Wat vinden we van de nieuwe Rolex Sky Dweller

Prachtig horloge !
Reken maar dat deze populair gaat worden.
42 mm is fors maar kan prima in het huidige tijdsgewricht.
Rolex zet er in de campagnes ook vol op in.
Voor mij is het vooralsnog een te grote klomp staal voor de techniek maar ik zou zo maar overstag kunnen gaan.

Goh,ben persoonlijk niet ontevreden

3 likes

S&C Den Haag

Schitterend is ie, niks mis mee!

Nope. Nooit mooi gevonden, met die drukke extra wijzerplaat. En die ring met 28 x EXROL is toch een drama :face_with_raised_eyebrow:

Ze hebben een aantal nieuwe 36mm Date Just modellen uitgebracht welke ze niet op Basel gepresenteerd hadden. Het was wel vlak na Basel overigens.
Maar een nieuwe Sky-dweller zat er niet bij iig :stuck_out_tongue_winking_eye:

Pffffff wat een horkenbak…

Puur afgaand van de foto’s

Als hij op een Chinese cheapo site zou staan met die ring uit zijn wijzerplaat gezaagd zou niemand em moeten nu staat er een kroontje op en gaat iedereen los :zipper_mouth_face:

Het mooie ervan… iedereen zijn mening… bovenstaande is dus de mijne voor dit horloge

Lekker ongenuanceerd. Een horkenbak? Gaat het?

1 like

Ik mag die Sky Dweller wel, vind het een prachtig horloge! Werd me er sinds dit topic pas bewust van dat hij in 42mm is, wordt het alleen maar beter van voor mij :grin:

Gave complicatie. @HanDavinci, de sd4k is net zo dik, ik stoor me er niet aan. Maar 3 dagen geleden de skydweller omgehad in GG op leer. Gewoon te groot, verder heel tof.

@Lowlander, het ligt er maar net aan onder welke hoek je kijkt. Als je hem draagt, valt het niet op.

1 like

Dat is nieuw voor mij. De nieuwe dj is toch gewoon gepresenteerd op basel?!

Hoe komt je aan deze informatie? :v:

3 likes

Dat begrijp ik. De sdk4 is zo dik vanwege zijn functie. En sportief.
Nu is de Skydweller ook vanwege zijn functie dik, maar het is niet een sportief horloge. En dat maakt hem nou net niet mooi. (Icm die uren schijf)
Hij is gewoon 2 mm te groot…
niet voor niks dat ze hem in staal presenteren…

:v:

1 like

Één van de mooiste/gaafste horloges van Rolex, juist vanwege de annual calendar functie. 42mm moet wat mij betreft kunnen :+1: Wel jammer dat de adviesprijs zo hoog is, zelfs van de stalen versie.

Net als alle andere Rolexen vind ik het werkelijk helemaal niks (Oh ai, dat mag ik hier niet zeggen :grinning: )

Kast en band prachtig, en eindelijk een fatsoenlijk diameter voor de wat dikkere pols. Maar de wijzerplaat <> getverdegetver.
En veel te dik.

Groot, glimmend aan alle kanten, ook de buurman die niks met horloges heeft weet dat hij duur is, absolute topper voor de doelgroep!

2 likes

Gewoon de website door neuzen. :wink:
Zonder er een letter aan vuil te maken, stonden er plots nieuwe varianten in de configurator.

De platen met romeinse cijfers in de buitenste ring zijn vervangen.

image

2 likes

Ja. Oh. Dan zijn het geen nieuwe modellen maar platen… :see_no_evil:

Of oude zijn niet meer leverbaar…

Edit.
Romeinse cijfers. :v:

1 like

Ik dacht dat dat juist de update was op BW19?

Volgens mij is de bezel en kast ook aangepast. De gladde bezel loopt minder bol lijkt het.