Wat vinden wij hiervan? Nivada grenchen

Vorige week afgesproken met Marc van de Watches.tv. Super aardige gozer, hij liet me ook een Nivada Grenchen horloge zien.

Ik ben bijzonder verrast door dit horloge. Volgens mij 39mm, vintage uitstraling en de prijs valt ook relatief mee.

Wat denken jullie?

11 likes

Sorry, doet niets bij mij.

Ik hou op zich wel van tropic bandjes.

2 likes

Niet voor mij, de kast lijkt nou niet bepaald goed afgewerkt maar dat kan ook bedrog zijn.

De Tudor Ranger met een Panerai gemixt? Nee, I̶n̶v̶i̶c̶t̶a̶ Panerai doet mij niks.

Ik denk dat het komt omdat ik ff snel tussendoor deze foto’s heb gemaakt. Geen tijd voor genomen.

1 like

Dit zou gebaseerd moeten zijn op een jaren 60 design als het goed is.

Ik zou 'm niet hoeven met dat rode hartje bovenaan, maar ja,wie ben ik?

Ik vind alleen de plaat zelf wel geslaagd, de rest daar omheen doet mij bijzonder weinig.

Ik vind het maar een lelijk ding eigenlijk. Maar ik ben verpest, dus negeer mijn mening maar.

Beetje Panerai meets Rolex meets Bell & Ross. Ik vind er persoonlijk niet zo veel van, maar als je het mooi vind dan koop je het toch. Vind het iig wel een stuk spannender dan modern Invicta. En op de foto’s oogt het kwalitatief allemaal best goed.

En zo te zien zijn veel ontwerpen wel op hun vroegere eigen horloges gebaseerd…

Ik kan begrijpen dat jij dit wel aantrekkelijk vind.

Maar not my cup of tea. :grin:

Ik vind de afwerking niet zo. Maar dat zal juist wel de bedoeling zijn.

Prachtig horloge! Vooral met de Pac-man plaat!

1 like

Ik vind het een duidelijk en niet onaardig klokje. Het zal wel een goede lumen hebben. Heeft het saffier glas ?
Het merk zegt mij niks.
De kroon vind ik niet in verhouding met de rest. Beetje ielig en niet beschermd.
Heeft het een extra kroonsluiting, zoiets als bij Panerai ?

1 like

Ik heb weleens mooiere (vintage!) Nivada’s in handen gehad.

1 like

Waarschijnlijk niet bepaald goedkoop. Op het eerste ook kun je deze ‘look’ ook met een Vostok krijgen.

Ik zou liever op zoek gaan naar een echte Vintage Nivada, daar zou ik gelukkiger van worden. Nivada heeft echt mooie dingen gemaakt in het verleden.

6 likes

Het doet mij denken aan een soort soep die je maakt in je vakantiehuis op de laatste dag dat je er bent en je hebt geen zin om weg te gaan om te eten of boodschappen te doen.
Zo van alles wat nog houdbaar is en voorhanden in een pan met water, laten sudderen, hoppa. Niet mijn ding.

1 like

Vind neo-vintage of retro design altijd een beetje een makkelijke manier om terug te grijpen op iets uit het verleden, even cashen met iets waar de ontwerp afdeling in 5 minuten mee klaar is.
Vroeger is voorbij, als het toen iets bijzonders was, maar men is door evolutie niet in staat dat te continueren tot in het heden, steek je moeite dan in iets nieuws.