ik kreeg net de iwc nieuwsbrief met de nieuwe mark xv11
Ik ben er niet kapot van; wijzerplaat is nogal rommelig.
De iets grotere kast en de big pilot-achtige band is wel een verbetering in mijn ogen.
Toch handig dat je kan zien dat het morgen de 26e is en dat het gisteren de 24 was, als het vandaag de 25e is >X
De datum functie bevalt me niet. Het tonen van een reeks data is een goedkope truc om de plaat op te vullen, brrrrr. Wil je echt op het eind van een korte maand de 31ste op je plaat zien, terwijl die dag nooit komt. Ik niet
Ook ik begrijp echt helemaal niets van die datumvensters waar je drie dagen op ziet. In het algemeen niet, en al helemaal niet op deze Pilot, die juist gebaat zou zijn bij een cleane wijzerplaat.
Wat de vorige twee posters meldden: dat datumvenster gaat nergens over. Als ik dat bij goedkopere merken zie, verdenk ik ze er altijd van dat ze het doen om te voorkomen dat blijkt dat ze het datumwiel niet goed uitgelijnd krijgen onder het venster…
Menno
Mooi horloge, op de datumaanduiding na dan.
Dit geldt overigens voor de hele nieuwe range aan IWC pilotenhorloges:
http://www.iwc.com/en-us/collection/pilots/
.
Al moet ik zeggen dat het er bij de chronografen beter uitziet dan bij de Mark XVII
Nou, mij kan ie niet bekoren. Voor dat (vele) geld, kan ik wel tien andere horloges opnoemen die ik tien keer liever zou willen.
Als hier Timex op zou staan ipv iwc, had ik het ook geloofd. Scheelt alleen een factor 50 qua kosten…
Kan ook alleen maar negatief oordelen. Geen enkele stijl, smaak of allure >X
Mooi. Al vind ik ook het datumvenster jammer.
Bert1 Schreef:
Bij een horloge in die prijsklasse moet alles kloppen anders kan ik het ook niet mooi vinden. Of heb ik dat nu alleen? :S
It’s crap!
Ten eerste te groot. Ten tweede snap ook ik niet het nut/doel van het vergroten van het datumvenster en het toevoegen van een rode driehoek om aan te geven welke datum het is. Maak dan ook de urenwijzer even lang als de minutenwijzer en voorzie ze van respectievelijk een H en een M. Of van verschillende kleuren met een legenda op de wijzerplaat.
Naast complications en grand complications introduceert IWC kennelijk ook graag unnecessarily complicating complications.
Geef mij maar zo’n fijne IWC XII of XV!
Tommaat Schreef:
Toch handig dat je kan zien dat het morgen de 26e
is en dat het gisteren de 24 was, als het vandaag
de 25e is >X
+1, een beetje geretardeerd dat ze dat zo doen.
Verder vind ik hem lekker (tu)
Ben ik dan de enige die hem eigenlijk best mooi vind? Maar goed, zal vast prijzig zijn (IWC). Voor 300€ had het een leuke toolwatch geweest.
Dat datumvenster snap ik ook niet, hoogstens dat je op 29 feb denkt:aha, morgen is het de dertigste!
Hoe groot is hij? Vind de band wel mooi, maar ik vond de oude Mark x banden er ook goed uitzien. De oude banden gaven het horloge een wat nettere look, waar deze pilot band hem eruit laat zien als een echt pilotenhorloge/toolwatch. Het datumvenster vind ik nergens op slaan. 3x de datum is voor mij de ultieme afknapper in een horloge…
Rainer B. Schreef:
Geef mij maar zo’n fijne IWC XII of XV!
+1 (tu)
IWC is de weg helaas flink kwijt… jammer…
Hij zal vast 59mm of zo zijn dus ik vind hem mooi want dat is hip! En hij heeft drie datums tegelijk dus het is ook nog een GMT.
Hebbuh!
El penumbra Schreef:
Hij zal vast 59mm of zo zijn dus ik vind hem mooi
want dat is hip! En hij heeft drie datums tegelijk
dus het is ook nog een GMT.Hebbuh!
Heerlijk (
lencoth Schreef:
Bert1 Schreef:
Bij een horloge in die prijsklasse moet alles
kloppen anders kan ik het ook niet mooi vinden. Of
heb ik dat nu alleen? :S
Mee eens. Ik zou ook eerder de XVI kopen dan deze. Neemt niet weg dat ik dit toch een mooi horloge vind.