Wat vraagjes + advies

Ik zou zeggen EDOX

Ouch, daar was ik al bang voor :stuck_out_tongue:

Dat wordt doorsparen of iets anders zoeken.

Veel suc6!

Ik zag vandaag onderweg een juwelier met opheffingsuitverkoop, dus ik denk dat ik die morgen eens een bezoekje ga brengen, is kijken wat ze daar hebben:)

zal voor je duimen! de zoektocht naar een horloge kan ook erg leuk zijn. wie weet kom je ineens weer iets heel anders tegen… “Life’s like a box of chocolate…”

niet iets heel anders, maar ben er erg blij mee: het is een seiko srg001p2 geworden:

zit nu in college, dus eigen foto’s komen nog:)

Verbaas mij een beetje over de adviezen die iedereen je geeft. Eén advies mis ik in het rijtje: met een horloge douche je niet al is deze ook 500 meter waterdicht. Bij het douchen gebruiken we zeep en er blijven altijd zeepresten achter in met name de pakkingen van kronen en drukkers, wat op termijn altijd lekkage gaat veroorzaken. In de praktijk heb ik de gevolgen hiervan gezien en geloof me dat wil je niet meemaken.
Kies verder wat je mooi vindt, je bent volgens mij aardig op de goede weg.

Gr. Hugo.

Mooi horloge trouwens.

Ik heb in ieder geval al een horloge gekocht:)

Zie deze
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,193699,194718#msg-194718
post.

Maar is douchen dan echt zo slecht voor een horloge? Als dat daadwerkelijk zo is, moet ik me misschien is aanleren het dan toch even af te doen. Zoals ik al zei had ik tot nu toe relatief goedkope horloges, dus dan maakte het ook niet zoveel uit. Van deze (en er komen vast ook volgende :D) zou ik het echter zonde vinden als ze door zoiets simpels echt slechter worden.

Dank je! Op dit moment ben ik nog elke keer blij verrast als ik uit automatisme naar mijn pols kijk:P

Proficiat met je mooie klassieke klok! ziet er mooi uit.

maardein Schreef:

Maar is douchen dan echt zo slecht voor een
horloge? Als dat daadwerkelijk zo is, moet ik me
misschien is aanleren het dan toch even af te
doen. Zoals ik al zei had ik tot nu toe relatief
goedkope horloges, dus dan maakte het ook niet
zoveel uit. Van deze (en er komen vast ook
volgende :D) zou ik het echter zonde vinden als ze
door zoiets simpels echt slechter worden.

Ehm, met jouw nieuwe aanwinst zou ik uberhaupt niet in aanraking willen komen met water ivm met je lederenbandje. Die kan waarschijnlijk niet tegen water. Pas daar voor op.

Ja, dat weet ik. Ik kijk het even aan. Ik zal er niet meer mee gaan douchen;). Mocht het leren bandje toch slechter/lelijk worden, dan koop ik gewoon alsnog de stalen band die bij dit horloge hoort, en dan ga ik hem lekker met stalen band dragen. Hoewel ik denk dat ik de leren band toch mooier vind.

Ik zal in ieder geval iets voorzichtiger zijn met water e.d. dan ik tot nu toe was:D

maardein Schreef:

Ik heb in ieder geval al een horloge gekocht:)

Zie deze post.

Maar is douchen dan echt zo slecht voor een
horloge? Als dat daadwerkelijk zo is, moet ik me
misschien is aanleren het dan toch even af te
doen. Zoals ik al zei had ik tot nu toe relatief
goedkope horloges, dus dan maakte het ook niet
zoveel uit. Van deze (en er komen vast ook
volgende :D) zou ik het echter zonde vinden als ze
door zoiets simpels echt slechter worden.

Met een lederen band moet je ook niet gaan douchen hoor. Is net als met schoenen en een leren jas. Die doe je ook uit voor je eronder gaat. :smiley:

Goed om te weten voor de toekomst is dat de combi standard met stalen band en apart losse lederen band; vaak bij AD goedkoper is dan standaard met lerenbandje en apart de stalen band. Losse metalen banden zijn relatief net ietjes duurder heb ik gemerkt. Natuurlijk is de standaard prijs met leer lager geweest, maar per saldo kwam ik duurder uit.

En als je toch graag met een horloge douche/sport/zwemt/surft/etc. zou ik lekker een simpele Casio G-Shock nemen. Gaat bij mij zeer lang mee, en mocht ie onverhoopt toch kapot gaan, is het gezien de prijs geen ramp.

Ja, dat dacht ik al. Maar aangezien het opheffingsuitverkoop was, en ze hem met leren band hadden liggen, heb ik daarvoor gekozen. Daarnaast vind ik de leren band eigenlijk toch mooier op dit horloge, dus ben ik er ook wel blij mee zo. Ik ga er gewoon iets voorzichtiger mee zijn, dus dan zal de leren band waarschijnlijk wel vrij lang mee gaan. De stalen band was overigens rond de 60-70 euro volgens de verkoopster, dus daar ga ik ook niet direct dood aan als ik die alsnog zou moeten kopen.

De meeste casio’s vind ik echt overigens afschuwelijk lelijk, daar zal je mij niet mee zien:P Al kan ik begrijpen dat ze erg practisch kunnen zijn.

Misschien daar Rob ze voor een nog schappelijkere prijs kan krijgen?

En ik vind ook dat bij dit klassiek ogend klokje, een lederen bandje het mooiste bij staat. Zoals ik in eerdere post al heb gezet, ik heb voor elke “klus” een horloge… zelfs voor onder de douche :stuck_out_tongue:

Gewoon idd voorzichtig mee zijn, en voor ruwere activiteiten even een ander klokje. Tijdens hardlopen trek je toch ook geen dress schoenen aan?

nee, das waar:) ik had al een horloge voor tijdens schilderen/klussen/aan auto sleutelen etc. Verder heb ik nog niet genoeg horloges om voor alles een andere te hebben, maar dat komt nog wel;)

Ach, we beginnen allemaal ergens met stap 1. De meest basale indeling is voor mij 1 voor de grove zaken en 1 voor de nette zaken.

Geniet intussen lekker van je mooie Seiko!

P.S. Kijk je alweer uit naar iets nieuws? Ik ben iemand die naar heel veel dingen uitkijkt, dus zelfs na een nieuwe aanwinst ben ik nog aan 't verder kijken/sparen/etc.

Ja, zo ben ik helaas ook. Ik had marktplaats em eem aamtal webshops alweer open staan:) Kijken is altijd erg leuk, alleen de verleiding om te kopen wordt dan ook groter. Ik denk alleen dat ik nu liever nog even wacht, zodat ik een mooie omega ofso kan betalen:D. Maar goed, je weet nooit wat er allemaal op je pad komt.

Ik kijk ook nog even wat de HF limited gaat worden natuurlijk:)

Bij dezen nog even een eigen foto:

Kijken vind ik ook leuk, heb daarom toch nog een abo op watching. Dacht eerst om ze allemaal op te zeggen, want 't kost toch geld. Maar vind 't wel leuk om er es doorheen te bladeren.

En een HF limited is natuurlijk ook een bijzonder iets.