Wat waren jouw grail watches en welke grail is de volgende?

Hallo allemaal,

Sinds ik mijn toetreden in de wereld der horlogerie heb gemaakt en met het verzamelen van horloges ben begonnen. Was mijn grail watch de Rolex Submariner. Bij voorkeur de no date omdat deze het meest dicht bij de eerste Submariner staat. In het begin was de Sub onbereikbaar. Ooit zou hij er komen. Uiteindelijk was ik eerst voor de betaalbaardere maar zeker niet minder mooie Rolex Explorer I 39mm 214270 MKII gegaan. Na 3 weken in bezit te hebben werd ik gebeld door AD dat de Sub klaar lag. De Explorer dezelfde avond nog verkocht en de volgende ochtend bij openingstijd bij de AD om de Sub op te halen.

De Omega Speedmaster Professional Moonwatch was een andere grail die mijn aandacht had. Een horloge met een ontzettend mooi en historisch verhaal. The Watch that went to the moon. Ontzettend cool. En ook wat bereikbaarder dan de Sub. Na mijn afstuderen en tijdens mijn eerste baan hier voor gaan sparen en uiteindelijk na een half jaar de knoop doorgehakt. De Speedmaster was mijn eerste grail die ik heb verwezenlijkt. En tot op de dag van vandaag ben ik nog steeds helemaal weg van de Omega Speedmaster.


In het begin periode van het verzamelen van horloges ben ik vooral Seiko duikers gaan verzamelen. Uit de periode was de Marine Master 300 SBDX001 mijn grail watch. De ultieme Seiko duiker. Japan die even hun visie op het ultieme duik horloge gaf. Uiteindelijk heb ik alle Seiko’s verkocht (Turtle, Sumo, Samurai, etc) om voor de Marine Master 300 SBDX001 te gaan.

Mijn 3 echte grail watches in mijn carrière als horloge vdrzamelaar waren dus de Rolex Submariner, Omega Speedmaster en de Seiko Marine Master 300 SBDX001. Allemaal in bezit gehad en nog steeds op de Seiko MM300 na. Die laatste heeft inmiddels het veld geruimd.


Wat mij volgende grail watch is vind ik een lastige. Ik denk wellicht een Rolex GMT Master II of een Daytona of een Day-Date? Maar denk dat het de komende 10 jaar nog bij enkel dromen zal blijven…

Wat zijn jullie grail watches geweest? En heb je deze al weten te bemachtigen? En wat is je volgende grail watch?

Cheers! :sunglasses::+1:

15 likes

Omega speedmaster Profesional, en nee die heb ik nog lange niet

3 likes

“is jouw watch”, enkelvoud.

Ja, ik heb hem om.

Is er niet.

4 likes

Mijn grail watch is toch echt wel een Day Date, en daar ben ik nog jaren van verwijderd :smile:

3 likes

ik ook! Of een mooie datejust. Liefst twotone met een blauwe dial. Heerlijk 🥰

2 likes

Een grail watch is iets wat onbereikbaar blijft, waar je alleen maar van droomt, kan zoeken en nooit zult vinden. In mijn geval is dat een Aquanaut van 60k.

images(21)

Daarnaast koop ik wat ik leuk vind en kan betalen. Dit is de volgende. Geen grail, maar wel bereikbaar.

images(11)

14 likes

Dat is voor mij de definitie van een holy grail. Die zal altijd onbereikbaar blijven…
Een grail watch kun je wel degelijk ooit bemachtigen

3 likes

@Dpvh attent dat hij weer aan mocht van Jur!

12 likes

:joy: ik houd wijselijk mijn mond.

5 likes

Lekker duidelijk zo.

10 likes

Ja maar…
ik heb toch dat onbereikbare horloge in bezit. Onbereikbaar omdat de prijs in mijn ogen echt echt echt niet uitgegeven kan worden aan een horloge.
Gaat mij tever, zou ik NOOIT doen.

Mijn vrouw dacht daar anders over zoals jullie weten.

Verder had en heb ik weinig horloge dromen.
Soms zie je ineens iets wat de liefde doet opwekken.
Dan ga ik bekijken,voelen en proeven.
Wanneer alles in mijn kop klopt koop ik die, bij 1 steekje verkeerd laten we het gewoon weer liggen.

Dus, we zien wel of er nog een nieuwe grail of goed haalbaars zal opdoemen voor mij.

20 likes

Heb jij een Seadweller gehad?

Een leuke Panerai of een Memovox wil ik wel eens, geen heilig moeten of 4 weken macroni eten.

Waarom koop je dit dan? Onrust?

Geen grail maar deze staat hoog op de agenda.

:vulcan_salute:t2:

2 likes

De weg er naar toe is ook leuk. Plus wilde geen premium betalen.

1 like

Ah zo. :ok_hand:t3:

Ik heb er twee gehad…De Omega Seamaster en Breitling …


Van de Seamaster heb ik wel een beetje spijt maar door deze twee te verkopen had ik ruimte voor mijn huidige twee grails. Ik ben ze nog lang niet beu en de Tudor blijft zeker.
2f2d52bdfe77c0a2cfee3172e6710440242f3f97_1_281x500
Of er een volgende komt? Zou best kunnen maar er is momenteel niets waar mijn hart snel van gaat kloppen…

4 likes

Yup , een weekje ofzo.

2 likes

Gekke guy, ik zie Explorer II, Datejust op Oyster, Airkings voorbij komen en nu ook een Seadweller! Well done sir :sunglasses: :+1:

1 like

Aquanaut boven die Vertex, maar die tweede ziet er wel leuk uit. Wat is deze?

En ik maar miepen dat ik weer wat nieuws wil. Bedankt voor de reality check. :v:

11 likes