Wat vinden we van de Seiko MM300?

Ik weet dat hier op het forum heel veel Seiko liefhebbers zitten. Toch komt deze Seiko Marinemaster 300 niet heel veel voor op het forum.(misschien de hoge prijs)

Na aanleiding van dit topic op watchuseek vind ik hem nog gaver!
http://forums.watchuseek.com/f21/official-mm300-thread-631149-19.html

Ik vind het dus een erg mooie duiker en het lijkt me een prachtig alternatief voor een Sub. Vinden jullie deze Seiko de prijs van +/- €1800 waard. Ik weet dat ieder zelf bepaald of hij het waard vind maar waar kan je het volgens de ervaringsdeskundige mee vergelijken. Omega, Rolex?
Ik ben wel eens benieuwd.

Plaatje:

2 likes

Je kunt niet stellen dat de MM300 niet veel voorkomt. In ruime getale aanwezig hier op het forum en daarbuiten.

Mooi horloge overigens. Ik heb er ook aan gedracht eentje aan te schaffen. Naar wat ik heb vernomen zijn geld meer dan waard.

Met recht een topklok, die zijn geld (wat mij betreft) meer dan waard is. Het is wel een flinke klok, ik heb de mijne uiteindelijk verkocht omdat ie een beetje topzwaar was rond mijn pols (18 cm). Je kunt hem wel voor minder vinden dan € 1.800,-. Solojapan (Ebay verkoper in Spanje) levert ze voor minder.

Er zijn hier flink wat liefhebbers, begrijpelijk.

Hij staat hier in elk geval ruimschoots aan koop. Ik zag laatst een foto van de MM600 spring drive. Toch een beauty hoor.

Ik vind het een mooie klok maar niet voor dat bedrag,hoe mooi en goed hij ook is,ik geef dat niet uit aan een seiko.
Slaat misschien nergens op maar dat is mijn gevoel.
Ik heb ook niks tegen seiko(heb er ook een liggen)maar er is een max,en de marine master valt daar ruim buiten…

Mm300 vliegen hier om je oren, mooi horloge de mijne weer verkocht ook, was mooi zeker kwaliteit, maar kreeg geen draagtijd.

Sorry dan heb ik misschien niet goed opgelet op het forum als die in zo een grote getale aanwezig is :stuck_out_tongue_winking_eye:

Dat heb ik ook wel een beetje. Stel dat ik het geld heb wil ik het dan uitgeven aan Seiko…?
Ik zou ja zeggen als ik weet dat deze bijvoorbeeld kwalitatief beter is als een Tudor Blackbay, Longines Legend diver, etc.
De Omega SMPc is weer een stuk duurder dus neem aan dat deze ook beter is met het co-axial uurwerk.

Maar dat vraag ik mij dus een af.

Dit horloge is net zo onbereikbaar voor mij, als een Rolex sub, maar zou ik wel liever hebben! :heart_eyes:

Ik heb er een gehad. Top klok. Negatief punt voor mij was de armband. Deze haalt het niet qua kwaliteit tov de kast. Daarnaast is onderhoud een probleem door de monobloc constructie. Daardoor moet het uurwerk via de voorkant van het horloge eruit voor onderhoud. Bij de nieuwe mm300 is er helaas niets verandert aan de armband behalve dat er nu een kras vaste coating op zit.

1 like

Het horloge is gezien de specs zijn geld vast waard. Enige obstakel kan zijn het merk in relatie tot de prijs. Zolang Seiko ook horloges aanbiedt voor onder de 100 euro zal dit een liefhebbers klok blijven.

Ook ik heb er een gehad en hij kon mij niet lang aan zich binden.:
Plus een aantal - in mijn ogen - minpunten.

1. Afwerking kast is geweldig, band daarentegen een stuk minder.
  2. Duur en lastig onderhoud door monobloc (kon toentertijd alleen in Japan) hoe dat nu is, weet ik niet.
  3. Geen gesigneerde kroon.
  4. Hardlex i.p.v. saffierglas.
  5. Geheel oogt “klein” en hoog op de pols.
  6. Door de gepolijste delen een schadegevoelige klok.

Sommige dingen zijn al eerder genoemd en het gaat hier uiteraard maar alleen over mijn mening/beleving.

1 like

Mijn absolute nr 1 daily beater :smile:

Ik ben juist de ielige band gaan waarderen omdat de kast daardoor nog “vetter” is. Inderdaad wat topzwaar daarom een must dat ie fijnverstelling heeft.

Voor mij is hij het geld meer dan waard. Maar dat is natuurlijk zo subjectief als het maar kan. Buiten liefhebbers om is hij ook lekker under the radar. Behalve dat men hem nogal fors vind.

Overigens wil ik een horloge niet “voelen” als ik hem draag (niet qua gewicht maar comfort) maar bij deze accepteer ik dat ie wel aanwezog is…

Schoonheid kent (g)een prijs he :smile:

3 likes

Grappig :smile:

Je somt zo’n beetje mijn pluspunten op :-p

Het onderhoud lijkt me inderdaad lastig. Volgens mij moet je hem opsturen naar Japan, of heb ik het mis?

Zie je wel het draait allemaal om beleving of - zoals Marijn zou zeggen - perceptie. :smile:
Ik vind de klok trouwens wel - voor rond de 1.500 euro - zijn geld dik waard.

2 likes

“Mijn” juwelier durft het wel aan. En ik denk wel meer vakidioten.

Ik denk dat de gemiddelde michaels kors dealer er niet aan begint :-p

Mooi horloge en het geld zeker waard.
De mijne staat echter wel op de nominatie om verkocht te worden. Niet de schuld van de MM maar die van mijn speedy :wink:

1 like

Nou dan is dat al een minpunt wat ik kan wegstrepen.
Ja ik denk dat als er Omega op stond i.p.v. Seiko ik het wel zeker wist.
Ik vind eigenlijk alles mooi aan het horloge.

pluspunten:

• Geweldig design als liefhebber van duikhorloges.
  • De geschiedenis van Seiko duikers gaat heel ver terug.
  • Marine Master (dat klinkt toch stoer of niet ;))
  • drilled lugs waardoor bandjes wisselen lekker makkelijk is
  • Draagt mooi op alle bandjes, staal, leer, rubber, nato.
  • Kroon op 4 uur, dit vind ik heel erg fijn bij mijn Monster.
  • In house movement wat heel accuraat af is te stellen.

Negatief:

• de band is niet top maar misschien vind ik het net fijn zo.
  • geen keramische bezel
  • en het belangrijkste, het blijft een Seiko en wil ik dat als high end horloge?

Hij gaat in ieder geval op mijn lijstje en ik begin te twijfelen over mijn keuze van de Meistersinger Perigraph.

Deze punten kan je ook terug vinden in de Tuna sbbn015 voor de helft van de prijs. :stuck_out_tongue:

Ik heb als vervanging voor mijn MM300 de Seiko SBDC027 (Sumo LE)
En de Tuna SBBN015 imho best of two worlds.

Pedon?

2 likes