Wat vindt HF van Girard-Perregaux?

Ik heb tot nu toe vooral Seiko’s om de pols gehad dus dat is mijn maatstaf. Maar de kwaliteit en afwerking van dit horloge is inderdaad top. Gister met de macro lens wat foto’s gemaakt en het ziet er serieus goed uit.

Watchfinder & Co vergelijkt de Laureato in onderstaand filmpje met een Vacheron Constantin. Niet dat ik er 12k voor zou neerleggen, maar de GP ziet er wel serieus goed uit.

https://youtu.be/d05kwCe7h6g

1 like

Volgens mij sla je de spijker op de kop. En dit zal inderdaad vooral heel veel met marketing te maken hebben. Het ene merk snapt en gebruikt dit net wat beter dan een ander

1 like

Ja, er is niks mis mee.

6 likes

Dat bedoel ik :smiley: prima klokkie

Jouw chrono, is dat een vintage? Want die kom ik niet tegen. De wat, eh, unieke datumoplossing daargelaten is het een hele beschaafde Panda. :slight_smile: :+1: Al zou ik 'm met jouw huid niet op bleek suede dragen, denk ik. :slight_smile: Maar veel plezier er mee! Het is zeker de mooiste GP die ik in de afgelopen 25 minuten over het beeldscherm heb zien rollen.

Los van jouw horloge (veel plezier daarmee) heb ik me even op de website van GP geïnformeerd over hun huidige assortiment.

De hele bridges lijn vind ik lelijk. Behalve de planetarium, die heeft wel wat, maar ik zou 'm nooit kopen. Het is allemaal teveel, te kitscherig en te ik ook achtig.

De GP Laureato lijn vind ik ook lelijk, met uitzondering van de gewone driehander 38mm versie die er weer OK uitziet, ook al vind ik 'm veel te derivatief en zou ik eerlijk gezegd net zo lief een ML Aikon dragen, en ik niet van de Nautilus, RO en Bing Bang houd.

De 1966 lijn is ook niet m’n ding. Er zijn er heel veel net uit balans, met net teveel meuk op de wijzerplaat. De 38mm driehander is de enige die ik in balans vind. Maar voor om daar nou Moser geld aan uit te geven? Geen haar op m’n hoofd.

De cat’s eye lijn is pure kitsch. En omdat het damesmodellen zijn vroeg ik het m’n partner die de hele lijn kitsch vond (haar woorden) en me uitlachte toen ik 20.000 Euro noemde.

De vintage 1945 lijn is in mijn optiek een mislukte Tank/Reverso achtige hommage.

Kortom: GP’s huidige line-up is in mijn ogen echt overpriced bagger. Ik denk dat dat de reden is dat ze hier niet veel voorbij komen.

1 like

Het voelt een beetje alsof een 5 jarige een Daytona na probeerde te tekenen als je het mij vraagt :sweat_smile:

maar wel veel plezier met je aanwinst gewenst!

2 likes

Ik ben fan van de Girard Perregaux Laureato

:ok_hand:t2:

3 likes

Niet op alle punten met je eens, maar mooie uiteenzetting :smiley:

Mooi merk, mooie horloges gemaakt.
Kom er maar in @malus65

1 like

Ik vind deze toch wel iets hebben…toch?

ref 90200


ref 9015

11 likes

Ik ben het met je eens. Die zijn beide gaaf :+1:t2::+1:t2:
Vooral de eerste

1 like

Heb ik juist met de 2e

1 like

En ik weer de eerste. heul mooi

Leuke samenwerking voor beide partijen. Girard-Perregaux kan zich binden aan een luxemerk en Ferrari staat voor de verandering weer eens bovenaan een GP

8 likes

Dat wordt sparen dan. Zijn niet goedkoop maar ik vind 'm ook echt wel gaaf

1 like

Zonder gesjoemel nog wel :rofl::rofl:

1 like

Nou nee hoor, 7K gaat mij écht wat te ver.

Zover ben ik nog nooit gegaan voor één horloge

1 like

Mooi.

Weer niet mooi.

Maar die eerste is wel echt mooi.

1 like

Ik vind de GP 350 ‘wel wat hebben’…
Namelijk het eerste ‘echte’ quartzcaliber met 32.768 Hz. Deze frequentie zou, tot aan vandaag, de quartz standaard worden.
Dit in tegenstelling tot de 8.192 Hz van de voorlopers Seiko Astron en Beta 21.

3 likes

Ik vind de echte high end line van GP super…triple bridge en zo…de rest ben ik niet echt van…

1 like