Gisteravond zat ik nog even te neuzen op seriouswatches en kwam ik dit horloge van Nethuns tegen.
Wat vinden jullie ervan, Copy or not Copy?
Gisteravond zat ik nog even te neuzen op seriouswatches en kwam ik dit horloge van Nethuns tegen.
Wat vinden jullie ervan, Copy or not Copy?
Lijkt er idd wel hƩƩl erg veel op. Niet mijn ding.
Vind het zelf wel meevallen hoe erg de Nethuns op de Seiko Turtle lijkt
Allebei een Turtle-kast natuurlijk, maar zie toch behoorlijk wat verschillen: de bezel, indexen, wijzers, het datumvenster en de crownguards zijn zeker anders.
Vind de Nethuns misschien zelf wat mooier
Doe er stiekem fotoās bij voor de vergelijking
Ik snap jouw punt, maar dat is ook niet het model waar ik de vergelijking in zag. Ik zag hem in de 1970 diver van Seiko, zelfs de crownguard is hetzelfde.
Inderdaad! Hier lijkt de Nethuns duidelijk wel wat meer op
Gaan we nu het ānetā afspeuren naar horloges die op een ander horloge lijken daar wat van (moeten) vinden?
Ik weet niet of āweā dat gaan doen. Ik heb niet per definitie jou om een mening gevraagd, dus voel je niet verplicht te moeten antwoorden of er wat van te moeten vinden.
Anderen die het wel leuk vinden om te antwoorden, kunnen dat uiteraard gewoon doen.
Deze lijkt wel behoorlijk op de Seiko 6105-8000
Maar dat mag wettelijk gewoon, dus prima wat mij betreft.
Wel grappig is de volgende tekst op hun website :
āNaast deze indrukwekkende specificaties en het eigenzinnige ontwerp heeft het ook een geweldige prijsā
Er is m.i. weinig eigenzinnigs aan dit ontwerp
Aangezien ik lid ben van het HF en dus bij ājullieā hoor, mag ik er wat van zeggen.
Ik word er een beetje moe van dat horloges altijd (moeten) worden vergeleken met andere horloges als het op een ālijken opā aan komt.
Er is niemand die jou verplicht om te reageren. Ipv van je zo te irriteren in deze hitte, zou je ook het topic kunnen overslaan en doorgaan met je dag⦠Is maar een suggestie
Ik vind het steeds meer op off-topic lijken.
Maarre, het horloge vind ik er ook te veel op lijken en heb zelf niets met āhommageāsā.
Ik heb totaal niks tegen hommages, het viel me gewoon op. Maar dit lag er zo dik bovenop, dat deze noob het zelfs zag. Zo wist ik tot vorig jaar niet eens wat hommages zijnā¦
Je hebt gelijk ik zal mijn bovenstaande reactie verwijderen.
Het is gewoon een schaamteloze kopie.
Jammer. Dacht altijd dat dit was voorbehouden aan het āinvesteringsmerk met de Rā, maar nu ook Seikoā¦
Man, man, man.
@SRT Dank voor dit topic.
Zocht al langere tijd een leuke vakantieduiker.
Dat is deze geworden, net besteld dus morgen aan de pols.
Mocht dat zo zijn dan kan het nog wel eens druk worden
Geniet ervan en we zien de wristshots wel verschijnen
Ah, een copy? Nee, eerder een homage van de 6105 zoals er al verschillende van zijn. Deze vind ik wel mooi maar met 16mm wel veel dikker dan het origineel.
Heb buiten mijn originele 6105 ook al verschillende homages gehad en diegene die het dichts bij het origineel kwam was nog de goedkoopste, namelijk de Sharky/Heimdallr.
Zie dat deze ondertussen uitverkocht is, hoeveel heeft die gekost?
ps: proficiat alvast met de nieuwe aanwinst, ben benieuwd naar de wristshots
Is wel duidelijk waar ze met dit model hun inspiratie opgedaan hebben⦠zelfs de uurwerkkeuze gaat hier volledig in mee
Beter goed gekopieerd dan slecht verzonnenā¦
Wel een mooi horloge verder voor een aantrekkelijke prijsā¦