Wat vinden we van de nieuwe Tudor Royal?

Beste HF-ers,

Tot nu toe heb ik nog weinig blikken kunnen werpen op dit model in ‘natuurlijke omstandigheden’.
Op foto’s (press-releases) kon hij me zeker niet bekoren, maar in deze video vind ik het eigenlijk nog wel reuze meevallen. Geen idee of hij meer op me gaat groeien of dat hij die ‘prima’ status nog even behoudt. De 38mm in deze video is qua maat in ieder geval wel een heel goede zet. Prijzen zijn erg goed te doen van midden 2000 tot in de 3000 voor de datum only versies.

Groet en een fijne avond,

SilentRotor

7 likes

De Tudor Royal is:

  • Geslaagd
  • Niet geslaagd

0 stemmers

:yum::+1:

1 like

Mij trekt het niet. Vind die vorm van de ring ook niet mooi eerlijk gezegd zekernin combinatie met die Romeinse cijfers.

1 like

Sneller dan het licht ben jij joh.

Ik zie nu wel pas waar de werkelijke inspiratie voor die lunette vandaan komt:

afbeelding

Ze gaan in ieder geval wel de goede kant op met een stukje eigen DNA imo.

1 like

Ik vind het wel een leuk horloge! Niet als enigste, maar wel leuk voor af en toe eens

1 like

Had het idee dat Tudor de juiste toon had gevonden wat betreft ontwerp met de BB serie, maar ze lijken nu wel weer wat af te dwalen naar een soort half jaren 80 ontwerp. Het slechtste van de moderne Omega constellation, met een beetje van Tudor. Nein danke :joy:

3 likes

Tsja ze staan wel een beetje bekend om het verwerken van geschiedenis in huidige modellen, dat maakt de BB juist ook zo goed!

Ik denk dat dit ook wel een goede aanvulling is inderdaad, denk niet dat dit een veelzijdige daily kan zijn…

2 likes

Vind het mislukt.

nah. Liever van hetzelfde budget een date-day

1 like

Al eerder gezegd, blijf het een gaaf ding vinden

3 likes

Snap ik, maar die is wel van ‘vintage bouwkwaliteit’ en heeft wat meer Rolex-DNA.
Wel prachtig:

5 likes

Jammer van de integrated bracelet…
Gaaf ding verder.
Echt een horloge voor de gewone man.

Ik vind het echt niet mooi hoe de 3 wordt afgesneden door het datumvenster. Voor de rest wel ok maar de Date+Day is stuk mooier

1 like

Ahhh nee, gun die jonge ook wat reactie’s

Ik zie een samenwerking aankomen.

2 likes

Verwerken van eerder gebruikte elementen is niet het probleem an sich, maar hangt wel af van welke periode je dan pakt. Laten de jaren 80 nou niet echt de meest geschikte zijn, en juist daarom is de BB geslaagd en deze niet.

1 like

hmmm ja oke :joy:

1 like

Je weet dat Rolex die bezel verzonnen heeft he :sweat_smile:

1 like