Mijn eerste horloge was een Flikflak, moet hem ff opzoeken voor een foto. Mijn laatste aankoop was een zakhorloge van Invicta. Daarvoor was het een polshorloge van de Invicta Sapphire Ghost
Joh, gewoon blij zijn dat Glycine nog bestaat. Had begrepen dat ze op rand van afgrond stonden. Het had overigens ook erger kunnen zijn door bijvoorbeeld zoān Chinese investeerder.
Blij is een zeer Overschatte emotie, van mijn part waren ze failliet gegaan zo diep zit de afkeer van Invicta.
Mijn eerste zelf gekochte horloge heb ik nog. Gekocht op mijn 16e. Ik was toen weg van de Breitling Chronomat met de blauwe dial en gouden subdials. Maar daar had ik toen het geld niet voor. Dus werd het deze Sector ADV2500. Kwam toen op een blauwe leren band. Later deze stalen Unidor band ervoor gekocht.
En dit is mijn laatste aankoop
Tot nu toe maak je niet echt duidelijk wat je probleem is met Invicta. Behalve dat je vaak genoeg aan het uithalen bent ontbreekt enig goed argument. Argumenten zoals: ze maken misbaksel is niet afdoende aangezien ze ook horloges maken en hebben gemaakt die tegenovergestelde van dat zijn.
Maar goed dit is off-topic. We kunnen altijd hier over babbelen in PM.
Ha! Die eerste wil je nu ook graag hebben. Gave plaat
Lijstje daarna durf ik niet te noemen
Hier mijn eerste horloge gekregen van Opa en Oma voor mijn verjaardag zal 8 jaar zijn geweest dus nu 40 jaar oud paar jaar geleden beurt je gehad dus loopt nog steeds.
En dit is de laatste nieuwe ook met blauwe wijzerplaat denk dat die ook een jaar of 40 oud is heeft een revisie gehad met nieuwe veer kroon en glas weet nog niet of ik wat aan de wijzerplaat doe.
Mijn eerste horloge, een Swatch Jellyfish
Mijn laatste aankoop, ook eigenlijk eentje uit de oude doosā¦
Timex Q reissue:
Een (?) van mijn eersten uit 1967: nog steeds in mijn verzameling
En een van de laatsten van mijn vrouw
Dit is blijft ook een gave Speedmaster. Voor mij was het deze of de FOIS.
Heb mān firstborn toevallig nu aan mān pols hangen
Denk nu bijna 12 jaar geleden als eerste horloge gekocht toen ik een jaar of 16 was. Vond het zwarte destijds prachtig. Heb hem nu eigenlijk alleen om als ik motor rij omdat ik de andere dan niet aandurf

Van de week deze opgehaald
24
Eerst en laatst gekochte horloges, jullie mogen zelf gokken welke welke is. De Armani hield er na een jaartje mee op.
Thanks! Een FOIS staat nog op de Speedy wensenlijst. Net als een X-33 Gen1
Mān eerste was een kinderhorloge met zoān plaatje op de wijzerplaat die veranderde als je de kijkhoek draaide. Ik zal ergens tussen de 6 en 10 jaar oud zijn geweest. In groep 7 van de basisschool had ik een horloge met een loterij gewonnen: zwarte plaat met witte cijfers. Deze droeg ik incidenteel. Het kinderhorloge heb ik volgens mij vaker gedragen, voor zover ik het kan herinneren.
Iets voor mān 16e verjaardag werd ik werd ik me pas echt bewust van het fenomeen horloges. Ik had een oom en opa die altijd hun Prisma horloges droegen, dat leek mij ook wel was. Vooral de stalen band vond ik er stoer en duur uitzien. Dus toen vroeg ik een horloge cadeau aan mān ouders. Dat werd deze Pulsar: uitgekozen op de Pulsar website en besteld bij de lokale juwelier.
Niet lang daarna begon ik meer informatie over horloges op te zoeken en ontdekte ik HF, waarna ik drie jaar geleden mān meest recente aanwinst kocht welke ik sindsdien dagelijks draag: de Seiko Sarb035.
Mijn eerste (bewust gekochte) horloge was een pulsar, toen ik een jaar of 14 was. Ik tekende hem al maanden in schriften op school. Twotone en rechthoekig van vorm. Heel plat. Zal ns zoeken of er op t net een plaatje te vinden is. Leuk, door dit topic denk ik er weer eens aan, na jaren.
Het is meer dan een jaar geleden dat je voor het laatst een horloge hebt gekocht?
Toen ik nog op de lagere school zat.
Laatste heel kort geleden gekocht en weer te koop. Waarom heb ik bij mijn te koop verhaal staan.
Het hele business model vind ik ruk, dat idiote van-voor prijsbeleid. De agressieve Tell Sell verkoop methode, te veel āhommageā en wanstaltige modellen.
Vintage Invicta vergelijken met het moderne slaat als een lul op een drumstel, de naam is hetzelfde dat was het dan ook.
Vintage heb ik in het algemeen weinig mee dus ook niet echt een mening over.