Hoezo dat dan? Hygiëne?
Enkel met een explorer of seiko sarb om de pols. Anders gewoon op de oprit aan het huis.
Je moet trouwens ook wel een hele flinke auto hebben om je huis onherstelbaar te beschadigen
Zeker. In de hele voedingsmiddelenindustrie zijn horloges not done.
Heb heel de nacht wakker gelegen maar nog steeds geen idee wat een horloge uit zou moeten dragen.
Uitdragen is naar anderen toe en dat is een lastige met onze hobby.
Volgens mij boeit het anderen precies helemaal niks wat ik ‘uitdraag’.
Mensen die me vaker zien zouden kunnen waarnemen dat er vaak gewisseld wordt.
Kenners die m’n horloge zien zouden kunnen concluderen dat de drager iets van horloges weet.
Dat was het wel denk ik.
Het liefst zou ik een horloge dragen dat zodra het gezien wordt er voor zorgt dat het vrijwel meteen leidt tot steamy windows en ongeremde fysieke bevrediging.
Maar helaas, tot nu toe vinden de dames het alleen maar bedreigend als ik m’n horloge ongevraagd te voorschijn tover…
Zelfs een jubileebraclet op m’n BlackBay hielp niet!
Beter kun je hem dan ook gewoon aan de pols tonen.
Ze kijken dan alleen maar naar m’n handbewegingen vlak voor hun gezicht en nièt naar m’n horloge!
Volgens mij is dit inherent aan het dragen van duikhorloges. Mijn vriendin vind ze ook verschrikkelijk. Ze vind het ook gewoon absolute horror dat ik een Submariner wil. Zij associeert Submariners met yuppen die daarmee op haar kantoor rondlopen.
Dat zou ik niet geloven hoor.
Bij ons in het magazijn heeft een jongen een Sub en als je ziet hoe die maandagochtend binnenkomt…
Elke cent waard zegt hij.
Dat denk ik ook wel. Het zijn over het algemeen jonge opgeschoten gasten die er mee rond lopen en dat staat haar vooral tegen.
Ik vind het gewoon een heel mooi horloge. De Daytona’s, Nautilussen en GMT masters trekken mij niet zo.
Maakt Axe geen horloges? Als ik hun reclame zo moet geloven
Klinkt ook wel pakkend he, een Axe oyster perpetual
Heb jij nog een tip voor een horloge dan? Die Patek van jou vind ik echt super mooi, alleen ik weet nu al dat dat niks voor mij is. Die zou bij mij alleen maar in de doos liggen omdat ik niet zou weten waar ik die bij zou moeten dragen.
Ik wil een beetje classy overkomen. Ik ben het niet, maar ik zou het wel interessant vinden als mensen mij zo wel zouden zien. Dát wil ik uitdragen. Misschien heb je gelijk en is een Submariner meer voor het voetvolk. En daar wil ik natuurlijk niet mee geassocieerd worden.
Cartier Tank in één of andere uitvoering?
Oude UG?
Iets anders vintage? In mijn ervaring zijn vintage dressers iets veelzijdiger als ze een tikje geleefd zijn.
Weet natuurlijk je kledingstijl niet maar dit soort dingen gaan vaker goed dan je zou denken.
Plaatjes voor de sfeer
Oja nog mijn Citizen om te pochen…
Tank ga ik ook niet dragen. Die is mij ook te dressy. Ik heb een SRPE45j1 geprobeerd, maar die blijft ook in de doos liggen, hoe mooi ik hem ook vind.
UG polerouter zou ik heel graag bezitten, maar ja zie maar een hele mooie goede te vinden. Ik hoorde laatst dat Breitling ze over heeft genomen en ik hoop stiekem op een hele gave re-issue die niet veel afwijkt van het origineel.
Ik vind vintage idd heel erg mooi. Ook nog steeds heel erg verliefd op mijn oude Datejust, maar het nadeel van vintage vind ik toch echt dat het heel erg kwetsbaar aanvoelt.
Ik blijf maar terugkomen op een Explorer (36), een Submariner… Maar spannend zijn die ook niet heel erg. Maar wel heel erg mooi vind ik.
En dan de SBGH271. Die wil ik ook. Het mooiste zou eigenlijk zijn als die er ook in 36-38 mm was. Want ik vind 40mm eigenlijk niet zo mooi staan.
Snap ik van de tank, moet je ding zijn. Die seiko is ook mooi maar zou bij mij in de doos blijven. Te veel glitter.
Sommige horloges wel, die citizen van mij bijv. Ook. Vintage Seiko’s zitten iets steviger in elkaar voor mijn gevoel.
Zeker mooi maar niet direct “Classy” daar zou je toch meer de Dressy voor op moeten. Het voordeel van niet spannende horloges die toch mooi zijn is dat ze nooit echt gaan vervelen.
Die kast is super! Wat vind je van de sbgw291 & aanverwanten?
36.5mm volgens mij. GS heeft ook wel meer in de elegance collection in die maten. Heel sexy, maar denk niet dat andere mensen het herkennen als uitgesproken classy.
Ach, uiteindelijk koop en draag je een horloge voor jezelf
Uitdragen? Low profile hier.
Dit was ook meer een grapje hoor. Ik kleed over het algemeen casual chic of casual. Eigenlijk zoek ik gewoon horloges die overal bij kunnen. Ik heb ook een SLA023, maar die vind ik echt niet bij een overhemd kunnen.
Die SBGH291 is inderdaad erg mooi. Zoiets lijkt mij ook wel wat. Ik heb nu de illusie dat als ik die Explorer, Submariner en die SBGH zou hebben dat ik dan wel klaar ben. Maar ja, de jacht op iets nieuws blijft natuurlijk enorm leuk.
Ja joh, je weet zelluf. We dragen de horloges alleen voor ons eigen genot.