Wat was jouw 1e luxury brand watch?

Ik wil graag andersmans verhalen horen of lezen. Welke was jou eerste luxury brand en waarom?

Zelf zit ik nu naar entrylevel Oris, Omega, Rolex en Tudors aan het bekijken. Ik heb door de tijd heen niet een dilemma maar quadlemma aan overgehouden!

Eerst begonnen met kijken naar Oris rond 1000-1500eu. Vervolgens kom je erachter "ja leuk goede horloge"
Hmmm als ik toch 1500eu gaat uitgeven is het ook niet verkeerd om verder te kijken.

Nu zit ik te kijken naar 2000eu en ja je raad het al…

Inmiddels zit ik nu te kijken naar horloges van 3000eu …

Ik zie de bos niet meer door de bomen. Ik dacht misschien wel leuk om te lezen hoe anderen het hebben gedaan. Misschien wellicht maakt het voor mijn keuze ook wat makkelijker in de toekomst!

Ik koop ze niet om winst mee te maken. Ik vind het echt leuk om een horloge te dragen!

6 likes

Mijn eerste:

Hoe kwam ik eraan? Op chrono gezocht, uren aan youtube video’s bekeken en opzoek gegaan naar een goede dealer.

2 likes

Cool, is dat een Omega speedmaster?

1 like

Speedmaster Reduced.

Het kleine broertje van de professional.

Omega Speedmaster Professional Moonwatch. Gaat never nooit weg. Mijn eerste luxury watch en nog steeds verliefd!

9 likes

Mijn Seiko 5!

10 likes

Niet de mijne, wel zonde!

PS Seiko, Tag Heuer. Dat waren de eerste, daarna Omega etc.

6 likes

Het lijkt er op dat deze term tot discussie gaat leiden en - als mijn geheugen me niet in de steek laat - is dat niet de eerste keer.
Het is maar welk lijstje je hanteert (google “luxury watch brand” en je weet wat ik bedoel).

Dus, mijn max bill is het volgens het ene lijstje en niet volgens het andere.

O ja, waarom? Iets minimalistisch dat je niet zo vaak ziet.

1 like

Eerste was een Tag Heuer Link. Had dit bij een juwelier op de kop kunnen tikken met een stevige korting, waardoor het binnen de categorie “veel te duur voor een horloge, maar dit lukt nog wel” viel. Die categorie heb ik nog steeds, maar de prijs is wel stevig omhoog gegaan op heel korte tijd.

Ik heb het horloge nog, maar draag het zelden. Het was een weloverwogen keuze toen ik het kocht, maar ik kende nog niet alle factoren :wink:

1 like

Het is iedereen wel duidelijk dat TS niet perfect Nederlands schrijft.

Héél knap dat jij dat nog even in een irrelevante post benadrukt!

5 likes

Geen dank! :kissing_heart:

Edit: @Jaroen, het is weg hoor…

1 like

Mijn Ebel Wave
Weet niet of dit onder Luxury brands valt… maar voor mij was het een hoop geld €1500+

10 likes

Mijn eerste horloge na mijn studie en eerste baan.

4 likes

Mijn eerste echte dure:

6 likes

Zo’n vier jaar geleden begon ik m’n neus tegen het HF raam te duwen en ik zag een scala aan mooie begerenswaardige horloges. Een snoepwinkel vol verleidelijk lekkers. Maar één snoepje deed me likkebaarden: De Grand Seiko Springdrive. Die heb ik ooit opgehaald in Japan. Jongens, wat een prachthorloge. Onverminderd verliefd. Straks met Pasen weer om de pols. Zo blijft het een feest!

1 like

Voor mij is het allemaal begonnen met een Longines. :sunglasses: :horse_racing: Pourquoi? De paardensport.

3 likes

Mijn eerste horloge van een luxury brand was de witgouden IWC Portuguese Chrono-Automatic (IW371431). Echt jaren en jaren naar gezocht en opgehaald uit Rome toen mijn droom-exemplaar in de juiste conditie beschikbaar kwam:

12 likes

mijn eerste luxe horloge was een Omega speedmaster first Omega in space.
deze dus :point_down:

6 likes

Vroeger…
Vroeger was ik nog gelukkig met een horloge van de Kijkshop.

7 likes

Na een bezoekje aan de Breilting fabriek en een aanwakkerende intresse in uurwerken werd het eerste merk Tag Heuer. Het was verbonden aan een sport die ik sinds enkele jaren graag volg. Het kleurschema waren mijn lieveling kleuren in de juiste verhoudingen en helaas geen automaat. Echter kwam die er kort na.