Aangezien ik een dergelijk topic over dit merk niet kon vinden met de zoekfunctie. Wat vinden we van de Le Forban Malouine?
Het formaat van 39mm met bezel lijkt me voor de meeste polsen haalbaar. Onder de kap zit een Miyota 8215. Momenteel verkopen ze hetzelfde model duiker in twee uitvoeringen
Ziet er zeer netjes uit, vooral in het blauw.
€ 500 met een miyota is niet een scherpe deal, hij is ook niet echt bijzonder of iets.
Denk dat het gewoon een leuke aanbieding is maar meer ook niet.
Ze zien er aardig uit. Wel de zoveelste rebirth van een ter ziele gegaan merk. Het huidige model lijkt op een Blancpain Fifty Fathoms, maar dat deed het in 1972 ook al. Geen heel bijzonder uurwerk zit er in, maar wel betrouwbaar.
In het blauw ziet hij er op het plaatje goed uit, maar de prijs is niet echt scherp.
Ook niet erg uniek qua design.
Idd heel mooi maar niet voor die prijs. Zonde!
Hoog Fifty Fathoms gehalte. Uurwijzer IMHO te kort. Maar niets mis mee als je dit aanstaat.
Zeggen over het uurwerk:
The Japanese Miyota 8215 movement is rightly considered one of the best mechanical movements available today.
Produced in Japan since 1977, this tried and tested movement is well-known for its precision and its reliability.
Prima, degelijk uuwerk. Maar “one of the best mechanical movements available today” en “well-known for its precision”?
Ja, ik zag het ook … hier heeft duidelijk de marketingafdeling een plasje over gedaan
precies mijn gedachte, rond de 350 euro lijkt me wel het maximum voor een dergelijk horloge
nu je het zegt valt het me inderdaad ook op dat de uurwijzer aan de korte kant is inderdaad
De mooiste spec van dit horloge is de maat👍
Niet lelijk. Maar waarom dat Franse vlagje er weer op. Als ze alleen op de eigen markt mikken, goed. Fransen beseffen niet dat elke niet-Fransman dat hele chauvinistische gedoe al honderd jaar kotsbeu is
Op zich een leuk model, maar zoals eerder aangegeven vind ik dat Franse vlaggetje niet zo.
Meh. Microbrand die lekker geplugd word door TGV en zo in de krochten van het forum beland. Doe mij maar een Seiko voor die centjes.
Een horloge is een heel persoonlijk iets. Als jij hem mooi vind, lekker kopen. Met de Myota 8210 aan boord zul je er vele jaren lang zorgeloos plezier aan beleven.
Dat Frans vlaggetje is nu net wat het horloge net ietsjes anders maakt, als ze die ook hadden weggelaten was het helemaal een 13 in een dozijn design
ik wilde deze gewoon even delen zou hem zelf niet aanschaffen denk ik
Marketing technisch hebben we wél een onhandige naam gekozen voor de niet-frambozen onder ons!
De maat is écht goed gekozen…rest vind ik ook wel leuk!
Maarja…als horlogesnob draag ik helaas alléén Omega!
Ik vind hem persoonlijk iets mooier en interessanter dan de Meraud Bonaire, maar ja, gezien het uurwerk etc. is de prijs wat stevig.
Franse vlaggetje stoort me niet, ik vind de blauwe duidelijk de mooiere van de twee.
ik vind de blauwe ook de meest geslaagde uitvoering. De bezel van de Meraud is mooier maar het algehele plaatje van de Le Forban is toch geslaagder.
Le Forban Seamaster dan maar?