Wat vinden we van de Frederique Constant Worldtimer?

Zag deze laatste in de etalage van de Bijenkorf. IRL erg mooi, maar wat vinden jullie? Hij heeft voor mij niet dezelfde uitstraling als een IWC bijvoorbeeld, maar een nog steeds een toppertje en een manufactuur.

5 likes

Prachtig, en met het merk niks mis. verschillende andere modelen kan ik uren naar kijken en kwijlen.

Maar vind deze maar veel te druk. Ik houd toch meer van de simpelere modellen dan :wink:

Maar ach, misschien zoals je al aangeeft, is dit er zo eentje die je in het echt moet zien :smile:

Mrt het merk is niets mis.
Maar ook voor mij veel te druk.
Maar gewoon lekker kopen wat je zelf wilt :wink:

Tja best een leuke klok maar of ik er 3k voor zou betalen?..
Druk? een cockpit is ook druk.
Je moet weten waar te kijken.
Het ontwerp van de wijzerplaat en wijzers is scherp en ook in schemerlicht
100% black, dekking=75% goed afleesbaar.

Benieuwd naar hoe je de inner-bezel bedient.

Grt.

1 like

Mijn beste,

Idem dito!!
Ook ik zou dit horloge eigenlijk in het echt moeten zien om het de waardering te geven die het wellicht toekomt.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

zie deze video: https://youtu.be/-1A3H583Xqo

1 like

Mooi merk maar deze vind ik erg rommelig kijken.

Druk en onsamenhangend design. Straalt geen stijl en allure uit.

Toevallig ook vandaag (of eigenlijk al gister) irl gezien en deze komt dan idd wel meer tot leven. Toch zou ik ook voor iets anders gaan met een dergelijk budget, ook binnen dit merk.
Gr, HJR

Je ziet het wel vaker een worldtimer met allemaal plaats namen in de rand 
en dan haak ik af 
veels te druk en teveel onnodige tekst, als ik iets als dit zou willen nam ik wel een gmt.

Heb laatst bij Paul van Zeeland Velp het nieuwe blad “Timetrends” meegekregen (gratis!) en in deze allereerste uitgave trok dit horloge mijn aandacht. Er staat een foto in van de Navy Blue uitvoering en, gek als ik ben op blauwe wijzerplaten, vind ik deze fantastisch! Ook de Nederlandse achtergrond van de oprichters en het Manufacture uurwerk spreken mij aan.

Zojuist even, via de link hierboven, de video bekeken van dit horloge met de lichte wijzerplaat uitvoering en die kan mij zeker ook bekoren! Ik vind het horloge, afgaand op deze video, wel de uitstraling hebben die bij het prijsniveau past. Maar goed, dat kan IRL weer anders zijn natuurlijk.

Ondanks dat ik al een Worldtimer heb (Longines Avigation GMT Special Series, grijze plaat) gaat deze FC op mijn wishlist!

Grt. Marco

Frederique Constant maakt sowieso erg mooi afgewerkte klokjes. Altijd wel een beetje klassiek qua ontwerp. Veel klok / vakmanschap voor wat je betaald.

Mooi systeem.

De namen bij de timezones vindt ik juist erg handig.

Grt.

Ik vind em wel mooi. Maar heeft ie eigenlijk lume? Ik zie deze uitvoering met volgens mij lume.

Wel lume, maar ik zou er niet teveel van verwachten

Het is ook geen seiko monster :smile:

Zou t wel stoer vinden als iemand deze om doet voor een snorkeltripje :grinning:

@supah Zou dat totaal niet stoer vinden, maar wel vrij dom. Schat in dat deze hoogstens ‘spatwaterdicht’ (30 of 50m) is? Als iemand echt zo nodig van z’n geld af moet, PM ik 'm met alle liefde even m’n rekeningnummer. :wink:
On topic: vind de blauwe wel mooi om te zien. Maar voor mij persoonlijk wat te druk.
Stond laatst toevallig even naar deze te kijken. Prettiger om te zien, vind ik en ook nog een stuk beter (reëler) geprijsd (een kwart van de prijs!).

Maar voor mij is ie dan toch weer wat te ‘dressy’.

Een goed gelukt voorbeeld van een GMT is wat mij betreft deze Davosa World Traveller.

Maar ja, die zit qua looks dan weer effe te dicht tegen m’n PRS516 aan.

Ik vind een GMT en een worldtimer nou niet echt vergelijkbaar qua looks. Een GMT geeft de ontwerper alle vrijheid. Er hoeft alleen een extra wijzer op en eventueel een 24 uurs schaal. Op een Echte World timer zie je alle tijdzones waardoor ze over het algemeen best druk zijn.

De Frederique Constant World timer vind ik binnen het segment echt een topper voor wie een chique internationaal horloge wil. Wat afleesbaarheid/“fit for purpose” betreft is deze Alpina me altijd opgevallen

Deze Tissot heb ik zelf in bezit gehad maar heb ik geflipperd vanwege net iets te dressy voor me en omdat ik een leesbril nodig had om de zones goed af te kunnen lezen. Verder wel echt een beauty

3 likes

Voor mij is de combinatie van de kast/kroon en de wijzerplaat met alles erom heen niet echt in balans. Die combinatie van rustig design en drukte is niet zo mijn ding.