Wat vinden wij van Slimme Horloges?

:joy:

Ik heb in een opwelling een apple watch gekocht. Een week omgehad, 4dg eigenlijk. Niks voor mij.

1 like

Ik ken het merk niet. Heb je een website?

Waar komt Slim watches vandaan? Is het een Zwitserse, Japanse of Koreaanse toko?

Ah. Het begint te dagen.

In dit opzicht ben ik een luddiet. Ik gebruik mijn telefoon voor werk, maps en om de krant en dit forum te lezen. Veel notificaties heb ik uitgezet, omdat dat 24 uur per dag doorgaat, die ellende.

Het laatste wat ik nodig heb is nog een fucking scherm om de pols wat constant loopt te jengelen om aandacht, m’n telefoon is al erg genoeg.

Kortom: Ik vind smartwatches idioot. Sterker nog, dat vind ik van veel sociale media ook. En ziedaar, er is nu onderzoek gaande wat die mening wel eens kon staven:

Kortom: Een slim horloge is gewoon een analoge tijdmeter. Ik doe geen uitspraken over quartz versus mechanisch, maar polscomputers zijn mij een doorn in het oog.

Mijn reactie is dus dat je moet kappen met die handel, voor je eigen cognitieve gezondheid.

6 likes

Ik vind het drie keer niks. Al die copycats met allemaal dezelfde Apple "watch"
Echt zo’n mode dingetje, over 3 jaar hoor je er niks meer over… denk ik. Maar ieder zijn ding, mijn ding is het in ieder geval niet.

Dit dus vooral :grin:

3 likes

Ik ben zelf van de handopwinders en automaten. Maar ik vind het wel altijd leuk om te zien wat andere mensen met hun slimme horloges kunnen👌🏽 Hublot maakt overigens ook “slimme” horloges dus dat rechtvaardigt het al enigszins.

Dat kan dus schijnbaar best: een polshorloge aan de ene en een “smartwatch” aan de andere pols. Nu is een smartwatch geen horloge, volgens mijn bescheiden mening, maar aan beide polsen een horloge dragen zou volgens mij als erg vreemd betiteld worden.:thinking:
Ik denk er wel eens aan: zal ik aan beide polsen er eentje omslingeren? Nah, dat vinden mensen vast raar. Vreemd eigenlijk dat het met een smartwatch dan wel acceptabel zou zijn.
Net als een muts op je hoofd in de winter, op de één of andere manier komen sommige mensen daarmee weg. Ik hoor niet bij die groep :crazy_face:

Jazeker. Smartwatches rete gaaf !

Ben ooit begonnen met de LG Urbane.

Das al een oudje.

Daarna de Huawei watch. Leuk watch-faces ontwerpen, maar toch nog niet helemaal ideaal. Wat het meest tegenstaat elke keer is de hoeveelheid licht dat het geeft.

Ik heb die twee destijds wel direct op stalen bracelet gezet. dat vind ik mooier.

En nu net een weekje de Casio Pro Trek.

Deze vind ik werkelijk super ! En concureert nu stevig met al mijn andere horloges voor draagtijd.

Ik vind die tech allemaal wel gaaf. En ben ook benieuwd waar het heen gaat in de toekomst. Het kan alleen maar beter worden :slight_smile:

Samsung Gear lijkt me ook nog wel wat.

Een Apple watch vind ik helemaal niks. Want ik heb niks met Apple. En ik vind vierkante / rechthoekige horloges niet mooi.

Ik vind die naysayers trouwens ook wel grappig altijd. ‘‘Zijn geen horloges !’’. ‘‘Straling !’’ :joy: Ik lach me soms rot, lol.
Ach, ieder z’n ding dan maar, denk ik.

4 likes

Heb je Garmin horloges geprobeerd? Ik vind de Instinct wel fijn.

Plaatje:

1 like

Ooh, die ziet er ook wel mooi uit ja.

Zou het haast vergeten ! Ik heb de Garmin Fenix 3 HR gehad.
En heel lang spijt gehad dat ik hem had verkocht eigenlijk.
Maar vind dat de Pro Trek deze voor mij nu, wel overtreft.

Maar die zwarte Garmin Instinct ga ik eens in de gaten houden :heart_eyes:

1 like

Dat snap ik niet. Die Huawei met stalen kast vond ik nog te pruimen, maar ik vraag me dat ook altijd af bij mensen met een G-shock: Vinden jullie van die lelleke plastieke crocs ook acceptabel schoeisel?

Want eerlijk gezegd, ik voel het niet, esthetisch gezien, die grote plastieke kolossen. Het is net alsof je zo’n bestelschijf uit een luchthavenrestaurant om je pols hebt.

Waarom weer zo’n domme kut / flut opmerking ?

Mag een ander een keer iets leuk vinden, wat jij niet leuk vind ?

Ik snap jou niet.
Maar goed, als jij jou er beter voelt om zo’n opmerking te maken …

1 like

Wel hè? Ik vind dat hij echt de ruggedness van een G-shock heeft, zonder zo kolossaal te zijn dat ik hem niet kan dragen. Volgens mij was het de rangeman die nu ook een smartwatch is (?), Die is zo groot dat ik hem niet aan kan met mijn smalle polsjes. Erg blij met deze Garmin :ok_hand:

1 like

De Rangeman heeft nu GPS en Bluetooth. Maar niet echt smart-functies.
Draait dus ook niet op WearOS (Android).

Ook wel mooi van de Pro Trek, die heeft ook een timepice-function. Dan schakeld hij WearOS uit en is het alleen een horloge, zonder smart. Gaan dan wel zeker een maand mee op 1 lading :slight_smile:

Erg gaaf allemaal.

Die nieuwe Rangeman mis ik trouwens nog wel. Die komt er nog wel een keer weer !!

1 like

Als je het kan hebben, doen! Zal jou wel prima staan denk ik. Ik pas op de rangemaster en ga voor de mudmaster denk ik. :ok_hand:

1 like

Het was een serieuze vraag. Sorry hoor, dat jij je op 't piemelotje getrapt voelt is onnodig, hoor. Dat jij twee zeer goed te pruimen voorbeelden laat zien strekt je tot eer. Zowel de LG Urbane als de Huawei zien er smaakvol uit. Leuke dingen. Erg mooi, zelfs, die Huawei.

Dus vroeg ik me gewoon af waarom je weer op zo’n plastieke hockeypuck uitkomt. Als je van hockeypucks houdt, prima. Ik vind waarschijnlijk zat dingen cool die jij kut vindt. Even goede vrienden. :pray:

Deed die ook ! maar ik heb hem toen geruild voor mijn Frogman, waar ik trouwens nog steeds heel blij mee ben.

:smiley:

2 likes

Ja sorry. Maar dit is toch niet serieus te nemen ?

Of ben je nog een klein jochie van 11 die weer een paar nieuwe woordjes heeft geleerd op school ?

1 like

Maar genoeg drama en gekibbel weer van mij en Fate !! :joy:

On topic weer !! :+1:t2:

1 like

Dank, @Yeti. :slight_smile:

Rustaagh, @Myrrhman, ik druk mij graag kleurrijk uit. Als jij mijn grootvader’s horloge zou beshrijven als een soort minuscuul muntje voor manke meisjespolsjes zou ik me een breuk lachen.

:+1:

Maar grootte is voor mij wel on topic. Ik houd van redelijk onopvallende en in veel gevallen klassiek ogende horloges. Noem het saai. Ik vraag me af hoeveel mensen hier op het forum overstag gingen als smartwatches er uit zouden zien als dress-horloges.

Die Huawei die je liet zien is voor mij best een openbaring, omdat dat ding er juist bijna uitziet als een soor van bauhaus kast. Dat kun je nog eens onder een overhemd aan.

Was doe Huawei duurder dan die Garmin? Merk je dat in de prijs, die kasten?

1 like