Een tijdje terug ben ik weer eens actief op zoek gegaan naar een nieuwe aanwinst. Uiteindelijk via het forum een Legend Diver No Date gekocht. Onwijs blij mee, en de stijl bevalt me onverwachts goed. Geen externe bezel, relatief plat, iets heel anders dan het dikke duiker-geweld wat ik gewend ben.
De Legend Diver heeft er toe geleidt dat ik even geen oog meer heb voor het “goedkopere” spul, al komt dat vanzelf weer terug (been there, done that).
Om de stijgende lijn in de collectie te behouden ben ik weer het potje aan het vullen voor een nieuwe aanschaf en kwam toevallig uit op een Bell & Ross. Een merk waar ik nooit naar keek. Met name de Vintage GMT is naar mijn mening echt top:
Mooi, en in tegenstelling tot Siedo vind ik die afwijkende plaats voor de datum hier erg mooi gekozen. Subtiel, aanwezig, maar verstoort niet de 3-6-9-12.
Zou het zelf fijner vinden als de bezel geen zwarte cijfers had, maar alleen gegraveerd (denk ik, zou ik eerst moeten zien). Krijgt het horloge een nog klassiekere uitstraling.
Errug mooi horloge, vooral zoals zij is op de eerste foto Ik moest wel even wennen aan de datum-positie. Die kan naar mijn bescheiden mening heel goed daar, al zou ik er zelf voor kiezen om de datum weg te laten.
Doet me niet veel. De positie van de datum vind ik wel aardig, maar dan weer jammer dat je door die enorme GMT wijzer niet kunt zien welke dag het is tussen pak em beet 08:00 en 09:30.
Ik vind het een erg leuk horloge. Plaats van de datum stoort me niet. Ik heb dat volgens mij voor het eerst gezien bij een Breitling. Type weet ik niet meer, maar het is wel iets wat me toen ook meteen opviel. Moet wel zeggen dat het bandje ook veel doet. Op de eerste foto komt het horloge beter uit dan op de foto daar onder. Vraag me wel af of ik nu gewoon teveel plaatjes kijk of dat dit echt zo is, maar mijn eerste rectie was wel: “Hey, Paneraicijfers, explorerwijzer.” Of zeg ik nu iets heel doms…