Wat vraagjes + advies

Hallo allemaal :slight_smile:

Ik ben hier net nieuw, dus ik zal me even voorstellen.

Ik ben Maarten, ik kom uit Amsterdam, en ben 21 jaar. Op dit moment studeer ik en heb ik een eigen bedrijfje.

Ik heb al langere tijd iets met horloges. Ik kan het nooit laten om in een winkel even te kijken, en als ik een horloge mooi vind, blijkt die helaas meestal wat aan de dure kant :wink:

Toch wil ik nu eens een ‘echt’ horloge kopen, want mijn huidige zijn altijd van de ‘maximum 100,- horloges’ geweest. Ik heb op dit moment o.a. een Fossil uit de Diamond serie:

Nu mijn vragen:

  • Ik wil sowieso saffierglas in mijn nieuwe horloge, want ik word gék van de krassen. Nou vroeg ik me af of al het saffierglas van dezelfde kwaliteit is? Ik zie namelijk horloges van 400,- zonder saffierglas, en horloges van 150,- mét saffierglas.

  • Ik heb de gewoonte mijn horloge altijd om te houden. Ook tijdens het douchen (en zwemmen, maar dat doe ik maar zelden). Wat is de minimale ‘waterdichtheid’ die ik moet hebben om dat te kunnen doen? Ik zie bijvoorbeeld veel horloges met 30M/50M waterdichtheid. Is dit voldoende? (ik heb tot nu toe altijd 100M gehad).

Daarnaast zou ik graag tips hebben qua horloges. Er zijn er zo veel dat ik eindeloos plaatjes kan kijken, maar ik vind het heel moeilijk. Gewoon wat tips dus welke horloges ik volgens jullie zeker moet overwegen. Horloges die ik onder andere mooi vind zijn:

  • Bovenstaande Fossil
  • Edox Les Bémonts Ultra slim (27030)
  • Seiko Titan SGG731P1
  • Tissot Carson (T95.1.483.51)

Ik zoek dus zoiets:

  • Niet te druk
  • Waterdicht genoeg om te douchen/enkele keer te zwemmen
  • Ben erg voor een stalen band, maar leren band is niet 100% uitgesloten
  • Een datum is een grote pré
  • Qua budget zat ik te denken aan t/m €500,- Duurder kan ik wel betalen, maar de gekte heeft me nog niet genoeg gegrepen om dat er ook voor over te hebben (hoewel ik desondanks wel érg serieus die Edox Ultra slim overweeg…)

Sorry voor de lange post, en ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen!:smiley:

Maarten

Een horloge dat werkelijk aan alle eisen voldoet is deze Seiko:

  • Niet te druk CHECK
  • Waterdicht genoeg om te douchen/enkele keer te zwemmen CHECK
  • Ben erg voor een stalen band, maar leren band is niet 100% uitgesloten CHECK
  • Een datum is een grote pré CHECK
  • Qua budget zat ik te denken aan t/m €500,- Duurder kan ik wel betalen, maar de gekte heeft me nog niet genoeg gegrepen om dat er ook voor over te hebben (hoewel ik desondanks wel érg serieus die Edox Ultra slim overweeg…) CHECK

En 100mtr is wel het minimum als je hem altijd wilt gebruiken, als je er ook mee gaat douchen zou ik geen leren band aanraden, al zijn er ook wel leren banden die waterdicht zijn, dus mocht je het echt willen, kan dat ook nog zelfs.

Mijn persoonlijke ervaring met dit type horloge is goed. Heb zelf vorig jaar een broertje hiervan gehad, de SCVS003, en voor het geld kan ik eigenlijk niets beters bedenken dat zo veelzijdig is, zo praktisch en deze hoge graad van afwerking heeft!

Welkom op het forum en ik hoop dat ik je vast wat op weg heb geholpen, andere adviezen zullen ongetwijfeld volgen van andere leden.

Welkom! Ik heb een andere smaak dan jij (divers, modern military), daarom laat ik tips over aan anderen.

Nog wel even gespeurd naar je Edox. 650 is wellicht wat boven je budget, maar misschien even doorsparen, kijken op webshops of ebay?
http://www.watchesbuynet.nl/horloge/865-edox-les-bemonts.html

Die seiko is ook erg mooi inderdaad! Hij past ook goed bij mijn wensen.

@marnix_moed: Ik bedoelde eigenlijk deze variant (€1099,- op die site):

Ik hoop dat ik nog meer goede tips krijg!

En als iemand nog zou kunnen vertellen of al het saffierglas nou van dezelfde kwaliteit is, zou ik dat ook erg fijn vinden!

Hoi Maarten,

Tja, met Seiko kan je niet snel verkeerd gaan, en past ook ruim binnen je budget.

Als je open staat voor andere dingen, en niet persé het allernieuwste model wilt kan ik je een Eterna Montery van harte aanbevelen. Oerdegelijk horloge van een topfabrikant uit de topklasse, nu te koop ruim binnen je budget. Inmiddels een paar jaar uit productie, en daarom als N.O.S. voordelig onder de 400 Euro uit de USA te koop. Dit bedrag is incl alle extra kosten. Het is een horloge met prachtige details, en super afwerking.

200 meter waterdicht
Eta automaat.
saffierglas.
Uiterst degelijke stalen band, geen zwabberbandje.
Met datum
Tijdloos model, met kroon 41, zonder 39.2mm

Succes,

Groet,

Nico.

Hoi Maarten, welkom hier, ik heb zelf denk ik een wat ander smaak dan jij, meer naar de sportieve, duiker kant toe…maar ik kan je van harte de Maurice LaCroix Miros Diver aan bevelen. Is wel wat robuuster maar voldoet aan je eisen, listprice is 1300 euro…via internetaanbieders goedkoper te krijgen want volgens mij maakt ML ze niet meer.
hier wat foto’s voor de beeldvorming.


Dank alvast weer voor de tips!

Die Eterna Monterey vind ik eerlijk gezegd niet echt mooi, hij heeft in mijn ogen wat ‘lomps’. Ik kan niet precies duiden waar dat hem in zit.

Die Mauric LaCroix Miros vind ik zeker een heel mooi klokje, maar op dit moment ben ik meer op zoek naar iets wat net iets subtieler is.

Ik zit ook erg te kijken nu naar die Seiko SCVS003, die vind ik ook wel erg mooi.

Ik ben er nog absoluut niet uit in ieder geval.

Overigens ben ik binnenkort wel jarig, dus als ik daar een bijdrage vraag kan ik mijn budget misschien nog wel iets opschroeven:P

Hallo Maarten, de SCVS003 is ook erg mooi, voor mij vond ik het een nadeel dat hij een zwarte wijzerplaat heeft wat m.i. minder makkelijk combineert dan wit/zilver vwb lederen banden.

Een ander punt, als je ze nieuw wilt bestellen moet je ze vanuit Japan halen dus let ook op eventuele extra invoerrechten + btw. Verder kan ik het advies van Nico onderschrijven; als je niet vies bent van jong gebruikte horloge’s dan valt er ineens heel veel meer binnen je budget.

Ik denk dat de volgende ook wel in de buurt van je wensen komen:


Seiko SMA211P1

Succes,
Flip

Jaap-Wim je hebt een PB

PB terug voor Rien.

Is jullie conversatie interessant?:wink:

Ik blijf nog rustig even doorzoeken, iedereen die tips heeft is nogsteeds welkom!

Hoi Maarten, deze link had ik ook naar Rien gestuurd, lekker veel (detail)foto’s van de Seiko SARB 035:

http://picasaweb.google.com/hat.nospam/SeikoSARB03502?authkey=Gv1sRgCKi9j5m5z-DlMQ&feat=directlink

Hoi Maarten,

Een Monterey lomp? juist allesbehalve! Nee, dat zie je wel verkeerd.

Met iets meer dan 39mm juist een mooi subtiel sportief en beschaafd horloge. Daarom ben ik er zelf zo voor gevallen destijds. Ook niet te hoog.Ik hou zelf namelijk helemaal niet van oversized apparaten om mijn (vrij dunne) pols, bij mij moet het vooral redelijk ingetogen zijn. Smaak blijft uiteraard subjectief. Iets bevalt je of juist niet. Daar is nooit een speld tussen te krijgen.

Veel succes met je zoektocht, voor het budget heb je in elk geval keuze genoeg.

Groet,

Nico.

Tsjah, ik weet ook niet of lomp het goede woord is. Ik vind hem in ieder geval niet echt mooi :slight_smile:

Ik zou eens kijken naar Rado! Niet mijn stijl maar als ik de punten zo zie en de afgebeelde fossil zou dat geen verkeerde keus voor je zijn! Overigens had Marc-B1 Nog een mooie Rado te koop staan op het forum!

Succes met de zoektocht!

Gr. Mark

Rado heeft wat mooie dingen inderdaad, maar wel erg prijzig. Ook zijn de meesten geen horloges die ik dagelijks zou willen dragen.

Ik zit nu ook te kijken naar de Seiko Premier SRN005P1, maar die heeft wel een leren band. Dat vind ik dan weer jammer. Verder vind ik het een erg mooi horloge.

OF

???

Dan neem je toch de SRN003 :slight_smile:

zien er goed uit! als ik op mijn pc zit (nu mobiel) zal ik die ook deens bekijken!