Wat vinden wij hiervan? Nivada grenchen

Nivada was in het verleden (m.n. 1950s/1960s) een merk om ‘u’ tegen te zeggen. Wees gerust: dit zijn geen kopieerpraktijken maar reissues van oude, eigen ontwerpen.

3 likes

In mijn begin tijd op het forum had ik deze via ebay gescoord. Er waren er toen veel NOS te verkrijgen.
nivada
Heb hem destijds hier verkocht…Erg spijt van…

7 likes

Prachtig hoor! :smiley:

Dit vind ik nou net de minste van het stel. Ik vind de Chronometer en, vooral, de Antarctic Spider wel heel erg gaaf.

1 like

Dit. De bovenstaande diver vind ik wel afschuwelijk.

Ze hadden gewoon het origineel na moeten maken. Erg toffe dial.

4 likes

1 like

Ik vind hem wel geslaagd :grinning:

Merk werd nieuw leven in geblazen door een Fransman een paar jaar geleden.
Had ooit een Antarctica in bestelling, maar vanwege bizarre toestanden en onduidelijkheden mbt voorraad, bestelling geannuleerd.
Achteraf geen spijt van, want vind er bij nader inzien niks aan.
Vergane glorie, en dit Nivada heeft niks gemeen meer met het oorspronkelijke Nivada.

Er zijn ook horloges met een leuter op de wijzerplaat. Ze komen hier dagelijks voorbij overigens

2 likes

Ze komen zelf met 5 leuters

afbeelding

Een heel lullen boeket

6 likes

Ik tel er 8

4 likes

Goud. Waar te koop?

1 like

3 likes

Hm 3 stuks. Zal wel buiten m’n budget van €12,95 aan 20 centjes en stuivers liggen.

Evengoed goud horloge.

1 like

Gaaf!

1 like

Marc is een mooie gast! En in tegenstelling tot de meeste van ons vind ik dit wel een tof horloge. Plaat doet me denken aan die van een GO SeaQ, lekker retro met die open 6.
De kastvorm, de kroon, ik houd er van!

Oké, één puntje van kritiek. De 30 staat verkeerd om op de bezel van deze duiker.

Benarus maakt al een aantal jaren gebruik van dezelfde modellen.
Zojuist deze binnen in 38 mm.

4 likes

Dit dus

Uhm iemand de Antarctic Spider besteld, wat een knaller op de foto’s :heart_eyes:

14 likes