Wat weten we over dit Oris horloge?

Beste leden,

Onderstaand horloge vind ik mooi qua design, maar ik ben benieuwd of jullie meer informatie hebben over dit uurwerk en of €150,- een eerlijke vraagprijs is.

Link: https://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-heren/m1386100446-oris-vintage-handopwinder.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Mumbai special denk ik

5 likes

Heb nog niet gegoogled, maar persoonlijk, 17 jewels is weinig, en de hands zijn erg apart (voor mij dan, maar ik weet er eerlijk gezegd weinig tot niets van)
Het lijkt me een re-issue maar dat is puur gevoel, geen feitenkennis en ik ben een gevoelloos type…

Lijkt helemaal nergens op, wegklikken en nooit meer over nadenken…

4 likes

Het duurste horloge te wereld had er 17 :stuck_out_tongue:

1 like

Zal wel. Ik vind het weinig. Voor mij, puur persoonlijk, hoe meer hoe beter.
Mijn Lord Elgin 30 heeft er… 30
Grootste aantal in mn collectietje btw maar het is dan ook een superieur horloge, chronometer. Absoluut high-end Elgin.
(Haal m net uit de kist voor morgen…)

Haha die CyberAnne toch… :rofl:

1 like

Meer jewels wil niet per definitie zeggen dat het een beter uurwerk is.

1 like

Je zou ook kunnen stellen dat een uurwerk met maar zeventien jewels wat dezelfde functie heeft als een uurwerk met 30 jewels gewoon beter is omdat ze minder bewegende delen gebruiken en dus een betere economy of design aanhangen. :slight_smile:

Wat die Oris betreft, heb je ook foto’s van de achterkant en binnenkant, @Unagi? Ik heb ook de neiging om te denken dat het een bijeengeraapte zooi is, maar eerlijk gezegd is dat puur op maaggevoel gebaseerd en niet op feitelijke Oris-kennis.

EDIT: Of je bekijkt de MP advertentie. Hmm. Ik weet het niet, ik volg Oris pas vijf a zes jaar een beetje. Dit zou ook een echie kunnen zijn al hou ik veel twijfels. Wel moet je op een beurt rekenen: Ik zie corrosie op een tandwiel. :slight_smile:

1 like

17 jewels is werkelijk prima. Het is de basis. 30 jewels is niets meer dan een marketingtruc. Imho

Wow 30 jewels!!! 17 is genoeg. 21 is beter. 25 is best wel overdreven. 30 is… zwaar onnodig.

Bij Chronografen is het een iets ander verhaal.

1 like

Heeeeel hard wegrennen bij dit gedrocht! Heeft niets meer met Oris te maken.

Inderdaad een in Mumbai of andere Indiase fabriek samengesteld uit allerlei horloges. En saffier op een vintage?? Please.

4 likes

Dat dus :point_up:️… Heel het interweb staat vol met deze rommel. Kosten vaak ook ‘maar’ enkele tientjes

2 likes

Zelf heb ik deze gehad (met de nadruk op GEHAD) en wat was ik door mijn beperkte kennis trots. Tot mensen met echte kennis vertelden dat het puin was bij elkaar geraapte zooi. Een ding geleerd te mooi om waar te zijn is nooit goed .! De oris heeft het na deze ontdekking niet overleefd. Wel een grote les geleerd voor de rest van de horloge carrière .

2 likes

Mumbai special. Ebay staat er vol mee

Het zijn er 24 voor het uurwerk en 6 voor de automatic uni- / bi-directional winding.
3540c0ddd121724da2eba6d0e7ef06076b9ae5ff_1_690x406

1 like

100 jewels, dit moet een meesterwerk zijn

3 likes

Zeg nog eens een keer “dail”?

In een witgouden kast toch ?

Nee :rofl:

Precies wat hier gezegd wordt!

1 like