Wat vinden we van...

Ach Marijn, ook ik ben 50+ en had een jaar geleden ook mijn vraagtekens over het nut van een smartphone. Maar ik moet bekennen, ik ben om. Ook het “what’s app’n” is echt reuze handig.

Elf.

watchup Schreef:

Ach Marijn, ook ik ben 50+ en had een jaar geleden
ook mijn vraagtekens over het nut van een
smartphone. Maar ik moet bekennen, ik ben om. Ook
het “what’s app’n” is echt reuze handig.

Elf.

ehh, dat zeg ik toch. Maar what’s app, en ook een smart phone, zullen over een paar jaar denk ik al weer achterhaald zijn. Bankieren met een voice command via een bril of zoiets zal over tien of twintig jaren heel normaal zijn denk ik.

marijn Schreef:

Bankieren met een voice command via een bril
of zoiets zal over tien of twintig jaren
heel normaal zijn denk ik.

‘Zeg nu hardop uw vier-cijferige PIN-code’.

Wow, wat zijn de type nummers van die twee? Best wel stoere dingen!

Sorry dan heb ik je verkeerd begrepen. Dat smartphones ook aan het eind van hun levensloop zullen komen ben ik met je eens.

Proost in ieder geval. Ik neem nog een heerlijk analoog wijntje.
:wink:

Elf.

Whaaaa (tu)

:slight_smile: :slight_smile:

JTrapman Schreef:

marijn Schreef:

:slight_smile: Zal dan wel stemherkenning zijn of zo.

Ik zoek liever uit wat mij dient dan louter nieuw trends te volgen om niet achter te raken.
Sterker nog mijn core-business is nieuwe dingen op gang te zetten. Je bent dan automatisch kritischer ten opzichte van nieuwe ontwikkelingen; volgt een ding iets
nieuws toe, iets wezenlijks toe, of niet.
Sociale media kunnen van kletspraat clubs tot instrument voor duurzame consumentkeuzen worden; dat is interessant, weldra komen modellen op een nieuwe kritische generatie van consumenten helpt zuivere (en ook zuivere high tech) keuzen te maken. Doel is een leefbaar milieu voor ieder/in ieders eigen belang).Als je zo’n stroming op ziet komen ben je blij als je keuzes/product ontwikkeling daar parallel mee voorop lopen/loopt.
Bij een smart-watch ontbreekt mij ten ene male het gevoel.

marijn Schreef:

JTrapman Schreef:

marijn Schreef:

:slight_smile: Zal dan wel stemherkenning zijn of zo.

En intussen hebben de scanners in het glas al een iris scan gemaakt en de headset heeft een DNA sample uit je oor genomen :+

marijn Schreef:

Pieter-Paul Schreef:

Trends waaien ov er maar mechanisch is
stormvast…
Kortom laat voor mij de zoveelste digi-trend
maar
overwaaien; veel geld voor spul met korte
levensduur. Voor mij moet digi-tech zinvol;
handig
zijn. Bijvoorbeeld een telefoon die goede
ontvangst biedt; schijnt bij smartphones een
achilleshiel te zijn.
Dan geen smartphone; Twitter en Facebook waaien
over. Ik ben liever in een kleine professionele
kring (met daarin liefhebbers van mechanische
horloges :D) goed bekend. Die bellen en mailen
me
wel.:slight_smile:

Meegaan met je tijd is belangrijk. Ik heb geen zin
later net zo onbeholpen te worden als nu vele
ouderen met de nieuwe techniek. De wereld stopt
niet, en zal alleen maar sneller gaan.

Idd, vroeger moest men niks van internetbankieren hebben. Een postgiro deed het toch prima? Waar was mobiel bankieren nu goed voor? En waarom hebben we nu een OV chipkaart?

Sommige oudjes kunnen hierdoor soms hun eigen zaakjes niet eens meer regelen. Wel is het natuurlijk zo dat je geen early adaptor hoeft te zijn.
En smartwatches zitten natuurlijk in die fase. Ik had 10 jaar geleden al een smartphone. Maar uitvouwbaar toetsenbord, zodat je er ook blind op kunt typen en als een soort laptop vervanger kon gebruiken. Toen helemaal hightech, nu alledaags gebruiksmiddel. En ook tablets. Had er 7 jaar geleden al 1. TabletPC heette dat nog. Tegenwoordig zijn er meer tablets verkocht dan laptops in Nederland.

Voorop lopen is ook niet voor ieder weggelegd, op vele gronden. Ze zijn vaak duur, hebben kinderziektes, zijn nog niet zo ver ontwikkeld (platform aan apps, accesoires), etc. Je moet het maar leuk vinden.

Maar meegaan met de trends en tijd lijkt me wel zo verstandig. Want ik weet zeker dat de smartwatch een belangrijke rol gaat spelen in het leven van velen. Misschien niet vandaag of morgen… Al was het maar dat een oprol/krulbaar scherm om je pols als een horloge gezien kan worden. Of dat je straks geen autosleutels meer nodig hebt, omdat een bluetooth-achtig signaal aangeeft dat je nabij je auto bent. Of betalingen verricht door je horloge voor een soort pinautomaat te houden. Mark my words! :)o

Overigens zal het denk ik niet 't dominant design worden voor communicatie. Daarop heb ik meer vertrouwen in een toekomstige mini-equivalent van Google Glass. Puur vanwege het gemak dat je je handen vrij hebt en dus niet naar je pols hoeft te staren.

Maar voorlopig hou ik het ook bij m’n smartphone. Een Google Glass over m’n bril staat ook zo raar :+

Orisfan Schreef:

http://c2.plzcdn.com/ZillaIMG/b75b6d7b32db1cd6f2d4
61b71e5902d8.jpg

(:smiley:

ach ja, die survivalgasten overleven t idd ook zonder hightech gadgets…

Ze gaan er ook steeds beter uitzien.

[video]http://www.youtube.com/watch?v=uC5lQmRHRpA[/video]

Niet mijn type smartwatch, maar ze weten het wel mooi over te brengen en een lekker sfeertje te creëren.

Alleen uhm… wat doet dat spook van The Grudge daar op 1:22 :S