Wat vindt HF van Girard-Perregaux?

Ik vind lang niet alles mooi van dit merk, maar kwaliteit is het zeker. Nieuwprijzen zijn aardig hoog en dit zie je helaas niet terug in de marketing. Geeft het wel een gave underdog status voor de kenner vind ik.

Heb zelf deze prachtige chronograaf:

14 likes

U vraagt, wij draaien :ok_hand:

Net gepast op Istanbul Airport. Heel mooi ding. Valt mooi om de pols omdat hij lekker plat is.

@kabana88 gefeliciteerd met je NA!

13 likes

Jammer van de merk plaatsing en lange tekst, verder doet hij me ergens aan denken. Maar lillik isie nie!

1 like

Correct, het wordt al sinds de begindagen (jaren zeventig) gezien als een soort “ripoff” van de Royal Oak, maar iedereen vergeet ook dat het 3 jaar na de Royal Oak werd uitgebracht en daarmee dus eerder was dan de Nautilus, Ingenieur (IWC) en de natuurlijk de Vacheron Constantin 222. En de Laureato was het allereerste sporthorloge met een geïntegreerde band én een volledig inhouse uurwerk. De Royal Oak 39mm maakt nog steeds gebruik van het JLC basisuurwerk (920).

Het grootste probleem met de Laureato is dat niemand (bij Girard Perregaux) weet wie het ontworpen heeft en daarmee verliest het snel een identiteit.

Jammer want ik vind het een mooie horloge. Grootste nadeel vind ik dat het uurwerk er wat goedkoop uitziet (ondanks inhouse en handafgewerkt) en dat het een unidirectional rotor heeft. Dus hetzelfde als wat een Valjoux 7750 heeft.

Maar ziet er wel gaaf uit:

3 likes

Gaaf! Wil het ook nog wel eens proberen, maar in Nederland wordt het niet verkocht. Wat vind je van de stalen band?

2 likes

Gefeliciteerd met de aanwinst!

Kom maar, kom maar, kom maar…

Mooie aanwinst, geniet er van!

1 like

Gefeliciteerd met je nieuwe horloge!

Tav vraag ts:
Ik vind de laureato gaaf ding! Evenals de Chopard alpine eagle overigens :blush:

2 likes

Het is een prima gebouwd horloge :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd, veel draagplezier!

1 like

Ok je hebt dus geen idee hoe de band zit :wink:
Heb laatst de Overseas 4500V geprobeerd, maar dan was geen prettige bandaanzet, te dik en te lomp en op mijn 18cm polsen liep het 41mm horloge te ver naar buiten. De Laureato heeft ook geen vlakke caseback en ongeveer dezelfde dikte. Dus ik vrees daar ook voor. Had je de 42mm of 38mm geprobeerd?

Exact mijn ervaring. Hij stond echt op mijn lijstje, maar na het passen ging hij er direct weer af. Echt een tegenvaller.

2 likes

Bizar he, ook die van @ChetBaker en anderen! Ik hoop stiekem op een dunnere variant, maar de blauwe heeft nu al een wachttijd van 6 maanden, dus het zal wel verkopen. Ik zie het liever zoals dit (blauwe wijzierplaat is photoshop op basis van de dunne gouden versie).

Ontopic: Girard Perregaux is een mooi oud merk, met een leuke line up tegenwoordig. Maar waarom ze nu ook met PVD kasten werken, is mij een raadsel. Ze zijn het spoor een beetje bijster en zoeken aansluiting bij de huidige doelgroep. Maarja, ze zijn bijna onzichtbaar. Ze leveren veel aan andere merken, dus dat is hun sterke punt gok ik. Net als Parmigiani levert aan Patek Philippe.

3 likes

Ja erg jammer hoe de 4500v valt. Nèt te groot en door de integrated bracelet sterk overhangende endlinks. Verder een topding met schitterende plaat, maar geen 15k gokje waard. In dit segment is plek voor een echte knaller maar zowel de Alpine Eagle als Laureato doen het niet voor mij.

2 likes

:point_up_2:
Dit dus. De andere modellen zijn aan mij niet besteed.

1 like

Kwam onlangs deze tegen op dat andere forum. Toch heel mooi:

1 like

Damm, doet me aan mn Steinhart appollon denken. En ik in de veronderstelling dat t n origineel ontwerp v hen was. Natuurlijk die verwisselbare bezel wel, maar kwa looks lijkt t veel op deze GP.

1 like

Het merk GP zegt me wel iets.
Ik heb geen moeite met de robuuste lugs. Ook best handig om eens een andere band op te zetten.
Wel draag ik geen chronografen, zo ook ik geen interesse heb in een daytona.
GP heeft zat gewone automaten met drie wijzers en één kroon, dus wie weet koop ik een GP ergens in de nabije toekomst.

1 like

Ik ben toch wel heel fier en trots op mijn eigen Girard-Perregaux dresswatch. Volledig gereviseerd en werkt perfect, mooie handopwinder. Misschien hebben jullie over mijn horloge ook wel meer info?

2 likes

Klopt het trouwens dat op jouw wijzerplaat het logo mist? Boven de tekst Girard Perregaux naast het datumvenster?

Edit:

Vreemd genoeg zit het niet op de versie met de “kale” lunette…

2 likes