Heel mooi merk.
Staat voor mij met Rolex aan de top voor wat ik ooit aan een horloge zou willen uitgeven.
Ik vind de Jaeger-LeCoultre Polaris en Tribute to Polaris mooier dan de nieuwe Polaris.
Erg mooi vind ik persoonlijk ook de Boutique Edition.
Heel mooi merk.
Staat voor mij met Rolex aan de top voor wat ik ooit aan een horloge zou willen uitgeven.
Ik vind de Jaeger-LeCoultre Polaris en Tribute to Polaris mooier dan de nieuwe Polaris.
Erg mooi vind ik persoonlijk ook de Boutique Edition.
Deze is schitterend en kende ik nog niet.
Jlc is een van de merken die ik het liefste toevoeg aan mijn collectie.
Naast hun iconische horloges zoals de reverso hebben ze in het hogere segment dressers (waar ik erg van houd) betere prijskwaliteit verhouding dan bijvoorbeeld vacheron constantin terwijl ze qua afwerking, complicaties en geschiedenis niet onderdoen vind ik persoonlijk.
De kleinere Master serie horloges zijn prachtig. De Polaris die je laat zien is ook bijzonder tof, maar aan de grote kant naar mijn smaak.
JLC heeft veel horloges die ik zou willen hebben, maar voor de prijzen die je bij JLC betaalt zou het niet misstaan om eens een beter pakkingkje te scoren en de waterresistentie wat op te voeren.
De schamele en schandalige 30m waar ze vaak aan vast blijven houden slaan natuurlijk als een lul op een weduwnaar voor 7.000 tot 15.000 ballen.
De Master Ultra Thin Moon is in ieder geval 50m WR, en bijzonder mooi en tijdloos. @tompj zou het met me eens zijn dat dit een van de betere maanfase horloges is.
Edit
Wel, ik geef vouwfietser gelijk, maar ja, ik ben dan ook een liefhebber van dit merk.
In mijn laatje liggen wel een paar Memovox werkjes. Diverse kalibers, zoals 479, 815, 825, 910, 911.
height=“500”>
Naast de momovox modellen vind ik de futurematic horloges heel bijzonder, ook van dit type liggen nog wat in mijn laatje. Af en toe draag ik ze wel. Die dingen moeten in beweging blijven. Dat heb je als je ouder wordt
Welke ik ook nog wel graag draag is de mistery. En dat vind ik een prachtig model. Lekker plat.
Kortom, de LC resp. JLC horloges zijn van een heel bijzondere klasse.
Onderhoud hoeft trouwens niet duur te zijn, kwestie van het zelf doen.
Ik dacht dat het was," als een lul op een slagroomtaart"
Een tang op een varken? Er zijn er te veel van in omloop. Tot grote consternatie van mijn partner, die Nederlands probeert te leren en steeds stuk loopt op de in de familie gebezigde bloemrijke taal.
Dan vind je deze platte chrono ook zeker de moeite waard, deze draagt trouwens heel prettig. ondanks dat het met een stalen band is uitgerust. Ik draag deze geregeld.
Ik herken dat
Jouw verzameling is er eentje waar ik wel wat in zou willen shoppen. Maar met name de memovoxen. Mooi mooi mooi. Helemaal die gouden dial met dat katoen-patroon en het blauwe midden. Wat een ding zeg.
Helaas deze zijn niet te koop. Maar als je Zondag naar de rikketik beurs gaat in Houten dan heb ik er nog wel een paar bij me die ik wel weg ga doen.
Wow! Dit maakt wel wat los bij me.
Een stalen futurematic of een mooie memovox… zou een mooie vintage aanwinst kunnen zijn dit jaar…
Prachtig merk. Mooie historie met diverse unieke modellen die soms al decennia meegaan zonder stoffig te worden (reverso, kaliber 101(kleinste uurwerk ter wereld)), prachtige eigen kalibers (duometre!), zijn niet bang voor extreme high tech (Amvox chrono (bedienen door op het glas te drukken), de Gyro tourbillon) en wat te denken van de Atmos klokken? feest!
Alleen idd zijn de servicekosten erg hoog, en JLC heeft de markt behoorlijk dichtgetimmerd > horlogemakers komen niet aan originele onderdelen…
Wow, wat een beauty die chrono, welk type isdit?
Ik heb er helaas nog nooit wat van gevonden
Geen probleem, ook Seiko heeft mooie horloges en een enorme historie.
Heeeel apart die mysterie, nog nooit zo gezien!
De Reverso staat nog erg hoog op mijn lijstje, prachthorloge met een mooie historische achtergrond.