Wat waren jouw grail watches en welke grail is de volgende?

Verrek, een Vertex :grin:

1 like

Dit is wel een dikke wens. Moeilijk te bemachtigen en kostbaar…

12 likes

Ik wou een Speedmaster en na tientallen (!) zoethouders uiteindelijk voldoende kunnen sparen voor een Speedy. Die heb ik nu om, de rest van de collectie is verkocht, op de Junghans Form A na.
Ik sluit de hobby hier af. (Nu ja, een alcoholist blijft natuurlijk ook heel z’n leven alcoholist…)

8 likes

Wel goed dat je Sub eruit gaat, niks voor jou zo’n saai horloge.

3 likes

Na vele erg mooie horloges heb ik sinds een paar maand deze Doxa! De volgende mag wel een vintage stalen seamaster of constellation worden met zwarte wp.

3 likes

Was een zwarte ‘Red’ Alpinist. Heb inmiddels zowel witte (SCV007) als de zwarte (SCVF005) (Foto’s even van internet geleend)

Een grail, als in bijna ongrijpbaar is voor mij wel een Kurono Classic:

9 likes

Deze is inderdaad echt geniaal. Wat een mooi ding. Heb de prijs nooit durven opzoeken haha

1 like

Ja veel gepasseerd haha

Maar tot op heden nog geen blijvertje kunnen vinden…

Al heel lang heel tevreden met mijn Speedmaster en Seamaster. Om nu te zeggen dat dat mijn grail watches zijn…ik ben wellicht daar wat te nuchter voor. Ik vind ze gewoon heel mooi en heb ze daarom gekocht. Niet omdat ze voor mij een - riskant dit woord :grimacing:- horologisch summum zijn. Ik betitel horloges dus niet als mijn grail en ik kies ook geen volgende grail. Kort gezegd: vind een horloge meuj óf lilluk en ga wel of niet over tot aankoop. Veelal niet. Ik ben vrij simpel van geest

2 likes

Legendarisch trio Han! Ik zou het daar lekker even bij laten. Veel beter gaat het niet snel worden…

1 like

Schitterende Japanse toppers! :heart_eyes::+1:

Het enige legendarische trio dat ik ooit gehad was met twee behoorlijk grote Surinaamse vrouwen op een woonboot.

Nietes, je zou voor dat goud zwarte stalen duikers kopen.

12 likes

Dit is toch wel mn eerste ‘grote target’ geweest. De tweede? Een 1675, maar ik kan me nog niet over die prijs zetten. :joy:

10 likes

Dit ben jij.
giphy (2)



Eerste rolex op mijn naam soort van grail.

Omdat ie gewoon mooi is

Samen nog leuker.

7 likes

En zo is het :+1: een Grail watch koop je niet twee weken nadat je hebt besloten dat het een grail watch is :joy::+1: Je vindt het gewoon een geile klok en die ga je dan een keer kopen.

3 likes

Een Submariner two tone bluesy zou ook een gaaf zijn voor jou

1 like

Ja. Maar dat weten jullie niet.

1 like

Vooral het aanbetalen van 45% en dan tot twee jaar moeten wachten is wel een dingetje. Naast de prijs ja.

Voorlopig voor mij dus enkel deze ‘Calatrava-achtige’…

En ik voel me allerminst zielig.

10 likes

Heb 2 grail wat watches al in bezit. De tag
heuer aquaracer, blauw en wit.

De volgende grail is de tag heuer Monaco.

6 likes

Allereerst mijn saffieren Speedy, hesalite krast mij te snel en dit was - na de Speedy mk40- mijn eerste échte dure gloednieuwe grail horloge.
(Half jaar over zitten twijfelen maar daarna nooit spijt gehad)

Deze Seamaster 2017 versie ik blauw had ik bijna gekocht tijdens een vakantie op Tenerife (na 3 kwartier pingelen) maar ik ben een eeuwige godvergeten twijfelaar en dat zal ik ook wel blijven! :yum:

Tegen de tijd dat ik had besloten dat het horloge er écht moest komen was ie al niet meer in productie… :no_mouth: :flushed:

Daarna bood @Dreski de zijne gelukkig aan en die heb ik overgenomen, hij post nog wel eens oude foto’s en ik meer recente van hetzelfde horloge. :smiley:

Het enige horloge waar ik wel eens complimenten over krijg:

Mijn eerste Omega en het begin van de hobby; hij loopt waanzinnig nauwkeurig en gewoon de eerste 3 jaar van de hobby non-stop gedragen! :sweat_smile:

Last but not least mijn grail horloge maar ben té calvinistisch en conservatief om deze écht te kopen…zóveel dure horloges zou meneer Calvijn óók afkeuren!

…maar hij is érg mooi… :expressionless:


(Die pols is wél van mij; het horloge is van mijn collega…)

11 likes