Wat vinden wij van Slimme Horloges?

Ik vroeg mij af past het al Slimme horloges?
Ik draag er tegenwoordig 2 de echte Links en Slim rechts.
Maar hoe kijken jullie re tegen aan kan het al.
We zijn ook van hand opwinden naar Automaat en naar elektrische en naar Stemvork en toen naar Kwarts gegaan. Dus graag uw reactie? Ik heb zelf een Samsung 46 mm en LG. En vele duikers natuurlijk.

1 like

Krijg je daar geen opmerkingen over? Niet dat je daar wat van aan moet trekken. Maar 2 horloges om nee …

1 like

Slimme horloges… :slight_smile:

2 likes

Vindt het zelf een mooi stukje technologie, die dingen gaan er ook steeds beter uit zien. Echter niets voor mij, moet die straling niet om mijn pols hebben de hele dag, leidt ook te veel af naar mijn mening.

We gaan het zien:blush:

Ik heb een reteslim horloge om de linker pols…die loopt automatisch. Goed heh :man_facepalming:

9 likes

Het ken nèt!

1 like

Ik heb de Samsung gehad maar snel weer weggedaan vanwege het “toch geen” horlogegevoel.
Wat er allemaal verder aan gadgets opzat boeide me niet want dat zit allemaal op mijn smartphone .
Ik vind het dus niet een echt horloge eigenlijk.

groetjes Lenno

maar zijn er mensen hier bij HF die er ook een of meer hebben?

Vind het ook geen echt horloge! daarom Links wel echt ! Dat houden we zo!

Helemaal eens heb er nu Ă©Ă©n om te proberen, helaas niets voor mij. Mag dus ook weer gaan. Nog iemand interesse?

1 like

Als je het slimme horloge rechts wil dragen in combinatie met een echt horloge links moet je dat vooral doen, er zijn ook mensen die aan beide polsen een horloge dragen.
Je moet doen wat je leuk vind.

groetjes Lenno

1 like

Dat is dus inderdaad beide polsen Links en Rechts pols

Ik vind ze stom en overbodig :-1:
Maar ik ben sowieso nogal tegen de opkomst van alles wat men “slim” vind, ik zie geen toegevoegde waarde. Althans niets wat voor mij opweegt tegen de nadelen die het met zich mee brengt.

4 likes

Grappig wat zijn de nadelen?

Ja maar die blijven in de kast, het heet hier horlogeforum namelijk :wink:

Het is toch ook een Horloge Net zoals Kwarts ? Wat nu wel gewoon is? Toen het net uitkwam vond men het ook nep!

Het is een mini computertje met een beeldscherm en heeft niets met Quartz te maken. Enige overeenkomst is dat het op de pols gedragen wordt

Alleen tijdens het hardlopen doe ik een Garmin om. Daarna gauw af en weer een gewone om. :neutral_face:

1 like

Het woord horloge is in feite fout, het moet polshorloge zijn.
Het woord komt uit Frankrijk en was een klok die in een kast zat en aan de muur hing .
Als het horloge in een kast zat en het stond op de grond noemde men het een staand horloge.
Als het dan toch in het Frans moet zou Montre een beter woord zijn eigenlijk, maar in de volksmond is het horloge gebleven.
Dus alles wat je aan de pols draagt en waar je de tijd op af kunt lezen is eigenlijk een horloge.
In het Nederlands zou je eigenlijk polsklokje moeten zeggen maar dat klinkt een beetje…

groetjes Lenno