul maken. De nieuwe release zag er ook goed uit
[/quote]

Dat zal dan ook de reden zijn dat NEXT-VZ standaard werkt en 20 procent korting geeft. Even per whatsapp contact en dan krijg je er ook gratis rubberen/sliconen banden bij.

Ik heb er 1 aankoop gedaan, 2 horloges en dat ging verbazingwekkend soepel. Ik was blij verrast over hoe de horloges er in het echt uit zagen. Het niet kunnen passen vond ik een risico omdat de 39mm voor mijn vriendin hierdoor wel een ‘gokje’ was. Al met al nog geen negatieve ervaring dus.

Als ik de ervaring over die retour lees is dat wel heel erg jammer als dit hun standaard beleid is dan wel zou zijn.

Ik denk dat je hier op het forum wel mensen zult vinden die er eentje hebben en welke je even kan passen. :point_up:

Dat zou welkom zijn. Mijn NA topic moet nog geplaatst worden maar ik sta al te popelen een Venezianico te bezitten. :rofl:

1 like

Er staan er trouwens ook 2 te koop in het blauwe gedeelte.

Heb ze gezien.

Dit zijn kleine merken die vaak zonder eigen productie opereren. Die zijn meestal erg beperkt in maximale batch groottes door de hoeveelheid productieruimte die ze hebben kunnen aankopen voor de komende periode. Die hebben echt behoefte aan het onderhouden van stock, eventuele dode stock die bij dealers blijft liggen, eventueel importeurs die ook nog een deel van de koek willen,… Als je verkocht krijgt wat je kunt laten produceren is het prima. Geen nood aan extra complexiteit. In het geval van Venezianico hebben ze blijkbaar wel een eigen productie maar dat zal wat productie aantallen betreft ook wel erg beperkt zijn en ze zijn ook afhankelijk van extern geproduceerde componenten.

Het zelf in beheer houden van de verkoop en dus zowat alleen direct verkopen is helemaal niet zo onlogisch voor dit soort merken.

1 like