Ik ben me al wekenlang aan het verdiepen. Ik wil een horloge kopen en heb +/- 5000 budget hiervoor.
Ik ben absoluut fan van de look and feel van de Breitling Superocean series en de bekende Rolex Submarine date. De eerste kan binnen het budget, de laatste helaas niet. Dus dit is mijn smaak. Klassiek, toch modern en tijdloos.
Nu wil ik jullie toch vragen… Moet ik verder kiiken? Hebben jullie nog tips (ook qua waardevastheid) of moet ik doorsparen voor de Submarine date…
Ja, Submariner kun je echt vergeten, voor 5.000 Euries. Dus of wat extra fondsen vrijmaken of verder kijken.
Dit vind ik altijd zo’n dingetje. Voor mij zijn horloges een hobby. Dat mag wat geld kosten. Ik koop liever iets dat ik heel gaaf vind. ‘Investeren’ in horloges is zelden een goed idee. Koop gewoon het horloge dat jij het allermooist vindt. Dan zie je toch wel weer wat het opbrengt, als je het ooit weer zou willen verkopen?! Boeien, zeg ik. Als je het geld niet kunt missen, moet je er niet aan beginnen, denk ik dan.
Goed, dat gezegd hebbende; is een van deze übergave horloges misschien wat voor jou?
Met zo’n mooi budget niet over één nacht ijs gaan. Zoekmachines van de bekendste horloge sites en dealers gebruiken om te zien welke horloges, merken en modellen, er in jouw budget passen. Ik zou in elk geval ook kijken, naast Breitling, naar Tudor, Omega, Tag Heuer, Longines, IWC, etc. en in die volgorde. Rolex sub kun je vergeten of je moet rustig door sparen. Succes.