Die 6119G is gewoon een daily hoor.
Kan overal bij.
Zou m eens passen maar dan het zwarte croco bandje even wegdenken.
Best een bandenslet ook.
Ze zien mij aankomen zonder aankoopgeschiedenis. Die groene die jij erop hebt is een Molequin? Wat kost hij bij de AD? Of heb jij hem grijs gekocht? Ik zie ze op chrono tussen de 25k-30k staan.
Je hebt het verkeerde fotootje geplaatst denk ik.
Over de klasse van die kan er nog gediscussieerd worden. SubtielâŠ
⊠of is mân sarcasme detector kapot dan.
En toch een yup? Of was je een yup. Wel een mooie Sub!
Verschil moet er zijn, en verschil moet er blijven
geintje natuurlijk
Ben 62, heb al dat geyup aan me voorbij laten gaan. Vind het ook een mooie Sub, is inmiddels ook al op leeftijd. Is van 2013 maar wordt veel gedragen.
Kleding, sieraad, statement, tijd voor mij.
Meestal in combinatie .
Maar komt er nog een aanvullend antwoord? Ik zit al 2 uur voor mijn toetsenbord te wachten. Waar denk je trouwens dat ik hem kan gaan passen?
Je wilt weten wat het ding kost bij de AD en dat wil je van mij horen?
Bij de AD kun je vast passen, morgen even bellen.
Excuus voor de late reactie.
Ik ben nog nooit bij Patek binnen geweest, dus ik heb echt geen flauw idee. In DĂŒsseldorf was alles dat in de etalage lag +60k, dat nodigt niet echt uit om even naar binnen te lopen. Maar misschien moet ik even een belletje wagen inderdaad.
Geen probleem
Wat een horloge voor mij uit moet stralen? Dat ik naast een smartphone met internet-tijd de mechanische techniek nog steeds serieus neem, maar dat ik niet achter trends aan loop. Niet duur, niet te goedkoop, geen hype, geen kloon, geen model dat direct herkend wordt. Gewoon iets dat ik zelf mooi en goed genoeg vind.
Fijne avond gewenst in Vak F.
Ik vind het een leuk idee als iemand het opvalt wat ik draag, maar meer vanwege de interesse dan vermeende status. Ik draag dan ook geen enorm dure of zeer gewilde statusmerken (Montblanc als bekend luxemerk komt misschien nog in de buurt). Eigenlijk vind ik het jammer dat het niet meer mensen opvalt wat ik draag en dat het ze dus kennelijk niet interesseert. Andersom kom ik vrijwel nooit iets bekends (buiten hier en daar een Rolex) en nog minder iets interessants om de polsen van anderen tegen dat mij is opgevallen. Voor de enorme variëteit aan merken en modellen die bestaat, vind ik het opmerkelijk hoe klein de groep moet zijn die het echt leuk vind zich met horlogekeuzes bezig te houden. Dus de facto draag ik mijn horloges toch echt voor mezelf, maar zou oprechte aandacht (buiten prijs en status om) wel waarderen. Dat is me pas eenmaal overkomen.
Mijn horlogesensor staat altijd op. Een mooi horloge âin het wildâ heb ik altijd direct gespot. Een compliment over een horloge geven aan een volslagen vreemde ligt ook moeilijk, je weet nooit hoe hij/zij gaat reageren. Dus meerdere mensen zullen uw horloge gezien hebben maar het blijft een heel kleine wereld.
Dat zou zomaar eens kunnen. Vanuit mijzelf gesproken (maar misschien heb ik een te afwijkende smaak of een heel alternatieve cirkel!) zie ik dus ook slechts zelden wat voorbij komen. Ik zou zelf ook minder makkelijk over een statussimbool (bijv. Rolex) beginnen of iets dat mogelijk echt kostbaar is met een vreemde. Ook nog eens omdat het risico op de loer ligt dat je genept wordt of dat je aandacht naar een duur kleinnood totaal niet wordt gewaardeerd. Voor de echte connaisseurs onder de independents en micros zou dat denk ik gemakkelijker liggen. Ik denk ook dat die dingen veel sneller door oprechte enthousiastelingen worden gedragen.
Gek, ik zie juist heel veel voorbij komen. Je moet wel echt veel polsen in de gaten houden
Ik zie mijn horloges als een onderdeel van mijn identiteit. âMenâ zegt wel eens dat een horloge het enige sieraad is wat een âmagâ dragen. Nou valt daar natuurlijk over te twisten, maar voor mezelf geldt dat ik inderdaad geen andere sieraden draag zoals ringen, armbandjes of kettinkjes. Ook heb ik geen tatoeages. Wel let ik op de kleding die ik draag (als ik de deur uit ga ;))
Dus ik denk dat mijn horloges er erg aan bijdragen dat ik er verzorgd bij loop. Daarnaast ben ik gewoon ontzettend liefhebber van horloges en wil ik natuurlijk vooral dĂĄt uitdragen. Onder andere in de hoop dat iemand anders mijn horloge âin het wildâ spot en er misschien wel door getriggerd wordt om er een praatje over aan te knopen. Dat is eigenlijk na al die jaren nog altijd niet gebeurd (behalve dan mensen die ik al kenden, bijvoorbeeld bij de voetbal).
Andersom geldt dat dus ook. Een nieuwe, jonge collega zat naast me met een Pelagos om zijn pols. Ik dacht, dat moet een liefhebber zijn die het, net als ik, leuk vindt als iemand anders hem daarover aanspreekt.
Ik: âMooie Pelagos heb je om!â
Hij: kjikt beetje schaapachtig âEhh, nee⊠volgens mij is het een Tudorâ
Dat viel dus even tegen Hij had hem cadeau gekregen van zijn vader voor zijn afstuderen maar er zich verder kennelijk totaal niet in verdiept. Ik ben vergeten te vragen of zijn vader dan misschien wel op HF zat