Wat vinden we van deze AP collab?

WTF Is Audemars Piguet Doing?! - YouTube

Ik zag net op YouTube dit filmpje, van een samenwerking met AP en Travis Scott. Travis is afgelopen jaren meermaals in opspraak geraakt met als klap op de vuurpijl een ‘incident’ in 2021, waarbij er in totaal tien doden zijn gevallen waarbij twee tieners.
Daarnaast wordt de beste man niet gezien als braafste jongetje van de klas in de omgang met anderen, zullen we maar zeggen.

Wat vinden we van deze ‘collab’ van AP met Travis Scott? Ik kan persoonlijk niet zo zien hoe dit marketing technisch een sterke zet is van AP. Maar ik sta open voor hoe anderen hier naar kijken.

1 like

Next.

1 like

Wel als je veel naamsbekendheid en reuring omtrent je merk wil veroorzaken.

Zou ik het doen als ik de CMO was? Nope…

Was al bang dat AP een colab had met Swatch

3 likes

Nee, gewoon nee.

3 likes

Nee ik vind het ook niet wat. En dan te bedenken dat dat 210.000 kost :rofl:

Is het al 1 april?

No but no thanks voor deze lelijke variant op het “one-trick-pony” merk AP.

Dat had waarschijnlijk een stijlvoller horloge opgeleverd.

2 likes

Bennahmias is een zegen voor de omzet van AP, maar de “founding fathers” van het bedrijf woelen in hun graf. 1 keer een presentatie bijgewoond met genoemde CEO als een van de sprekers - leek wel het begin van een boks/basketbalwedstrijd. Maar dat is natuurlijk ook deel van de huidige doelgroep. :thinking:

7 likes

Audemars Piguet is gewoon de Invicta voor mensen moet doekoe geworden. Ze zijn alle smaak en waardigheid al jaren voorbij en ze melken die moddervokking one trick pony van een Royal Oak uit tot de max voor iedere voetballer, hip-hopper, tik-tokker en andere low brow rent seeking dickhead die ze maar op de socials kunnen ronselen. Dat doen ze onder leiding van een gesjeesde golfer die er uit ziet als het liefdeskind van Frans Bauer en Hugh Jackman, en ze zijn daar erg succesvol mee.

Deze laatste smakeloze oprisping is dan ook geheel in stijl en cementeert wat mij betreft maar weer eens te meer wat voor ballentent dat merk is geworden.

Patek probeert zich, ondanks de Nautilus, halsstarrig niet in dat territorium te bewegen, maar cirkelt tegen beter weten in ook al een tijdje rond die drain. Die hebben echter mazzel dat de Stern familie wel wat tegengas heeft gegeven en hebben dus het vege cachet recentelijk wel weten te bewaren.

Weet je het zeker? Ik ben inmiddels zover dat wanneer ik iemand met een AP om de pols zie, ik om ga kijken naar een clubje Rolex eigenaren omdat die haast smaakvoller, fijnbesnaarder en sympathieker moeten zijn. Dat zegt genoeg.

39 likes

Je zegt hetzelfde met meer woorden en wat meer “eloquent”. :ok_hand:

7 likes

Dank je. Maar we zijn het roerend eens, inderdaad.

2 likes

How it started:

How it’s going:

9 likes

Die presentatie was op de SIHH 2018. Mijn oren fluiten nog na (nee niet echt hoor) van het volume waarmee de ene na de andere basketballer met bulderend volume op het scherm geprojecteerd werd.

Veel jong volk op de tribune trouwens. Met waarschijnlijk al vele AP-bezitters. Ik ben in 2007 in de manufactuur geweest en heb daar heel veel gezien. Meer dan je nu te zien zou krijgen denk ik. Dat triggerde mijn interesse om een reservering voor die presentatie in 2018 te boeken. Maar zelfs al zou het hier tegen de plinten op klotsen - AP zat ook dan niet meteen meer in mijn prio-lijst.

1 like

Ben ik wel benieuwd wie je daar mee bedoelt.

Ik vond het wel treffend van Fate. :joy:

4 likes

Ik ben het niet vaak eens met je maar dit is spot on!

Weet je wat mooi is?
Die ouwe, ultra dunne en kleine Oakjes.

Dit was voordat ze het merk compleet hebben verkracht.

13 likes

Dankjewel, kan ik waarderen.