Wat vinden we van een GO Panoinverse?

Ik denk dat velen dit een lelijk horloge vinden, maar sinds ik hem eens in de vitrine van een AD in Dusseldorf heb gezien, komt hij met regelmaat weer terug in mijn hoofd.

Vervelend hé…

Maar wat vind jij er van?

Is het dom om een Rolex uit de horlogedoos te verkopen voor deze? Ik vind hem alvast uniek en dat heb ik bv ook met mijn Montblanc Nicolas Rieusec.

Daar waar een DJ41 niet echt uniek is…

Moeilijke keuzes, zo vervelend.

18 likes

Ik vind het een gedrocht maar het is toch geweldig dat jij hem wel mooi vindt! En als deze je meer aanspreekt dan die Rolex moet je het gewoon doen. Zoveel mensen, zoveel smaken!

3 likes

Ik vind het vakmanschap dat er achter zit mij meer aanspreken… raar hé.

1 like

Nee helemaal niet. Juist mooi. Zo’n vind ik een Ketelaars ook niet mooi maar ik kan het vakmanschap wel waarderen. Ik zou hem echter nooit kopen. Ik ben gewoon hopeloos conservatief. :man_shrugging:

2 likes

Heel eerlijk vind ik het een beetje verder drijven op een mooie brug door hem ook van de voorkant te laten zien. Extreem mooie brug, dat wel hoor maar nu valt er aan de achterkant minder te ontdekken. Ik zou (weer) kiezen voor een mooie wijzerplaat denk ik. :thinking:

Krijg overigens al kijkende ook een beetje het gevoel alsof ze de wijzerplaat zijn vergeten. :hugs:

1 like

Ik heb er een dubbel gevoel bij… moeilijk te zeggen.

Maar mijn DJ41, die doet helemaal niks meer. :wink:

2 likes

Duidelijk, extreem mooi horloge maar het krijgt nu ook een heel technisch karakter, hetgeen misschien niet goed samen gaat met deze klasse? Mijn gevoel erbij hoor, heel persoonlijk uiteraard. :slightly_smiling_face:

1 like

Love it or hate it; ik vind ‘m mooi!!!

1 like

Ik vind deze aanzienlijk mooier. Ook gangreserve, kleine tijdweergave, en een fantastische techniek.

7 likes

Als je dit interessant vind dan zou ik gaan voor een Ketelaar, staat er 1 in de blauwe hoek.

Wel voor die was ik speciaal naar de vitrine gaan kijken en daar lag dan de Panoinverse naast en ik vond die meer mijn aandacht trekken.

Maar zoals ik reeds schreef, de techniek trekt mij meer aan dan het design.

En dat mist een Panoreserve, of de maanfase, want die is er ook nog.

Probleem is dat niemand hem mooi vind, dus als ik hem beu zou zijn, ik enorm veel zou moeten toegeven. :sweat_smile: Ja, dat is het probleem als je verwend bent met Rolex.

2 likes

Daar vind ik de techniek wel leuk, maar het artisanale gevoel dat ik daar bij krijg is te groot.

1 like

Leuk qua techniek misschien, maar ik vind het een hoog ‘knutsel’ gehalte hebben. Net of het allemaal lossen elementen zijn , totaal geen geheel en een flinke dosis onbalans. Ik vind het niet mooi

3 likes

Wat kan een alternatief zijn in die prijsklasse dat qua techniek en uiterlijk wel mooi is?

Met complicaties?

Ik vind de panoinverse wel mooi, maar het is denk ik meer een horloge voor diegene die al meerdere horloges van dit kaliber in de collectie heeft. Het is zeker geen horloge voor elke dag en de resale value zal waarschijnlijk ook dramatisch zijn. Maar het is wel een uniek ontwerp dat enkele mooie elementen laat zien die je normaal gesproken alleen aan de achterkant ziet. Veel origineler en voor mij dan ook interessanter dan bijvoorbeeld een stalen Rolex sportmodel waar je net zoveel voor betaalt.

1 like

Niemand dergelijke alternatieven in zelfde prijsklasse?

Deze?

5 likes

Wil wat meer techniek zien… en onderdelen die bewerkt zijn met versiering, stripes enz…

Maurice lacroix masterpiece gravity?

Bestaat in allerlei combinaties van kleuren en oppervlaktebewerking
Overigens is ML volgens mij ook geen topkeuze mocht afschrijving een dingetje zijn :smile:

2 likes

Eens. Maar wat je er tegenover zet is wel iets totaal anders, ga je dat ook met net zo veel plezier dragen? Dat is volgens mij de vraag die je jezelf moet stellen. Bijzonder is deze Pianoinverse zeker!

1 like