Wat voor type verzamelaar ben jij?

Zwak uitgedrukt, narcistische matennaaier die dweept met een vage aristocratische achtergrond maar en dit is het belangrijkste; zijn filmpjes zijn van geen enkele toegevoegde waarde op horloge vlak.

Geldt helaas voor heel veel meer types trouwens.

3 likes

Hier alleen maar Quartzes…Ben vooral geinteresseerd in verschillende soorten techniek. Gewoon batterijtje, solar, kinetic, satellite, radio, precisionist. Doel is om van dit alles tenminste één te hebben.

1 like

Wie is volgens jou wel de moeite waard om te volgen op YT vwb horloge(-reviews) cq info ?

Kijken kijken niet kopen verzamelaar :sunglasses:

2 likes

Ik verzamel oude horloges

1 like

Het type verzamelaar met een wishlist die aanzienlijk duurder is dan het budget de komende 15 jaar zal toelaten :joy:

4 likes

Welk merk dan? Veel mensen zien het als een soort van katarakt of te bloedarmoede, maar ik snap het wel. Daarbij is het een verrijking voor het forum omdat dit type verzamelaars toch net iets dieper graven en dus meer kennis opdoen op een bepaalde niche. Denk daarbij bijvoorbeeld ook aan @abel die op gebied van citizen duikers een referentie is binnen ons fijn forum.

Ik zelf ben een verzamelaar die enkele merken uitgekozen heeft die me erg aanspreken. ( Sinn, glycine, squale, cwc, citizen) meer bepaald de toolwatches van die merken. Op termijn zie ik daar Heuer ook wel nog bij komen vanwege de prachtige vintage stukken.

Ook horloges van andere merken sluit ik niet uit, maar dat zullen dan enkel moderne horloges zijn die ik louter koop vanwege de esthetiek.

3 likes

Ik ben ondertussen de 150 horloges gepasseerd. Ik wil van elk merk minimaal 1 exemplaar. Van sommige modellen die goed bevallen koop ik meerdere uitvoeringen. Heb een voorkeur voor bang-voor-de-bucks horloges. Nog nooit een horloge verkocht. Ondertussen ook 400+ bandjes. Van Watchgecko heb ik bijvoorbeeld van bepaalde lijnen alle kleuren.

Draag elke dag een ander horloge. Kan nu dus vijf maanden lang elke dag een ander horloge aan.

4 likes

Hier ook na de ‘ladder’ omhoog te zijn geweest een prijs bewuste koper.

https://www.horlogeforum.nl/t/wonderlijke-horlogereis-zo-de-afgelopen-36-maanden

Zoals Zuid benoemde het moet mij aanspreken & waar voor zijn geld zijn…

De huidige STAVAZA

2 likes

Liefst verzamel ik erfstukken om ze op te (laten) knappen en weer te dragen. Ze hebben voor mij emotionele waarde die meestal meer is dan de marktwaarde. Maar erfstukken krijg je niet dagelijks :wink: daarom koop ik af en toe iets, gewoon wat ik leuk vind. Wacht nu op mijn eerste Vostock besteld bij Komandirskie.com, leuk ontwerp wat al lang meegaat, de nadelen neem je voor lief. Mijn eerste duikhorloge en daar blijft het bij.
Ben niet echt merkvast maar merken die me wel aanspreken zijn Tissot en Atlantic (niet echt populair in NL). Casio heeft ook iets voor mij, vooral die leuke LCD klassiekers, veel voor weinig.
Ben een beginner maar niet van plan een heel grote verzameling aan te gaan leggen. Liever van elk soort horloge 1 model zodat ze ook nog allemaal draagtijd krijgen.

2 likes

Ik ben sowieso geen verzamelaar, ik heb 5 of 6 klokjes zonder noemenswaardige (financiele-)waarde. Ik heb een voorkeur voor duikers, altijd al gehad.

Ik noem mezelf geen verzamelaar. Maar volgens mij ben ik het wel….
Ik ga niet eens tellen hoeveel ik er heb :see_no_evil:

1 like

Allemaal leuk en aardig maareh…. WAAR IS DE POLL?!?

Hier:
  • Er is geen poll
  • Ik zie geen poll

0 stemmers

1 like

Meer jager dan verzamelaar denk ik

Als er zoiets als een scenario verzamelaar kan zijn dan ben ik dat denk ik.

Er zijn heel veel horloges die ik mooi en fascinerend vind of die ik kan waarderen om wat ze zijn. Maar als ik er geen scenario bij kan bedenken waar ik ze zou dragen dan voel ik geen drang om ze te willen hebben. En meerdere horloges voor het zelfde scenario wordt ik onrustig van dus ik probeer dat te voorkomen. Hoewel horloges die meerdere scenario’s tegelijk kunnen dekken extra fascinerend zijn.

Iets voor elke dag casual
Iets voor op reis in de natuur
Iets voor op reis in de stad
Iets voor als het zakelijk stijlvol moet
Iets voor als het echt netjes moet
Iets voor klussen/tuinieren

Zoiets dus…

Tegelijk breek ik mijn eigen regels met een handje vol Pulsar en Timex van voor “De Hobby” en een groeiende stapel Vostoks die ik zelf in elkaar zet.

2 likes

Ik verzamel zonder vastomlijnd plan. Ben van veel voor weinig meer naar weinig voor veel aan het verschuiven. 3 piece collection vind ik te weinig. Wil naar een mooie 4-5 stuks toewerken komend jaar. Merk is daarbij niet belangrijk maar ik merk wel dat ik vaker bij hetzelfde merk uitkom. In mijn geval is dat Breitling.

1 like

Ik vind mijzelf meer een gebruiker dan een verzamelaar. Ik koop wat ik mooi vind en probeer dan niet meer dan 300 euro uit te geven. Het meest wat ik heb is tweedehands en rond de 20-30 jaar oud alhoewel ik ook wel eens iets nieuw koop.
Ik zit nu op ongeveer 20 horloges en denk wel dat er komend jaar een paar uit gaan. Soms vind ik iets in dezelfde stijl, bijvoorbeeld een skindiver, die ik mooier vind dan wat ik al heb. Ook merk ik dat mijn smaak wat verandert.

4 likes

Ik volg al jaren niemand meer op YT, te veel (zelf)promotie en vooral preken voor eigen parochie. Zonde van mijn tijd.

Het enige waar ik met plezier naar luister zijn onze “eigen” Mannen van de Tijd, liefhebbers onder elkaar zonder pretenties :+1:t3:

1 like

Duikers vind ik leuk, geen dressers,.
Ook G-Shocks vind ik leuke horloges, ik doe niet snel iets weg en eigenlijk heb ik alles wat ik wil,
Rond de 30 heb ik er nu en dat is genoeg,
Mijn horloges beginnen met hele goedkope horloges tot vrij prijzige.
Heel tevreden met wat ik bij elkaar gesprokkeld heb​:grinning_face_with_smiling_eyes::joy::joy:

2 likes