Wat vindt HF van Girard-Perregaux?

Ik vind de dial van de laureato ronduit fascinerend. Ik twijfel een beetje over de vorm van de bezel die ook nog eens op een ronde ondergrond is geplaatst.

2 likes

Ik zit er eerlijk gezegd al twee maanden naar te kijken in hoeverre dit voor mij een soort van allround dresswatch met sportief uiterlijk kan worden, naast mijn duikers. Het enige waar ik over twijfel is of ik de bezel in het midden van de afgesneden vlakjes niet te dun vind.

Het is denk ik wel een goede value propositie.

1 like

Het is een merk met prijzige horloges. Niet ieders smaak, echter ik kom nogal in Italiƫ en daar is het merk populair kan ik zeggen.

1 like

Ik vind deze wel ā€˜geinigā€™! :heart_eyes:

3 likes

Gaaf merk dat eigenlijk te weinig erkenning krijgt.

Met als klap op de vuurpijl een filmpje van het welgeroemde Watchfinder.co

3 likes

Heb er toevallig ook eentje liggen. Lemania handopwinder. Klassieke lijnen maar toch een vleugje sportief.
Het horloge waar de gekte voor mij mee begon. Heeft half Europa gezien in het kader van een reparatiebeurt. Zorgde voor hoofdpijn bij een gewaardeerd HF lid. En bij mijšŸ™ˆ
Toch kan ik hem nog altijd vol trots presenteren:

11 likes

Dat was een bazenklok ja. Nog contact over gehad toen. Gaaf hoor.

1 like

Dankje!

Brute klok :heart_eyes:

ik heb dat verhaal toen gevolgd inderdaad en zelfs daarvoor,toen deze te koop stond,overwogen over te nemen.

1 like

En terecht, wat een fantastisch mooi en smaakvol horloge :ok_hand:

2 likes

Richeville is een van de mooiere modellen van GP.

2 likes

Wat vinden jullie van de bezel van de laureato? Ben zeer benieuwd naar jullie mening en onderbouwing.

Veel mensen zullen zeggen dat het een rip-off is van de AP maar ik vind 'm op zijn eigen manier prachtig. ik denk dat onderstaande opmerking van @jvk_1971 genoeg zegt

2 likes

Deze zou ik zeker in de collectie willen had hem hier op het forum al eens tegengekomen en kwa prijs nog te doenšŸ‘

Ik heb verder geen ervaringen met dit merk maar toen ik ca. 4 jaar geleden mij fanatiek in horloges ging verdiepen kwam ik toen dit nieuw uitgebrachte horloge uit: de ā€œ1957ā€

Eigenlijk is het helemaal niet mijn type horloge maar was toen wel erg onder de indruk en zou wel mijn ultieme dresser zijn ā€¦ hoop dat de staatsloterij ook even mee luistert :star_struck:

4 likes

Hier een hele oude,
Is meer een sieraad,

2 likes

Deze vind ik heel tof. Maar ja, is feitelijk ook een Universal met GP branding

4 likes

Ik vind het wel een mooi merk, vooral de 2 register chrono uit de 1966 lijn vind ik echt prachtig.

Deze GP is bijna 60 jaar oud en loopt als een zonnetje

1 like

In mijn bescheiden collectie vierkante horloges ook een Girard Perregaux.

De achterste, slecht zichtbaar op de foto dus nog maar een van de GP zelf.

1 like