Wat vinden jullie?

Ik ben in de markt voor een nieuwe aanwinst.

Wat blijft : Rolex 116610lv
Wat blijft voorlopig: Panerai pam 390
Wat komt binnenkort weer in de collectie : iwc F.A. Jones

Ik wil er nog een toevoegen:

Waar denk ik aan:
Deze

Of deze

Of toch deze

Ik zou voor jong gebruikt gaan. De datejust II en de airking ontlopen elkaar niet veel qua prijs en de iwc is ongeveer 1k goedkoper. Al verwacht ik bij de iwc nog wel afschrijving en bij de beide rolexen minder.

Ik verneem graag jullie opinies en beredeneringen.

1 like

Ed, de onderste twee hebben een zwarte dial, if begrijp ik je titel niet helemaal.

Misschien is een DJ41 wel een hele veilige keuze maar gezien je andere horloges kan ik me juist ook voorstellen dat je een apartere kiest. Ramón heeft een prachtige Monaco Steve McQueen in de aanbieding.

3 likes

Air King!

2 likes

Ed!

Ik zou gaan voor de IWC!
Waarom? Omdat ik die het tofst vind… lekker kek, net wat eigenwijzer! Meer aanspraak op de golfclub :wink:

Nog meer argumenten nodig?

4 likes

De 1e 2 zijn blauw. De Iwc is een petit prince . Maar ik twijfel over de airking dus heb ik titel aangepast.

1 like

Airking! Die geeft -althans mij- een bijzonder gevoel van een niet-zo-voor-de-hand-liggende-Rolex.

3 likes

Ik vind de Iwc mooier kwa design!

3 likes

DJ41 is een gave aanvulling!

1 like

Ik zat naar de dj2 te kijken maar ik vermoed dat de dj41 op meer interesse kan rekenen.

1 like

Of juist een GV

De airking voor zeker !!!

1 like

Die Monaco vind ik trouwens prachtig. Mijn vrouw bemoeit zich niet echt met mijn horloges en flippergedrag maar ze heeft wel gezegd dat een horloge rond moet zijn!

3 likes

Milgauss niks?

Net zoals een hoofd! Vierkante hoofden ogen gewoon wat minder vriendelijk!

Dit is overigens geen oordeel over jouw schattige hoofd Ed :wink::see_no_evil::kissing_heart::ok_hand:t3:

2 likes

Waarom staat de Milgauss GV niet in je rijtje eigenlijk?

https://www.bobswatches.com/images/managed/green-rolex-milgauss-106466.jpg

3 likes

Ik vind de zwarte met helder glas mooi. Echter ik twijfel over de plc en de gepolijste kast.

1 like

Ja dat kan ik niet ontkennen die is rond te noemen😂

1 like

Heb ik zeker bekeken. Er zijn er natuurlijk nog veel meer in dit genre. Ik ben persoonlijk geen voorstander van het groene glas. Ik zou hem dan met helder glas kopen indien die in goede staat nog te vinden is.

1 like

images

okkz

3 likes

Ik ga steeds meer neigen naar de airking. Geen plc, beetje eigenwijs, 40mm en iets dikkere kast vergeleken met de bijvoorbeeld de explorer.

Wel iets minder courant heb ik het vermoeden.

2 likes