De vriendin van @25tien had een perfect passende voiceclip naar @Logie, @anon50762135EV en mij gestuurd. Alsof die gemaakt was voor dit moment.
Zonder gein, het was hartverwarmend. Een keer serieus voor de verandering.
Zoals ik zeg… Mensen niet beoordelen op hun uiterlijk, kijken naar de persoon die erachter zit… en als ik wel oordeel, mezelf probeer te herstellen en het gesprek aan te gaan.
OMG!!!?
Meen je dat nu?
Een klikgesprek en welk horloge te dragen???
Get real !
Het gaat weinig verschil maken of je een Patek, Tissot of Stowa draagt. Voor mijn part draag je een G-shock.
Het gaat om je persoon, intelligente en bekwaamheid, niet over verwaandheid
Draag lekker waar je je prettig bij voelt, in twintig jaar sales heb ik slechts een keer meegemaakt dat ik een opmerking kreeg over mijn horloge. Zou me er niet druk om maken, 99% is niet geïnteresseerd en als de je 1% treft heb je gelijk een klik.
Bij mijn tweede sollicitatiegesprek, 7 jaar terug - ik zie meteen dat de directeur een IWC Big Pilot draagt. Ik had m’n Speedmaster om. Ik: “Mooie Big Pilot!” …(hij, redelijk serieus gezicht)… “Ja, 't is een echte hoor!”
Leuk topic!
Gewone stervelingen hebben inderdaad tóch geen idee wat voor horloge je draagt en wat ie kost; gewoon dragen wat je tof vind; ziet toch geen hond!
…ik natúúrlijk wel; ik weet van al mijn klanten en collega’s welk merk horloge ze dragen.
Eén collega vraagt tegenwoordig altijd gniffelend na klantgesprekken: “En? Welke horloges droegen ze?”