Wat was jouw eerste, ‘echte’ horloge?

Het recente topic van @goldfinder “eerste ‘echte’ horloge”, bracht me op een idee:

Wat was jouw eerste ‘echte’ horloge, en hoe kwam je eraan? (Gekregen bij bepaalde gelegenheid, zelf naar toe gespaard, etc.). Wat iemand beschouwt als ‘echt’ horloge hangt van veel factoren af, maar is daarom juist extra interessant denk ik.

Er zijn talloze losse topics met NA ‘eerste echte’, maar nog geen verzameltopic volgens mij.

Ik trap af met de Omega Seamaster 300m ref. 2222.80.00. Dit is de automatic 41mm, mét de golfjes, zónder ceramic insert, en met het co-axiale uurwerk. Zelf voor gespaard indertijd. Ik zal rond de 30 jaar geweest zijn. Tweedehands, via Marktplaats gekocht. Ik betaalde er inmiddels 5 jaar geleden 1100 euro voor. Hierbij moet worden opgemerkt dat de schroefkroontube al vrij snel draadloos was en vervangen moest worden bij W&V.
Al met al toch een heel goede deal denk ik.
Tot slot een plaatje:

Dit horloge was ook de basis voor mijn aanmelding op HF, waar ik sinds dien met veel plezier dagelijks even incheck.

Wat was jouw eerste ‘echte’ horloge?

15 likes

Misschien even verduidelijken wanneer je (naar jouw idee) kan/mag spreken van een ‘echt’ horloge?

2 likes

Ik denk dat iedereen dat voor zichzelf mag bepalen. Ik twijfelde tussen mijn eerste Seiko, die ik kreeg van mijn vader na het behalen van mijn middelbare school diploma, en deze. Die Seiko had inmiddels wel wat emotionele waarde, maar boeide me destijds, en nog, toch minder dan de Seamaster. Daar was ik echt gek op. Vandaar dat ik daarmee aftrapte. Gezien de hoeveelheid topics over ‘mijn eerste echte horloge’ herkennen velen toch wel het gevoel, een stap van een Diesel horloge naar een Hamilton of een Orient oid, zou zo’n voorbeeld kunnen zijn. Tenzij je heel je leven al droomt van een Diesel :grin:

In dat geval denk ik dat mijn eerste serieuze(re) horloge de Bulova Moonwatch is, opgevolgd door de Hamilton Khaki Field…

1 like

Na mijn twee Festina’s en een Calvin Klein (allemaal quartz) zal mijn Stowa met ETA automaat hiervoor in aanmerking komen.

De eersten waren toen 200-300 Euro en nu hebben we het over 1.00 Euro.

2 likes

Mijn eerste “echte” horloge kocht ik na een aantal goedkopere horloges te hebben gekocht.
Een U-Boat Left Hook quartz van 52mm à 550 euro.
Dat voelde toen wel als eerste echte horloge toen.
Dit model:

Toen ik wat meer bezig was met echt horloges verzamelen was dit mijn eerste zwitser en ook 1K+ horloge.

4 likes

Ik heb nog geen Rolex, dus eigenlijk mag ik niet over echte horloges spreken. Toch vond ik deze Longines HydroConquest best leuk om mee te beginnen!

6 likes

Goh die heb ik lang niet gezien zeg, een U-boat. Ik herinner me ze nog wel ja. Was érg populair toen. Het duurde dan ook niet lang voor er knock-offs op de markt kwamen die je bij de kassa van jeanswinkels etc voor weinig kon kopen. Bijzonder horloge, maar wel trendgevoelig. De hype was snel weer voorbij. De Oris is wat dat betreft een meer solide keuze. Mooi!

1 like

Sarcasme mag ik hopen?!

4 likes

Haha :laughing: ‘echt’ hoeft niet in geld uitgedrukt te worden he.
Mooie foto wel!

1 like

Ik ben net zo serieus als @Youngwatchenthousiast. :wink:

6 likes

Mijn eerste horloge die ik heb uitgezocht op zijn uiterlijk en specificaties, jawel de Steinhart Ocean one…en wat was ik hier blij mee! :blush:
De enige foto die ik er nog van kan vinden, de verkoopfoto :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

O jee…niet nog zo’n topic.
Je kan het ook opzoeken natuurlijk :stuck_out_tongue:

2 likes

Ik ook met mijn Longines HydroConquest. Alle aankopen die later volgden kunnen nog steeds niet tegen dat gevoel op. Grappig is dat, hè?

Ik kon het niet laten, maar ik ben inmiddels weer serieus. :smile:

1 like

Ik ben wel benieuwd waar onze getattooeerde, veelgeziene gast @HanDavinci mee komt: een basic Rolexje? :smile::stuck_out_tongue_winking_eye: een DD’tje? Of ook eerst het Seiko-pad bewandeld?

1 like

Mijn eerste automaat. Gekocht vlak na aanmelding hier op het forum. Sindsdien gaat het bergafwaarts met me. Ik ben nog maar een fractie van die leuke gezellige levensgenieter die ik eerst was.

11 likes

Mijn eerste ‘echte’ was een gold capped '60s Omega Constellation.

Nog steeds zonde dat ik die ooit heb verkocht.

1 like

Mooi merk! Ik sta altijd op een kruispunt wat betreft de modellijn: ik vind die Rolex look-a-like mooier, maar respecteer de eigen ontwerpen meer. Wel een vette zomerknaller dit, met die plaat!

1 like
8 likes

Inderdaad, dat gevoel heb ik nooit meer overtroffen, met horloges dan hè :smile:
Maar ook vreemd is dat ik hem redelijk snel weer heb verkocht :thinking:

1 like