Wat vinden we hier van? (Orient Star GMT inside)

Ik kwam vandaag bij toeval op WUS onderstaande Orient Star GMT WZ0071DJ tegen. Blijkbaar is dit model in 2014 uitgebracht door Orient. Ik vind hem zelf erg fraai, misschien iets te fors voor een dress watch maar desondanks toch een plaatje… Ik ben zelf momenteel op zoek naar een mooie Grand Seiko dus zal er zelf niet een aanschaffen maar wilde dit toch even met jullie delen omdat ik ze nog niet eerder heb gezien op HF.

• 49.9 x 41.5mm Size
  • 13.7mm Thickness
  • In-house movement
  • 10 Bar Waterproof
  • Sapphire crystal with double sided AR coating
  • 40hr power reserve
  • Prijs rond de EUR 900

En er is ook nog een grijze limited edition, die volgens mij niet meer verkrijgbaar is:

Bewegend beeld:

5 likes

Ik vind hem te druk ogen, zeker voor een “dresser”

Ik vind hem erg mooi, maar voor een dresser is ie idd te druk zoals @Logie ook al zei

Eens dat ze te druk zijn voor een echte dress watch. Het is natuurlijk ook niet een echte dresser, al positioneren ze hem wel in die hoek op een alligator band.

Niet slecht, behalve de power reserve (?) mocht wat discreter

Prachthorloge!!!

Ik denk dat de afwerking heel erg goed is, zeker de kast. Mooi! Vraag is of het een echte dresser is, ik denk een beetje tussen dress en sport in?

Mooi hoor. Opvallende verschijning iig. Net wat @Logie zegt. Iets te druk voor een dresser.

'k Hou best wel van Orient Stars, maar deze is mij te druk en te groot.

Mwoh, iets wat te druk die plaat.

iets te …

Dat te groot valt overigens wel mee, de 41,5mm is inclusief de kroon. Exclusief de kroon is hij 40.5mm. Dat is vergelijkbaar met een SubC en zit precies tussen de twee Aqua Terra groottes in ter referentie. De kast is echter wel een stukje hoger waardoor hij groter oogt.

Misschien geen typische dresser maar een mooie klok. Doet me denken aan Omega. Een GMT is natuurlijk per definitie drukker met een extra wijzer en in dit geval een tweede ring met 24 uur.