Wat vinden we van de nieuwe Tudor Royal?

Bij Ace jewelers staan ze op de site. Leverbaar vanaf januari. Ga hem wel even in het eggie bekijken de blauwe 38 Date en 41 Day-Date.

1 like

Een cleane wijzerplaat zonder de Romeinse cijfers scheelt al heel veel denk ik.

1 like

Vindt hem nietelijk maar de plaat is kaal iets van chronometer er op is leuk
En dan de band supper gaaf maar de slukting is niet echt top wat ze ook lieten zien
Maar voor de rest wel een oke horloge

2 likes

Helemaal eens. Die Romeinse cijfers trekken mij ook totaal niet.

3 likes

Tweederangs Rolex met Romeinse cijfers en een Sellita uurwerk, voor € 2100,-. Geen goed idee :woozy_face:

2 likes

Maar er zit een Sellita uurwerk in. Vandaar ook de prijs van 2100 euro.

1 like

Wat ook wel een nadeel is is de geïntegreerde band. Hierdoor kun je nauwelijks of eigenlijk geen andere banden erop zetten. Ene kant wel tactisch gekozen van Tudor/Rolex anders zou het wellicht te veel klanten van een (vintage) Datejust weg kapen…

1 like

Volgens mij maakt Tudor toch ook DD en DJ achtige horloges (de style collectie)? Zelfs met een normale band lijkt de royal minder op een DD/DJ dan horloges uit de style lijnen imho.
Bij de Royal hadden gewone indices hem zeker de moeite waard gemaakt. De geïntegreerde band vind ik wel wat hebben eigenlijk.

2 likes

Mooi.

1 like

Ik kende de style collectie nog niet maar ik vind het een hoog alibaba gehalte hebben. Echt lelijk. Dan vind ik de Royal collectie 10 keer mooier.

1 like

Ja iknow
Maar bedoel meer van rotor winding self of automatic iedergeval iets dan zo kale vlakte :sweat_smile::innocent:

Ja ik weet niet. Vind de cleane plaat wel wat hebben. En ik snap de keuze ook wel. Toch net een andere look dan een Rolex Datejust. Cleanere plaat met geïntegreerde band. Daarmee toch enigszins een eigen look en ergens ook wel onderscheidend.

1 like

Ik snap je punt, anderzijds is natuurlijk “Rolex Day Date looks zonder de prijs” exact waarom Rolex/Tudor de Prince destijds in de catalogus heeft gezet, zelfs gebruik makend van een heleboel Rolex onderdelen maar dan met een (gemodificeerd) ETA binnenwerk om de prijs te drukken. Juist doordat Tudor ene dochtermerk van Rolex is heb ik geen problemen met de Prince (heb er zelf eentje), moest de Prince een ontwerp zijn van een onafhankelijk merk had ik er geen gehad.

Toen de Royal aangekondigd werd heb ik nog even getwijfeld, maar uiteindelijk toch voor de Prince gegaan, die had naar mijn mening betere wijzerplaat opties. Ik heb het niet zo op afgekapte Romeinse cijfers zoals op de Royal Day-Date’s.

2 likes

Doe dan maar een Tudor 1926. Beter betaalbaar en mooier design imo :sweat_smile:

1 like

Ik vind het geen smoel hebben
Die blokjes op de buitenkant van de kast

1 like

Ik vind 'm absoluut goed gelukt!

2 likes

Romeinse cijfers zijn het helaas niet voor mij…

1 like

Met stick-indexen was hij wel mooi geweest? Dan valt het nog mee :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ja dat wel maar toch is zo kaal terwijl het ook weer net geen dresser is door die bezel :sweat_smile:

Dit zou wel gezien kunnen worden als ‘sportieve’ dresser denk ik, net als de Datejust.