Wat vraagjes + advies

Werkelijk een prachtklok! Mooie lijnen en elementen, maar dat zie ik vaker bij Seiko.
En persoonlijk vind ik 't ook fijn dat zelfs zo een klassie model, toch nog praktisch wat lume heeft(tu)

Wat kost ie eigenlijk in de opheffingsuitverkoop?

Zo’n beetje hetzelfde als op internet. Dat vond ik het wel waard om nog die juwelier even te steunen, en het gemak te hebben dat ik hem even kon passen enzo.

Wat ik zelf trouwens een leuk detail vond, waar de juwelier me op wees, is dat je hem ook nog met de hand kan opladen. Door aan het wieltje te draaien dus. Dit wist ik helemaal niet van te voren:P

Dat is nog eens een leuke verrassing heh! Net als sommige automaatjes… kun je ook opwinden.

Alleen zie je bij jou, hoeveel power je vingertjes opleveren. Volgens mij draait je power reserve mee, met de kracht van opwinden?

Ja inderdaad:) Maar je hoeft helemaal niet zo hard te winden om het wijzertje helemaal naar zijn top te krijgen. Ik ben wel hard ‘power’ aan het sparen, ik vraag me af of het me lukt het wijzertje constant op zijn max te krijgen (staat nu op 1e streepje tussen week en maand:P)

Overigens stelt die lume vrijwel niets voor, zelfs als je hem bewust even onder een felle lamp houdt, zie je de wijzers nauwelijks in het donker. Maar dat vind ik ook niet zo erg, ik kijk zelden midden in de nacht op mijn horloge.

maardein Schreef:

Ja inderdaad:) Maar je hoeft helemaal niet zo hard
te winden om het wijzertje helemaal naar zijn top
te krijgen. Ik ben wel hard ‘power’ aan het
sparen, ik vraag me af of het me lukt het
wijzertje constant op zijn max te krijgen (staat
nu op 1e streepje tussen week en maand:P)

Pas maar op dat je geen euh “RSI draamduim krijgt” :wink:

Overigens stelt die lume vrijwel niets voor, zelfs
als je hem bewust even onder een felle lamp houdt,
zie je de wijzers nauwelijks in het donker. Maar
dat vind ik ook niet zo erg, ik kijk zelden midden
in de nacht op mijn horloge.

Dat is vreemd, ik zou denken dat Seiko er Lumibrite op stopt en ik vind ze behoorlijk goed oplichten. Als ik in de zon loop en daarna een donkere ruimte binnen stap, lijkt ie bij radioactief. Zo veel licht ie op!