Wat vinden we van de nieuwe Tudor Royal?

Zelfde eigenaar, zelfde dna :stuck_out_tongue_winking_eye:

Nope… dacht dat die alleen de fluted en engine turned hadden…

surprised-gifs-JDymUH

1 like

afbeelding

1 like

Dit is mijn eigen topic, nu mag ik helemaal los gaan:

knowledge is power

1 like

Ik vind de Tudor Royal opzich een mooi horloge maar ik heb er een beetje een dubbel gevoel bij. Aan de ene kant een fraaie Tudor instapper voor ongeveer ongeveer 2500 euro. Dus voor mensen die nieuw bij het merk zijn of nog geen Tudor hebben zeker een mooi horloge en het overwegen waard. Aan de andere kant vind ik dat de Tudor Royal vrij veel leunt op het design van de Rolex Datejust. En daarmee voor de mensen die al een Rolex of een Tudor in de collectie hebben een hoog net niet gehalte.

2 likes

Beetje Constellation vibes. En dat bedoel ik niet positief.

3 likes

Mode is cyclisch, de stijl van de jaren '80 (en vroege jaren '90) is nu juist populair. Doe mij maar een paar witte Air Force One high tops en een Datejust 16013 hoor, niks mis mee :v:

4 likes

Zegt niets over of het mooi is :grimacing:
Jaren 80 muziek, awesome. Horloge design, meh :joy:

2 likes

Het zegt niets over de objectieve schoonheid, maar wel over de subjectieve schoonheid van deze stijl. Omdat het in de mode is zijn er op dit moment veel mensen die het mooi vinden, of althans doen alsof dat het geval is. Wat hier oorzaak en wat gevolg is kun je over discussiëren.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat jij het mooi vind, of zou moeten vinden. :slightly_smiling_face:

2 likes

Ik vind deze mooi.

1 like

cat gag

Zo zie je maar: schoonheid is subjectief.
Maar goed ook, anders was de wereld zo saai…

3 likes

Ik heb dat persoonlijk meer bij een tudor prince, hoewel ik zeker Rolex DNA erin terug herken (maar dat heb ik globaal sowieso bij Tudor; iets wat mij overigens ook geenszins tegenstaat hoor)

1 like

Exact wat ik vind, de Date-Day (Prince) is een Datejust kopie, deze vind ik er wel wat van weghebben, maar dit is geen kopie imo.

1 like

Inderdaad, het heeft wel een eigen smoel, maar de gelijkenis is er ook. Net zoals de BB36 wel iets weg heeft van een OP of Explorer 1, maar toch anders is.

2 likes

De Day-Date vind ik prachtig, maar daarbij zou ik wel echt het ‘kan geen Datejust/Day-Date betalen of hebben’ gevoel hebben, no offence. Bij deze Royal zou ik dat gevoel helemaal niet hebben, hij is vernieuwend genoeg daarvoor.

1 like

Maar je hebt de Tudor Royal toch zowel in Date als Day-Date variant? Vraag me af of deze modellen goed in Nederland te leveren zijn. Heb ze nog niet op de sites van de AD’s gezien.

Edit: zie dat de 41mm de Day-Date is een de 34 en de 38mm de Date.

Ik heb ze überhaupt nog niet gezien, hier maken ze alleen reclame voor de Black Bays. Begrijpelijk natuurlijk ook. Ik denk dat de Royal (vooral in bicolor) wel een hit gaat worden bij onze Aziatische vrienden.

1 like

Wat wel weer uniek is een misschien wel de sweet spot is dat de Tudor Royal naast 34mm en 41mm ook in 38mm leverbaar is. 38 is misschien wel het perfecte formaat…
En 2100 euro exclusief evt korting is wel een rete scherpe prijs voor een Tudor.

1 like

De Tudor Style ben ik eigenlijk ook nagenoeg niet op sites tegen gekomen, maar hadden ze toen wel bij Gassan liggen … praat ik inmiddels wel over 3 jaar geleden toen ik oprecht opzoek was naar zo’n horloge … ook geen echt populair model en denk redelijk vergelijkbaar met wat de royal nu te bieden heeft :blush:

1 like

Eensch :grin: