Die heb ik gezien. Zeer mooi exemplaar. Ik heb zelf al een Ceres. Deze ligt qua design en werk dicht bij de Ariadne. Ik zou dan willen gaan voor bijv. een Real moon Joure oid. Iets ‘out of the box’. Een GP Laureato, JLC Extreme World, IWC AT Minute Repeater of Deep One. Ik moet sowieso nog flink sparen wil ik dit jaar wat aanschaffen.
Wordt voor mij als het goed is een Olma carravelle compressor.
Mooi hoor
Ik vind het een tof horloge, alleen zo volledig pvd maakt hem wel weer net wat moeilijk te combineren
Geen, ik ben klaar. Ja, dat kan ook
…nog niet gespot, eerst wat verkopen…
In het dure segment heb je een betere smaak dan in het Lidl segment.
Ik zit te denken aan een Tissot Gentleman powermatic 80. Is dit een goede aankoop voor mijn eerste Swiss Made horloge? Of is er iets beters te vinden onder de €1000?
Eeg leuk. Vind hem wel tikkeltje te groot. Wat zoek je precies?
ik zoek in principe een swiss made automaat die een soort zelfde vibe heeft als een datejust maar er niet 1 op 1 op moet lijken
tja, ik zie hem vaker voorbij komen. Wel redelijk een smooth datejust gevoel vermoed ik. Andere horloges met hetzelfde gevoel krijg ik niet zo snel voor de geest. Ik zelf vind 40mm wel te groot, hij zou eigenlijk max 38mm moeten zijn vind ik.
ja in principe heb ik nu een 44 michael kors. Echt veel te groot, Maar in principe is mijn pols perfect voor 40 mm horloges. du ik denk dat dat in mijn geval niet zo’n groot probleem is. Maar bedankt voor de tip.
Ik zou hem in ieder geval even gaan passen! Hoe komt het dat zwitsers de harde eis is?
Passen ga ik zeker doen. Bij mij is zwitsers niet echt een harde eis maar swss made voegt in me hoofd gewoon wat toe aan een horloge. het klinkt ook wel nice. ik heb liever geen microbrand ofzoiets als mijn eerste automaat. en het lijkt mij wel nice als ik een nieuw horloge koop (want ik ben een one watch collection guy) om een zwitsers horloge te hebben.
Ik snap dat ‘Swiss Made’ wat lijkt, maar eigenlijk zit het meer tussen de oren. Als jij het over een Datejust-achtig horloge hebt met toch een eigen stijl, dan zou ik zeggen: koop een Seiko Sarb033 (zwart) of Sarb035 (wit). Deze heeft de perfecte maat (38mm), een goed uurwerk, mooie stijl en kost je ruimschoots minder dan een tissot gentleman. Wil je next lvl gaan, kun je er zelfs een fluted bezel op laten zetten (past toch ruim binnen je budget) voor het echte datejust gevoel. Hieronder foto van het web met fluted bezel:
Goede aanrader. Ik zou er over nadenken…
Jippie, de winkels gaan weer open in België. Ik hoop deze te kunnen passen en kopen ergens volgende week.
mezelf kennende zou het ook een heel ander model kunnen worden…
Den dien es wel skoone ee.
tzal wel zin. en ze maakn der ier ip t forum wok wel veel reclame vwoorn.