Wat vindt HF van Girard-Perregaux?

Deze week de trotse eigenaar geworden van een Girard Perregaux GP 7000 GBM. Ik vind 'm prachtig door de combinatie van robuuste kast met een voor mijn smalle polsen perfecte kastmaat van 38mm. De panda dial en gouden accenten maken het af voor mij.

Nu is er bij een horloge niks belangrijkers dan wat je er zelf van vindt, en is het feit dat ik dit model nog niet eerder voorbij heb zien komen waarschijnlijk ook de reden dat ik 'm gekocht heb. Maar ik ben toch ook heel benieuwd naar wat HF vindt van GP en waarom denken jullie dat het merk zo weinig voorbij komt op HF?

Ik heb nog niet veel beeldmateriaal aangezien ik het horloge pas een paar dagen heb, maar hieronder een paar foto’s.

38 likes

Moet je heel eerlijk zeggen dat ik, zo ver ik weet, het eerste echt mooie model van dit merk nog moet zien :smirk:

Met respect voor je aanwinst, maar vind persoonlijk bijvoorbeeld de lugs te hoekig en lomp.

4 likes

Ik vind de dial heel mooi, maar zoals Drebin al aangaf; de lugs zijn wel ferm :sweat_smile: en ik vind de datum wel heeeeeel diep liggen. In bepaalde foto’s niet eens zichtbaar door schaduw.

Desalniettemin is het jouw horloge en hij moet er happy mee zijn :ok_hand:

1 like

Mooi horloge met eigen smoel. Datum ben ik minder dan van.

1 like

Kwalitatief prima horloge, met een ETA 2892 uurwerk. GP is een merk met een hoop historie en een aantal serieuze prestaties in de hologerie.

Qua design zou ik me storen aan de afleesbaarheid van de zwarte panda subdials en vindt ik de bezel buiten proportioneel breed. En ook aan die naar beneden gevallen datum trouwens.

:point_up_2:

1 like

Ik moet zeggen dat tijdens mn onderzoek naar het merk toch een paar mooie (vintage) modellen ben tegengekomen. Alleen vind ik het jammer dat er niks kenmerkends is voor het merk, behalve de Laureato die een hommage (namaak) is van de Royal Oak.

Misschien zijn ze er ook wel, ik ken ze alleen (nog) niet.

Maar wat je eerder stelde klopt

Toegegeven de lugs zijn enorm inderdaad, en thanks but no thanks voor het aankaarten van de diep liggende datum. was me serieus nog niet opgevallen. Denk door het onderliggende vergrootglaasje.

Nu maar hopen dat ik me er niet aan ga storen. Zal wel goedkomen hoop ik :rofl:

Sorry… Gewoon niet vergeten; JIJ hebt dit niet voor niets gekozen. Tis jouw horloge, wat een ander er van vindt moeten zij weten :+1:

1 like

De diepliggende datum is een eigenschap van dit uurwerk. Dit uurwerk is een zogenaamd “piggyback” uurwerk met een losse chronograafmodule bovenop een standaard automaat. De datum zit daardoor vrij diep achter de chronograafmodule.

Veel plezier met de aanwinst :+1:

4 likes

Prachtig merk, prachtig horloge, prachtige NA dus !
Lekker eigenwijs buiten de ingesleten paden van O&R. Een merk met geschiedenis, èchte heritage!
Jammer dat er weinig exemplaren op HF te zien zijn.
Gefeliciteerd met deze schoonheid !
Echte geschiedenis aan de pols. Veel draagplezier !

5 likes

Gefeliciteerd met je NA! Hij is prachtig.

Ik heb gedurende twee weken een GP mogen Proefdragen, model vintage 45, die overigens niet per se vintage is… was een paar jaar oud.
Zit geweldig, heel mooi afgewerkt, secondenwijzer schrijdt plechtig in een strakke lijn voort. GP maakt geweldige horloges.
Wel heel heel erg kostbaar (deze was nieuw 9k) en voor een beurt bij de AD moet je naar Brussel. Beetje rondgekeken naar de waardevastheid en kreeg een beetje Lada-gevoel. Heb er van genoten, maar uiteindelijk vanaf gezien.

5 likes

Kijk, weer wat geleerd. Bedankt voor de nuttige info!

1 like

Dankje! :+1::+1:

Hier zal ik van mijn kant in ieder geval wat aan proberen te doen door af en toe eens een fotootje te delen :blush:

3 likes

Heel graag ! :blush::+1:t2:

1 like

Gefeliciteerd met je NA. Prachtig man! Ik ben gek op zo’n panda wijzerplaat!:ok_hand:t2:

1 like

@SwedishChef en ik hadden op een beurs in Duitsland een lang gesprek met een vertegenwoordiger van GP.

Zeker kwaliteit en afwerking, maar 20 jaar lang ook veel te weinig aan PR gedaan. Ik moet zeggen dat ik zo’n APRO-achtig ding voor 12 wel te duur vond.

Veel plezier met deze!

2 likes

Voor mij persoonlijk is GP Ă©Ă©n van die merken waar ik weinig gevoel bij heb, net als bij bv Ulysse Nardin.

En dat bedoel ik letterlijk; ik ken ze niet goed, weet niet waar en hoe ze te plaatsen,waarmee ze te vergelijken zijn en wat ze te bieden hebben. Dat is dus vooral een kwalificatie van mijn kennis en zeker geen diskwalificatie van het merk. Al zal de gebrekkige marketing die @HanDavinci hierboven aangeeft daar ook wel een rol in spelen.
Maar omdat ik wbt de horlogehobby eigenlijk altijd alles op gevoel doe kijk ik voor nieuwe aanwinsten eigenlijk nooit naar GP. Ik gok dat dat voor meer mensen op HF geldt en dat ze daarom niet veel voorbij komen hier.

2 likes

Ook een bijzonder mooi klokje dit, apart met die secondewijzer links boven. Kostbaar zijn ze zeker, maar dankzij de lage waardevastigheid heb ik deze eigenlijk kunnen kopen :grinning: hopen dat die nu een beetje steady blijft

Bedankt Kasper! Ik ben ook helemaal weg van panda dials

1 like