GMT horloge in de range €200 - €500 euro?

Misschien dat je binnen dat budget nog ergens een Pellikaan HFLE2019 kunt scoren hier op het forum.

6 likes

Wellicht het overwegen waard… een Amerikaans merk nog wel. 42 mm, maar hij lijkt niet heel massief (vind ik). Twee binnenringen, waarvan één met uren en dus als GMT in te zetten.

Meer info: https://www.hodinkee.com/articles/the-bulova-a-15-pilot-watch-hands-on

Bij Jomashop wat voordeliger dan hier in Nederland. Maar ook te verkrijgen in het blauwe gedeelte:

Lijkt me ook wel een bandenslet. Ik zie hem wel voor me met milanese, sailcloth en natuurlijk leer.

4 likes

Hoeft niet.

2 likes

Je was me voor :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Van alle suggesties vind ik dit voor die prijs wel echt een spuiter!

Misschien gekke vraag, maar hoe komt het dat dit model zo goedkoop is? Automatisch, GMT functie, power reserve, hacking seconds, straks design?

De outlet prijzen. In Amerika sowieso goedkoper, plus minder belasting, oud (misschien uitlopend of slechtlopend) model.

Hier wordt het op HF genoemd voor ca. € 900. Om een idee te krijgen van hoe hij destijds in de markt werd gezet:

1 like

Mooi Niels. Vind ik ook.

Orient is een heel mooi merk. Bestaat al heel lang, onderdeel van het Seiko-concern en maakt goede horloges. De automatische uurwerken hebben ze zelf bedacht en maken ze zelf (tegenwoordig krijgen ze die in licentie van Seiko waar ze zelf dan weer wat aan knutselen).

Prijsstrategie is dat ze prima producten voor een prima prijs verkopen. Een beetje zoals Seiko tot een paar jaar geleden met de Seiko 5 lijn deden (helaas zijn die alle productlijnen duurder geworden).

Aan de kwaliteit en de afwerking zelf van de Orient horloges ligt het niet. Die is gewoon goed (of bovengemiddeld goed). Het enige wat ik ruk vindt zijn de stalen banden: de schakels, de sluitingen en het gevoel is minder.

1 like

@RoyalVirgin OrientStar is de kwalitatief betere / luxere lijn van Orient. Een beetje zoals Seiko met de Grand Seiko doet. Is hoger gepositioneerd.

2 likes

Ah, vandaar.

1 like

OEPS, quartz

1 like

@RoyalVirgin In de VS liggen die OrientStars overigens voor minder dan 500 dollar bij de juweliers/outlets. Zeker een model wat wat ouder is.

Let verder niet op de RRP (verkoopadviesprijzen) van de Amerikaanse Orient-site. Die ‘listprijzen’ zijn vaak 2 of 3 keer het bedrag waarvoor je die horloges kunt kopen.

1 like

Ik ga for sure kijken naar die Orient modellen! Een bargain voor die prijs. Dial is ook super clean. Het enige wat me tegen kan vallen is de 42mm, ik heb kleine polsen.

Ik zal ook kijken naar de Orient Star line. Thanks voor de adviezen! Wist niet dat het Seiko geknutselde uurwerken waren, maar makes sense

1 like

@RoyalVirgin Succes Niels !

Ze hebben ook kleinere modellen.
Voor ons in Nederland wordt de content nu geblokkeerd op de Amerikaanse website. Met een VPN eens kijken wat ze hebben.

1 like

Naar jomashop.com en daar de relavante keuzes maken & je ziet zo wat er in de VS te verkrijgen is.
En Jomashop is meestal de laagste prijs die je vinden kunt. Enkel, ze hebben meestal geen fabrieksgarnatie, maar eigen garantie.

1 like

Helaas geen Orient Polaris on Jomashop…

Buy local :sunglasses:

Op WUS een Steinhart gmt in 39mm oppikken.

2 likes

& pay sales tax?

1 like

Negotiate.

Met de Amerikaanse overheid?