Wat vinden jullie van Venezianico?

Waar delen ze doe uit dan?

1 like

Ze zijn volgens mij wel rap kwalitatief beter geworden, maar er zit zo af en toe nog altijd een zweempje teveel gevraagd voor de componenten aan.

Is dat niet gewoon het ‘microbrandmodel’? Venezianico is duidelijk flink aan het groeien, maar daar komen ze wel echt vandaan

Standaard werkt de code NEXT-VZ via hun site voor 20% korting. Als je vervolgens bestelling niet afrond nadat je alle gegevens hebt gevuld krijg je een appje van allesandro en krijg je er ook nog een rubberen band bij als je er om vraagt :wink:

5 likes

:point_up:

Interessant… Ik had geen plannen om een Venezianico aan te schaffen, maar heb enkele malen contact gehad over een komend model. Dan werd nooit gesuggereerd dat er ook korting kon zijn. Ik heb dit waarschijnlijk gemist omdat ik nooit echt aanschaf heb overwogen.

Een van mijn klachten over het ‘nieuwe’ Venezianico is dat ik me erger aan de haast misleidende marketingbabbel. Natuurlijk heeft ieder merk dat wel een beetje, maar ik vind het toch belangrijk dat als je suggereert dat een wijzerplaat met Precolumbiaanse culturen te maken heeft, dat je dan een steen gebruikt die daar ook verband mee houdt. Of dat als je de suggestie wekt dat je kiest voor aventurine glas vanwege het verwantschap (of zelfs de uitvinding?) in Murano, dat je dat in je materiaal ook echt hard maakt. Het is jammer dat er daar geen oog voor is. Dat laat onverlet dat er zo af en toe tussen de vele (teveel, eigenlijk) modellen weleens een zeer aantrekkelijke zit. Bijvoorbeeld de parelmoer-tungsten Nereide vind ik een hoogtepunt van die lijn. Over het algemeen mis ik meestal net verfijning of iets sterkere details tegen toch niet wat (te) hoge prijzen, hetgeen me dus weerhouden heeft van echte koopinteresse. Die korting maakt het wel interessanter.

Dat marketingverhaal vind ik ook wel wat van, maar ben ik eigenlijk ook niet heel erg gevoelig door. Waarbij ik wel eerlijk moet bekennen dat doordat ze zo vaak in mijn feed voorbij kwamen, dit mijn interesse bleef wekken. Door de tips hier op het forum (en ik nog wat goed te maken had thuis :rofl: ) waardoor die korting makkelijk verdiend was heb ik op een vrijdagavond na wat heen en weer geapp met allesandro de bestelling geplaatst.

En over de prijs: dat heb ik in de regel vaak bij horloges. Wat is iets nu wel of niet waard en waardoor rechtvaardigt het ene merk de hogere prijs wel of niet.

Ik heb hier een edox chronograaf die (zonder korting) 900 EUR kostte. Daarin zit een rhonda kwartsuurwerk. Een vriend van me heeft een tag heuer f1 met praktisch hetzelfde uurwerk. Qua afwerking vind ik de tag heuer het prijsverschil van 900 euro niet waard.

Zie dat @Capriool je al geholpen heeft :blush:

1 like

Die ervaring heb ik niet. Ik heb ooit een ceramica gekocht. Enkele dagen latern kwam de kleinere 39mm tungsteno uit. Ik heb toen alleessandro benaderd en gevraagd of ik kon ruilen. Dat was geen probleem, ik had het nieuwe horloge al in huis voordat ik de ceramica terug had gestuurd.

Of een redentore of een 39mm tungsteno :+1: regio Rosmalen

Dit is momenteel echt hun valkuil. Te veel modellen, nou ja modellen… Hoofdzakelijk kleurvarianten. Onlangs een nieuw model dan. Maar ze knallen er de ene ‘bijzondere’ limited uit na de andere.

Ik heb er 4 gehad, alle 4 naar tevredenheid. Onrust in de verzameling heeft gezorgd dat er 2 weg zijn. Die andere 2 blijven lekker.

Dit is niet helemaal waar natuurlijk. De eigenaren geven niet allemaal kortingen uit. Er is een code NEXT-VZ waarmee je 20% korting krijgt op je volgende aankoop. Dat wij deze onderling delen is iets anders he…

Ik moet zeggen dat de horloges altijd zijn bevallen. Maar hun huidige marketing is mateloos irritant en opdringerig. Zal de Italiaanse handel wel zijn :joy:

4 likes

Ik trek die naam niet. Alleen dat is al reden genoeg voor mij om het merk compleet links te laten liggen.
Net als vrouwen met de naam Maartje. Brrr…

1 like

Ahh, ok. De naam was juist wat mij nieuwsgierig maakte. Zo zie je maar dat iedereen er anders naar kijkt. :grin:

1 like

U heeft liever een vrouw genaamd Brunhilde?

2 likes

Als ze dat met een zwoele stem zachtjes in m’n oor fluistert ga ik daar harder op als op Maartje.

1 like

2 likes

Ik vind t niks

Maar mijn mening is toch niks waard

:heart_eyes: :heart_eyes: :heart_eyes:

Hmmm,dat zou ik niet zeggen. Met onderbouwing is je stem wel meer waard. :grin:

Voor iedereen die de horloges live wil zien, binnenkort in Düsseldorf op de beurs:

1 like

Nou

Ik vind sommige modellen wel mooi, ongeacht dat ze veel vibes van Rolex breitling en omega gecombineerd hebben.

Maar de uurwerken steken me, k ben gewoon geen fan van de Aziatische uurwerken.

beetje off topic maar even de bovenste rijen die getoond worden op zoekterm " maartje" en ik moet zeggen; er zijn er een aantal bij die ik toch niet compleet links zou laten liggen hoor, met maartje Schiermann als grote favoriet

2 likes